Dillemma!

Ik leg de situatie kort uit!

2 jaar geleden ben ik begonnen met mijn eerste opleiding op het MBO, Ik deed BB (basisberoeps) en daarmee kan je alleen niveau 2 doen.
Mijn mentor gaf de school het advies om mij een niveau 3 opleiding te laten doen omdat ik veel meer in mijn mars had dan ik werkelijk toen liet zien door omstandigheden.
Helaas, ik was ik toch op een niveau 2 opleiding geplaatst, jammer maar ik begon met goede moed aan de opleiding.

Ik deed de opleiding helpende zorg en welzijn en toen ik hoorde dat je oudere mensen moest wassen vond ik het gelijk al niks. Bij sommige mensen kan dit beroep hun echt heel goed liggen maar bij mij dus totaal niet.
Ik heb toen stage gelopen bij een verzorgingstehuis en was dag in dag uit dat ik daar was de uren aan het aftellen totdat ik naar huis mocht.
Maar ik ben toch door gegaan met de opleiding en heb deze uiteindelijk ook afgerond!

Toen wou ik richting economie. Dus schreef ik me in voor de opleiding Commercieel medewerker niveau 3.
De school vertelde mij dat ik vooraf aan deze opleiding dus secetarieel medewerker (of bedrijfsadministratief medewerker) had moeten doen.
Nu ben ik dus WEER op niveau 2 geplaatst en ik ben nu net 2 dagen op school geweest.
Ik voel me ontzettend misplaatst in deze klas, en ik weet gewoon dat ik beter kan!
Mijn stu-fi is nog niet begonnen en ik heb ook nog geen boeken besteld, en je hebt in het begin nog even de tijd om te wisselen van opleiding toch?

Maar daarbij zit nog weet dat ik niet weet wat ik anders voor een opleiding moet doen!

heeft er iemand advies?

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Ah das echt lullig. Ik ben ook van kinderopvang naar gehandicaptenzorg gegaan. Kan je niet een andere school proberen? Misschien lukt het daar wel … Want volgens mij moet dat gewoon mogelijk zijn