Dip vriend, twijfels

Hoi dames,

Ik wil gewoon heel erg graag even mijn verhaal ergens kwijt, vandaar dit bericht.

Mijn vriend(22) en ik(18) zijn volgende week 1 jaar samen. We hebben ontzettend leuke tijden gekend, maar ook lastigere. Hij zit in de knoop met zichzelf, hierom start hij midden april bij een psycholoog.
Zijn thuissituatie is complex. Ik heb ook niet een echte goede band met mijn schoonouders. Ze staan nooit voor hem klaar en er is in het verleden erg veel voor gevallen. Als ik kijk naar hoe anderen het bij hun schoonouders hebben wordt ik daar wel af en toe jaloers van, maar overigens kies ik hem niet om zijn ouders maar om hemzelf.
Echter merk ik dat ik hem de laatste week minder leuk vindt, of de laatste tijd. Ik erger me aan hem als hij weer eens de wijsneus uithangt en heb het idee dat hij en onze relatie misschien is veranderd toen zijn hele situatie omsloeg. Ik vraag me erg af wat ik met mijn gevoel aan moet. Wordt ook een beetje benauwd van het gevoel altijd bij iemand te blijven.

Ik mis soms gewoon bepaalde dingen, bv gesprekken die ik fijn vindt en ook erger ik me steeds vaker aan hem en zijn manier van aanpakken. Vraag me erg af of het ligt aan dat hij zich niet goed voelt of aan dat hij misschien dan wel niet bij mij past. Twee weken geleden voelde ik namelijk nog kriebels omdat hij toen juist zo lief was. Nu toont hij weinig affectie.

ik zou even wachten. Midden in april gaat ie naar een psycholoog en daar kan ie alvast stoom uitlate
probeer vooral te praten

Hij gaat aan zichzelf werken en dat is erg fijn! Bespreek met hem je gevoel, maar geef de psycholoog een kans. Schoonouders krijg je er helaas bij. Uit ervaring bij anderen weet ik dat schoonouders de boosdoener van een relatiebreuk kunnen zijn. Bij mezelf was het dat mijn ouders en ex niet overweg konden, dus bedenk daarvoor wel wat je graag zou willen.

Ik zou inderdaad afwachten als die aan zichzelf heeft gewerkt! En dan kijken hoe dat uitpakt… niet te snel afhaken… krijg je spijt van! Geef hem kansen en laat hem wel zien je het moeilijk vind :slightly_smiling_face:

Je bent bijna een jaar samen en twee weken geleden kreeg je nog de kriebels in je buik. Maak het nou niet direct uit. Geef hem een kans met de psycholoog en bespreek je gevoelens met hem, misschien is er een reden dat hij weinig affectie toont? Iets wat er is gebeurd, maar waar hij niet over durft te praten?

Geef het nu nog niet op, waarschijnlijk wordt het allemaal beter!

Ik zou afwachten wat er bij de psycholoog gebeurt. Wellicht is het echt een fase waar hij inzit en wordt het beter.

Dit! Hij moet nu nog aan zichzelf werken, ja hij is veranderd maar daar heeft hij niet voor gekozen. Hij kiest er nu voor om terug te veranderen door naar een psycholoog te gaan. Dat zal sowieso wel met iets helpen en praat zeker met hem. Zeg dat je het niet zo fijn vindt dat hij de wijsneus uithangt en dat je weer van die bepaalde gesprekken wilt hebben, als hij dat weet komt het er wss ook wel weer en dan voelt hij zich miss ook al beter. Dus zelfsdaardoor kan jullie relatie weer een pak beter worden, maar geef hem tijd.

En ook hebben jullie al bijna een jaar een relatie, dan lijkt het vaker dat je elkaar iets minder leuk vindt, terwijl dit meestal niet zo is. Je bent het zo gewend en het is niet meer “spannend en nieuw” zoals in het begin. Maar jullie zijn niet voor niets al bijna 1 jaar samen.

Schoonouders… Ja, soms gaat dat goed, soms niet. Maar bij de meeste mensen gaat het fout met de schoonouders doordat de schoonouders hun kind niet willen delen of omdat ze gewoon botsen, maar bij jullie is het doordat ze niet eens aardig zijn tegen jouw vriend, dus dan is het ook logisch dat jij ook geen goede band met ze hebt. Maar wie weet, misschien komt het ooit nog goed en anders: Jullie zullen later miss ook een gezinnetje hebben en dan is alles ook goed! :slightly_smiling_face:

Geef het nog niet op, kijk naar zijn reacties op wat je hem vertelt en kijk naar hoe hij verandert door die psycholoog. Als je na een tijd nog steeds met hetzelfde probleem is, dan moet je er nog eens goed met hem over praten en dan besluiten of je het uit zou maken of niet.

Ik wens je er veel succes mee en ik wens je vriend veel sterkte toe, hopelijk helpt die psycholoog voor hem!

heee,

Wat bij mij vaak ook helpt is er even over praten met een vriendin. Ik zeg altijd alles tegen mijn vriend bijv. als ik iets niet fijn vindt etc. Maar soms werkt het ook gwn om even mijn hart te luchten bij mijn beste vriendin en er gewoon even over te praten. Verder is het ook goed om lekker je eigen dingen te doen en het je niet altijd persoonlijk aan te trekken;)
super veel succes.