dip, i think so

Hey meiden( idk of dit de juiste catagorie is)
ik denk dat ik volgensmij in een dip zit,
sinds ik in een nieuwe klas zit ben ik down. Mijn beste vriendin zit bij me in de klas
en heb t haar uitgelegd hoe ik me voel maar ze reageerde raar ( ik heb het gevoel dat we uitelkaar gaan)
en ik vond dit echt heel kut. ik heb geprobeerd nieuwe vrienden te maken, gelukkig is dat wel gelukt.
maar het is niet het zelfde als de vriendschap die ik met haar had. Alles is gwn even te veel en elke dag wordt ik ongelukkig wakker, daarmee bedoel ik dat ik opsta en denk ; oh vandaag gaat het zelfde worden als gister. en dan voel ik me heel slecht en down. ik praat er in het echt niet over want dat vind ik erg moeilijk.
ik wil weer happy voelen ik heb dit al 2 maanden.

iemand tips? of heeft iemand dit soortvan meegemaakt :flushed: (als jullie het niet begrepen ; ik heb een dip en problemen met vrienden maken)

Ik heb dit ook heel erg gehad. Mijn “dip” heeft zeker twee jaar geduurd. Vrienden maken vond ik eng, sowieso met mensen praten over het algemeen.
Bij mij lag het eraan dat ik te dik was, mezelf lelijk vond, constant liep te piekeren dat ik na 19 jaar nog nooit een vriendje heb gehad.
Maar op dit moment gaat het super met me. Ik ben 22 kilo afgevallen, ga in november mijn eerste tattoo laten zetten (die ik al wilde vanaf mijn 16de ofzo :stuck_out_tongue: ), de kleren die ik leuk vind passen me steeds beter dus koop ik die ook, ik ben momenteel aan het daten met een hele leuke jongen en de afgelopen 2 weekenden ben ik naar festivals gegaan met een goede vriendin waar ik ook weer bevriend ben geraakt met haar vriendinnen. Dit allemaal heeft me zo veel goed gedaan, en elke ochtend sta ik op met de gedachte ‘wat heb ik toch een leuk leven op het moment.’
Je moet je dip overwinnen door dingen te doen die je leuk vind. De kleinste dingen kunnen je leven zoveel leuker maken. Ga in de stad een hele nieuwe garderobe inslaan, koop nieuwe make-up, en zoek naar dingen die je blij en gelukkig maken! Met een load aan zelfvertrouwen kom je al zoveel verder. Want als je je goed voelt straal je dat uit, en mensen vangen dat gelijk op.
Weet niet of dit allemaal een beetje relevant is voor jou, maar ik vertel dit even geheel vanuit mijn eigen perspectief. Hopelijk heb hier wat aan.

Ik heb dat nu ook, mijn enige vriendin zit nu in een andere klas, ze gaat anders met mij om dan met haar andere vriendinnen, en ik voel me nogal alleen, kben ook onzeker. En laatst had ik een gesprekje met mijn mentor en een paar meiden en zeiden ze ook dat ik een buitenstaander ben.