Dingen die je ouders je vroeger wijsmaakten

Dit lijkt me wel een leuk topic! Wat hebben jouw ouders je wijsgemaakt toen je een kind was?

Mijn vader is vrij klein (1.64). En als ik dacht dat hij me niet kon zien (wat hij dus wel kon), ging hij raar staan dansen en zingen: "niemand weet, niemand weet, dat ik repelsteeltje heet…’
Ik heb jarenlang geloofd dat mijn vader echt repelsteeltje was.

Haha, mijn vader zei altijd dat als je een gek gezicht trekt terwijl de klok slaat dat je gezicht dan voor altijd zo blijft staan.
En dat je vierkante ogen kreeg als je teveel tv kijkt

Als je loog kreeg je een rode stip op je voorhoofd
En telkens als ik ging kijken, was hij nét weg

Dat er een kauwgomboom in je buik ging groeien als je kauwgom doorslikt hihi

Dat bruine koeien chocolademelk gaven en die zwarte gewoon melk.

Ik verbrand snel, en moest me altijd heel vaak insmeren, maar dat vergat ik vaak. Dus maakte mijn zus mij wijs dat ik in de zon moest insmeren, want anders zou mijn huid er af vallen. Le horror vond ik dat, dus ik smeerde toen wel goed.

+ dat er een slang in een pot bij vrienden van ons zat
+ dat mijn vader altijd een scheet liet als je aan zijn vinger trok (yuk)

Als je loog verscheen er een rode streep op je voorhoofd.

Bij regen was mevrouw Holle aan het douchen
Bij onweer was mevrouw Holle haar wasgoed regelen
Bij hagel was mevrouw Holle zout aan het strooien
… en de rest weet ik niet meer. :’)

Dat er ooit een ooievaar aan kwam vliegen en dat er toen een hele mooie baby vanuit de lucht in mijn moeders armen viel. Overigens vertelt mijn vader dit nog steeds aan mij…
Ugh, ik ben niet achtelijk

Nou, ik vroeg altijd aan mijn ouders wat de varkentjes deden in de vrachtwagen. En toen heb ik er op een gegeven moment van gemaakt dat ze naar de wasserette gingen in plaats van het slachthuis. Dus dat hebben me ouders maar laten geloven :flushed:

Jaa, dit soort dingen zei mijn moeder ook altijd en dat het bij bliksem dan kermis was in de hemel

Mijn opa zei altijd dat hij over de grote toren was gesprongen en een aantal kleinkinderen waren dik beledigd toen dat niet waar bleek te zijn.

Hahah mij kon niemand iets wijsmaken

hahahaha zo funny dat je dacht dat je vader repelsteeltje was

hahaha goeie tactiek. Zware horrorbeelden schieten gelijk mijn hoofd in haha

Dat als je 5 minuten lang boos keek, je gezicht zo zou gaan blijven staan

Mijn vader beweerde altijd dat hij steken in zijn zij en ribben kreeg als ik teveel zeurde, en dat heb ik echt jarenlang letterlijk genomen :’)

Dat sinterklaas alle sleutels van alle huizen heeft xD

Dat de tanden fee alleen kwam als je lief was geweest - waardoor ik dus lief ging doen. Zelfde verhaal met Sinterklaas en de kerstman etc.