Dipje?

Ja ik snap dat dit raar klinkt, school is nauwelijks begonnen en ik begin al over een dipje haha. Ik zal even uitleggen wat ik ermee bedoel. Ik begin dit jaar met studeren op het HBO en morgen is mijn eerste lesdag. Ik heb iets gekozen wat mij leuk lijkt, maar ik heb helemaal geen zin om morgen echt te beginnen. Is dit raar? Iedereen zegt namelijk altijd van dat als je de studie gekozen hebt die je leuk vindt, je dan met meer plezier naar school gaat.

Verder moet ik ook gewoon nog heel erg wennen. Ik moet met de trein naar school, wat ik nog nooit heb gebruikt in mijn hele leven. Ik ben ook nog al een persoon die vastigheid wilt, maar qua rooster heb ik dat totaal niet meer. Ik heb daar best moeite mee en daardoor voel ik me nu maar een beetje rot.

Ik hoop dat er mensen zijn met herkenning, advies of tips? Ik wil heel graag positief beginnen, maar zo voel ik me nog niet bepaald gemotiveerd.

Ik heb hier zelf ook last van hoor. Doodeng vond ik het om de eerste keer alleen met trein te reizen. Meestal als ik ergens naartoe ga, neem ik een bekende mee zodat ik in ieder geval weet hoe ik moet reizen, maar dan komt toch die ene keer alleen eraan.

Het rooster is ook iets waar ik last van heb, iedereen heeft 'm onderhand al, ik nog niet. Ik denk dat het een kwestie is van jezelf er langzaam in laten rollen. En deze dingen niet vermijden, maar juist de confrontatie mee aangaan.

Misschien als je wat mensen ontmoet hebt het wat gemakkelijker gaat en dat je misschien ook een reismaatje gevonden hebt. Met een babbel ben je vaak toch iets relaxter. :slightly_smiling_face:

Ach, het is zeer waarschijnlijk gewoon erg spannend. Je gaat naar een nieuwe school, nieuwe opleiding en je doet opeens dingen die je voorheen nooit deed (zoals met de trein gaan). Ik denk dat als je eenmaal aan je opleiding begint dat je het dan vanzelf leuker zou gaan vinden en uit je dipje zou gaan. Succes!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ken verder helemaal niemand die ook naar dezelfde school gaat als ik, dus dat is wel jammer dat ik (nog) geen reismaatje heb. Ik heb al wel wat mensen ontmoet die dezelfde trein als ik zouden moeten nemen, dus wie weet kan ik dan over een tijdje wel samen.

Verder vind ik het echt nog kei spannend, dus misschien dat dat er ook nog wel invloed op heeft…

Bedankt Impolite, jij weet me altijd gerust te stellen/ te helpen. :slightly_smiling_face:

Ja daar zat ik ook al over na te denken!

-

Ik had er ook helemaal geen zin in en ik dacht ook dat dat raar was, omdat ik van velen hoorde dat ze zin hadden om te beginnen aan iets nieuws. In het begin moet je natuurlijk ook overal aan wennen, maar komt vast wel goed meid :hugs: als je erover wilt praten mag je me altijd appen he :slightly_smiling_face:

Lief van je! :slightly_smiling_face:
Dat is wel echt heel leuk, dat ik jou ook heb leren kennen door deze opleiding en dat vind ik heel gezellig! Nu moet ik je alleen nog een keertje spotten op school haha. :hugs:

Het is ook lastig. Ondanks dat je een studie hebt gekozen waar je denkt dat deze goed bij je past, is het allemaal hartstikke nieuw. Nieuwe school, nieuwe mensen, met de trein moeten reizen. Dat is ook niet niets, geen wonder dat je daar toch een beetje tegen op ziet.

Geef het tijd en probeer er toch het beste van te maken. Bedenk je ook maar dat je écht niet de enige bent en dat nagenoeg iedereen het in ieder geval heel spannend vind.

^ dat is wel zo. Maar ik voel me alsof ik de enigste ben. Gisteren ben ik in huilen uitgebarsten en m’n vader vond maar dat ik raar deed en eens volwassen moest worden… M’n moeder begrijpt me gelukkig wel, maarja door de reactie van m’n pa voel ik me wel stom.

Awh echt leuk om te horen :grinning: Ik vind het ook leuk dat ik jou heb leren kennen hierdoor, wel erg jammer dat we niet bij elkaar in de klas zitten. Als ik je nog eens op school zie, geef ik wel een gil haha

Jammer dat je vader zo reageerde. Ik heb ook wel wat mensen in mijn omgeving die denken dat je het maar zo makkelijk hebt op school of stage en dat een baan veeeel zwaarder, vooral een fysieke baan dan. Maar school vraagt nu eenmaal heel wat van je en het is ook helemaal niet gek dat je je gewoon ff nog niet zo lekker voelt in dat nieuwe ritme. Heb ik ook altijd heel erg last van gehad, ook al had ik dan een leuke minor uitgekozen. Het was dan altijd zó wennen na de zomervakantie.

Je doet helemaal niet raar, het is hartstikke normaal dat je overal nog aan moet wennen! Wel vervelend dat je pa zoiets zegt, probeer je er niet zoveel van aan te trekken. Is wel makkelijker gezegd dan gedaan maar goed ;p

Ik vind het ook jammer dat we niet bij elkaar in de klas zitten! Doe maar! Ik doe ook m’n best of ik je kan vinden maar dat is behoorlijk moeilijk haha. :slightly_smiling_face:

Ja inderdaad, ik trek me toch wel snel aan wat m’n ouders zeggen. Maar ik moet dat nu even niet doen.

Ja dat is heel vervelend dat mensen zo denken. Aan de ene kant snap ik het wel, want als je hoort dat (in mijn geval dan) ik op vrijdag vrij ben en vaak tussenuren hebt kan ik me best voorstellen dat mensen dan denken dat het niet zwaar is. Maar mensen zouden ook rekening moeten houden met het wennen aan een nieuwe school en als nog het huiswerk/leerwerk.
Ik vind het wel fijn om te horen dat je het herkent, voel ik me toch minder ‘eenzaam’ als het ware. :slightly_smiling_face:

Of je met plezier gaat, heeft niets met de keuze te maken. Je moet gewoon wennen denk ik. En dat geeft niet. Niet iedereen heeft elke dag zin in school. Dat hoort erbij. Geniet lekker van je vrije weekend en maandag gewoon fris weer die kant op.

Bedankt voor de reacties, doet me goed! :slightly_smiling_face:

Ja dat zal vast wel goed komen allemaal :slightly_smiling_face:. Ik zit nu in het vierde jaar van mijn HBO opleiding en heb ook even moeite met weer wennen. Ik zit in een nieuwe groep met mensen die ik nog niet ken en moet ook weer wennen aan de lessen etc. Dat komt puur door het onbekende zeg maar :stuck_out_tongue: maar het went snel!