Dingen alleen doen?

Doen jullie vaak dingen alleen? Dan bedoel ik bv naar de film gaan, winkelen, alleen op restaurant, alleen in de bib gaan studeren,…
Ikzelf vind het echt helemaal niet leuk om dingen alleen te doen, ik zal altijd proberen om iemand mee te krijgen! Ik wil wel graag ‘leren’ om vaker dingen alleen te doen, want soms hindert het me wel :’)

Nu even specifieker mijn situatie: ik zit in een heel groot studentengebouw waar iedereen elkaar ondertussen al lijkt te kennen :’) Dus nu durf ik ook niet alleen naar die gemeenschappelijke ruimtes! Ik kan gewoon ook heel erg verlegen zijn, wat echt lastig is in deze situatie.

alleen naar de film niet, winkelen soms en in de bieb ben ik vrijwel altijd alleen, hoezo zou ik iemand mee moeten nemen naar de bieb als ik wil leren dan

Ik ga vaak alleen winkelen, want ik vind het meestal zelfs fijner dan met iemand erbij. Zeker als ik echt doelgericht naar iets op zoek ben.

Wat je zegt is echt helemaal waar! Maar ik denk dan steeds dat mensen me zielig vinden, omdat ik ‘geen vrienden’ heb. Ik zit nu in een studentenresidentie en ondertussen kent iedereen elkaar al, maar ik niemand omdat ik nooit alleen naar de gemeenschappelijke ruimtes durfde… En nu heb ik daar inderdaad spijt van, want het wordt natuurlijk enkel moeilijker om nog tussen een groepje vrienden te komen…

Ik doe best veel dingen alleen, omdat ik een beetje disconnected ben van studiegenoten. Heb wel een aantal vaste vriendinnen, maar die zie ik dan sowieso alleen in het weekend :slightly_smiling_face:

Ik winkel best vaak alleen, vind ik echt heerlijk. Koptelefoon op en geen rekening houden met anderen. In de bieb alleen studeren vind ik zelfs vanzelfspreken om eerlijk te zijn. Ik zou alleen maar meer afgeleid worden. Alleen eten… doe ik ook wel eens, maar niet in een fancy restaurant. Dat doe ik echt alleen maar met familie, vrienden of mijn vriend.

Ik zou me wel sneller vervelen in mijn eentje als ik geen muziek had, dat dan weer wel. Misschien een tip als je dingen echt eens een keer alleen moet doen :slightly_smiling_face:

Ik vind het altijd wel chill om alleen dingen te doen. Ook leuk om met anderen te natuurlijk, maar ik hoef niet altijd perse met iemand. Vermaak me prima alleen. Iedereen heeft tegenwoordig ook stage/school/werk enzo en roosters zijn allemaal anders, dus als ik voor alles met iemand zou moeten gaan zou er nooit wat van terecht komen :stuck_out_tongue: Ga ook alleen naar de andere kant van NL om piercings te laten zetten enzo.

Dingen zoals de bios/uiteten doe ik niet in m’n eentje, maar die dingen doe ik sowieso niet vaak en dat zijn gewoon dingen om gezellig samen te doen vind ik. Ik kan films enzo ook downloaden, dat naar de bios gaan doe ik dan voor de ervaring en voor de gezelligheid. Maar naar de Mac ofzo ga ik wel vaak genoeg alleen als dat ook als restaurant telt :stuck_out_tongue:

Ik doe ook veel dingen alleen, als ik niemand mee kan krijgen. Bij veel dingen ga ik liever alleen dan dat ik niet ga omdat ik niemand kon vinden om mee te gaan!

Maar vind het even gezellig om met anderen te gaan. Behalve shoppen, dat doe ik over het algemeen het liefst alleen haha.

Haha ik ook! Zo slecht, maar zo goed tegelijkertijd xD Ik ga ook wel eens vaker alleen naar de Subway of de HEMA (HEMA ontbijt voor 1 euro ftw!).

Ik vind het heerlijk om dingen alleen te doen. Ik vind het juist irritant als mensen niks alleen kunnen doen. Ik ken mensen die niet eens alleen naar de supermarkt gaan.

… niet alleen naar de supermarkt… Dat is idd zorgwekkend :cold_sweat: Het is maar wat je gewend bent denk ik.

even snel de stad in gaan doe ik sowieso altijd alleen, anders kom ik nooit thuis met de dingen die ik nodig heb of wou gaan kopen, geen idee waarom.
Naar de film of uit eten gaan doe ik niet alleen, maar verder doe ik wel veel alleen, soms heb je gewoon geen behoefte aan andere mensen.

ik had pas een collega die vol ongeloof reageerde: Waaaat ging je alleen naar de Mac?:face_with_raised_eyebrow: Alsof ik eerst iemand moet bellen als ik wat wil eten zeg…

:beer:

Zeker wel. Ik ga bijna altijd alleen winkelen, dat vind ik echt zoveel fijner.
Studeren doe ik al helemaal alleen.

Winkelen doe ik eigenlijk het liefst alleen. Als ik met andere mensen ga winkelen dan is dat meer voor de gezelligheid dan voor het winkelen eigenlijk haha. Andere dingen doe ik sowieso niet echt (ik ga eigenlijk nooit naar de bioscoop ofzo) maar ik zou het geen probleem vinden om dat alleen te doen hoor.

Ik ga ook liever alleen winkelen. Tenzij ik naar een andere stad ga maar dan is het meestal ook meer als gezellig dagje weg met iemand.
Naar de bios of restaurant ga ik niet alleen.

Naar de bieb gaan doe ik altijd alleen, winkelen ook vaak. En als ik een film echt wil zien en ik krijg niemand mee, ga ik ook gewoon in mn eentje. Vind het vaak leuk, gewoon in mn eentje door de stad wandelen, dan zie je hele andere dingen dan wanneer je bijvoorbeeld met een vriendin aan het kletsen bent.

Ik ga heel vaak alleen winkelen/boodschappen doen, of met m’n broer. Dan kan ik alles lekker op mijn eigen tempo doen en hoef ik met niemand anders rekening te houden (en vervelende winkels in ofzo). Het lijkt me heel vervelend als je steeds iemand mee wil hebben, want wat doe je dan als niemand kan? Ga je dan maar niet…?
Alleen naar de film of uiteten zou ik niet doen; dan zijn toch meer dingen die ik voor de gezelligheid met anderen doe.

Wat de bieb betreft… ik ben nooit in de bieb te vinden, maar als ik al ging om te studeren ging ik ook wel alleen. Dan is er tenminste niemand die me kan afleiden.

Ik vind het heerlijk alles alleen te doen.

Studeren doe ik echt altijd alleen, anders veeel te veel afleiding. Leuke dingen zoals winkelen doe ik ook weleens alleen hoor, komt soms zo uit en vaak ook een stuk efficienter. Eten en naar de film doe ik wel liever in gezelschap, maar dat zijn ook dingen die ik voor de gezelligheid doe, anders zet ik wel thuis een filmpje aan en maak ik daar te eten voor mezelf.