dipje in relatie?

Hebben jullie ook soms het gevoel dat je je vriend even beu bent?
Ik ben er nu 3maand mee samen en ik voel echt een dipje in onze relatie.
We zien elkaar wel bijna elke dag op school en onze vriendenkring is dezelfde.
Ik heb er wel eens wat van gehoord maar na 3maand vind ik al heel vroeg eigenlijk…
xx

Elke dag elkaar zien is ook veel, voor sommigen werkt dit en voor anderen niet. Maarja als je elke dag de kans hebt om elkaar te zien dan is het ook wel moeilijk om dat af te slaan. Misschien moet je iets afspreken dat je niet elke pauze bij elkaar moet hangen en dat een kus/knuffel eens per dag wel voldoende is. Voor mij zou dat bijvoorbeeld beter werken.

het kan wel,
Wij hadden het ook,
Nouja wel iets anders, we zagen elkaar veeel te weinig en msnden, whatsappten en smsten heel de dag door en zeiden grotendeels van de tijd dezelfde dingen.
ik zou er op tijd afspraken over maken zoals hierboven al gezegd is.

Je moet hem gewoon wat minder vaak gaan zien, hoe vaker je elkaar ziet. Hoe beter je elkaar gaat leren kennen. En dan gaat het ‘spannende’ er misschien voor jou gevoel een beetje van af.

Gewoon rustig aan doen, en probeer hem eens een paar dagen niet te zien. Wedden dat je hem dan gaat missen?

Ik herken het wel, je moet proberen het een beetje spannend te houden, als je de hele tijd op elkaars lip zit of je ziet elkaar de hele tijd dan is erniks nieuws aan. Dit kan je gerust bespreken met hem om te kijken of hij er ook zo over denkt. Kies er bewust voor om hem even niet aan te spreken op school bijvoorbeeld, maar lekker thuis.

Een dipje in onze relatie (bijna 3 jaar en 6 maand) hebben we zeker al wel eens gehad, maar we waren elkaar niet beu dan. Het ging gewoon even wat minder, vaak ruzie. Maar daarna gaat het eens zo goed :grinning:

Probeer elkaar gewoon wat minder te zien, als ik mijn vriend elke dag zie zal ik hem denk ik ook wel beu worden. Ik zie mijn vriend 2 keer per week, en in de vakantie bijna elke dag. We houden bewust een paar dagen in de week voor ons zelf, zodat we ons eigen ding kunnen doen.

Na 3 maanden al een dipje is inderdaad een beetje vroeg, maar het kan wel.
Ik en mijn vriend hadden precies in de week waar we een half jaar samen waren nogal een dipje dat we het beiden wouden uitmaken. Maar gelukkig hebben we dat niet gedaan en gaat alles nu super :slightly_smiling_face:

Nou als je elkaar elke dag ziet is 3 maanden niet eens zo kort hoor vind ik.
Maar ik heb precies hetzelfde.
Ïk ben in februari bijna 1,5 jaar samen met mijn vriend, maar ik kan soms echt zo beu worden van wat hij doet. (Of vooral NIET doet.)

Ik zie mijn vriendje ook elke dag, na 3 maanden was ik nogsteeds supergelukkig dat het eindelijk aan was :’)

Is het wel weer goed gekomen dan? want ik heb nu zeg maar ook een dipje nouja tis meer een dip, hij heeft het gevoel alsof hij met me moet afspreken

up!

Ik had dat na 10 maanden…Na 3 maanden is niet gezond.

upje

upje! :slightly_smiling_face:

nog een upje

Ik en mijn vriend hadden het na 6 maanden, maar zijn nu weer heel erg gelukkig met elkaar. Maar dat is niet te vergelijken: wij wonen best een eindje bij elkaar vandaan, en onze vriendengroep is ook niet gelijk.

Ik kan me HEEL goed voorstellen dat je iemand zat bent als je die gene elke dag ziet 3 maanden, tenminste: ik zou dat nooit volhouden in het begin.

Ik kan me het goed voorstellen dat je iemand zat bent na drie maanden, als je die elke dag weer ziet.
Misschien moeten jullie elkaar gewoon soms een dagje niet zien.

ik zag mn vriend de eerste 3 maanden denk maar 1x in de week…
nu zie ik hem 2x per week of wat meer ( we hebben nu 19maanden )
en nu pas hebben we welleens dipjes…dat ligt niet aan de relatie maar aan dingen in de omgeving die het beinvloeden…na praten komt het dan altijd wel weer goed!
We zien elkaar altijd samen…nooit met vrienden ofzo. Soms zijn we met vrienden…maar dat is echt alleen met uitgaan of verjaardagen of iets bijzonders ofso.

Ik weet niet wat voor dipje je nu hebt…of het aan jezelf ligt, aan de relatie, aan hem. Maar na 3 maanden vind ik dat bestwel snel. Maar het kan natuurlijk liggen aan dat je hem zo vaak ziet…

Ik had het eerste half jaar van mijn relatie dat ik hem 1 dag in de week zag. Ik vond het wel weinig maar goed, het is denk ik wel goed geweest. Nu zie ik hem 2 a 3 keer in de week en dat vind ik zat. Je bent nog jong dus het is heerlijk als je hem niet elke dag hoeft te zien. Zo hou je ook tijd over voor jezelf, vrienden, sport, school etc.

Ik heb hem nu 3dagen niet gezien en ik heb een veel beter gevoel vanbinnen nu. Ik heb eindelijk nog eens het gevoel van verlangen om hem terug te zien! Morgen samen oudejaar vieren :slightly_smiling_face: