Diploma verkoopster?

Ik vroeg mij af, als je fulltime verkoopster wilt worden in een winkel, heb je hier dan perse een diploma voor nodig? of word je ook zonder aangenomen?
en bij assistent storemanager en storemanager?
en als je hier een opleiding voor nodig hebt kun je daar ook een thuisstudie voor doen van bijvoorbeeld ncoi of loi oid?

Zoiezo geen diploma :slightly_smiling_face:

Hmm, ik denk alleen een vmbo-diploma

je kan je detex mode adviseur halen.
heb ik ook gedaan en daardoor krijg ik een maandelijkse toeslag.
en ja het kan thuis

assistant manager of manager heb je vaak wel een diploma voor nodig, maar soms kan je ook daarvoor leren bij het bedrijf zelf

Bij de HEMA krijg je sowieso een opleiding.

Volgens mij is het niet noodzakelijk, maar dat ligt er denk ik aan wat je precies verkoopt.

je hebt niet per se een diploma nodig hoor :wink: Ik volg nu wel namelijk de richting ‘verkoop’ In België is dat dan he :slightly_smiling_face: maar in principe heb je het niet nodig :wink: het kan wel handig zijn dat je dat wel hebt :wink: kun je namelijk meer uitleg geven aan je klanten :wink:

Inderdaad, bij Kruidvat worden er soms opleidingen aangeboden. Deze worden aangeboden wanneer ze denken dat er potentie in je zit om bijvoorbeeld bedrijfsleider te worden. Of iemand die meer informatie geeft over de medicijnen in de winkel enzovoort.

Voor assistent of storemanger heb je meestal wel iets van mbo nodig. (of ervaring in een soortgelijke functie of je groeit door deze functie omdat je jezelf hebt bewezen) En het ligt ook helemaal aan de grootte en zwaarte van de functie. Een store manager in een kleine winkel als bijvoorbeel Six staat mijlenver af van de manager van bijvoorbeeld een grote winkel als zara/h&m/c&a of zelfs v&d met heel veel mensen. Daar heb je meer ervaring plus opleiding voor nodig. Maar veel winkels bieden intern opleidingen aan als jij dus goed genoeg bent in het leidinggeven.

ah dankjullie wel!
@c1993, ik zie op je profiel dat je 17 bent werk je nu volledig in een winkel? dus geen school o.i.d.?
en hoe is de detex mode adviseur cursus/opleiding thuis bevallen? heb je er erg veel van geleerd? en wat levert het je op in het werk naast de maandelijkse toeslag?

Of andere mensen die zoiets hebben gedaan?

Ik dacht even dat dit topic ging om een verkoopster die diploma’s verkocht :’ )

Maar ik weet het niet dus up.

ja mij is het goed bevallen.
en wat het je oplevert is dat je veel sneller serieus genomen word bij bedrijven en eerder aangenomen word bij de meer high end kleding zaken.

en je leert over je omgang met klanten
en o.a stof kwaliteiten de modellen in kleding die er zijn
en wat het verschil is en meer.

ja mij is het goed bevallen.
en wat het je oplevert is dat je veel sneller serieus genomen word bij bedrijven en eerder aangenomen word bij de meer high end kleding zaken.

en je leert over je omgang met klanten
en o.a stof kwaliteiten de modellen in kleding die er zijn
en wat het verschil is en meer.

en ja ik werk gewoon. ik ben klaar met school.

ik dacht eerst dat er iemand een diploma wilde verkopen…

maar bij assistent storemanager en storemanager heb je bij beide denk ik een diploma nodig.

je hebt geen diploma nodig voor verkoper maar voor assistent enzo wel meestal of je groeit door in je bedrijf…
maar je zal niet aangenomen worden zonder diploma want tegen woordig zijn al die meiden 18 als ze assistent diploma hebben…

ik ben zelf ook doorgegroeid in het bedrijf het kan ook zijn dat je een opleiding word aangeboden op bv het horizon maar ook vaak bij een eige bedrijf…
ons bedrijf heeft 1 x in de maand een dag dat ze bij elkaar komen en les krijgen van docenten en de rest gaat via de computer zoals een thuisstudie…

C1993 moest jij ook examen enzo doen?en stage lopen?