dilemmaadilemmaa

okeej,
nou ik heb dus een beste vriend en een beste vriendin
en op een gegeven moment begon ik mijn beste vriend leuk te vinden
en hij vond mij ook wel leuk alleen we namen niets om de vriendschap niet te verpesten, maar ik ging altijd samen met mijn beste vriendin naar hem toe, want ik ben verlegen, tot ik moest werken en me beste vriend mijn vriendin ging ophalen van schiphol, toen hebben ze daarna nog een paar keer samen afgesproken, maar ik ben een jaloers tiepe dus ik telkens “jaah als jullie elkaar leuk vinden moeten jullie het wel zeggen” maar telkens ontkende ze het…
krijg ik vrijdag 2 weken geleden te horen VAN EEN ANDERE VRIENDIN.
dat ze op schiphol hadden gezoend, en eigenlijk al die heletijd al een soort van relatie hebben en nu hebben ze dus echt iets,
maar ik was er kapot van dat ze gelogen hadden dus ruzie en alles.
maar ik heb ze vergeven… maar ik begin nu toch wel te twijfelen…
moet ik het ook vergeten?

Ik zou het vergeten ja.

Tja, het was toch jouw keuze om niets met hem te beginnen? Of alleszins jullie keuze. Dat betekent toch niet dat geen van jullie beide iemand anders meer mag ‘daten’?

Sowieso vraag ik me af of het wel echt je beste vriend was als je te verlegen bent om alleen met hem af te spreken.

Ohja en vergeten = vergeven.
Want iets letterlijk vergeten gaat natuurlijk niet. Je kunt geen dingen uit je geheugen wissen.

Idd, zoals Brod zegt, helemaal écht vergeten gaat niet.
En ik snap wel dat je jaloers bent etc. maar als jij eerst niks met hem wilde, kan je hem niet “reserveren”. Dan is hij er vrij in met wie hij een relatie begint.

idd j ekan hem niet reserveren dus ik zou het gewoon vergeven en misschien kom je binnenkort nog wel een andere leukere jongen tegen,
maar als je ermee blijft zitten zou ik het toch maar eens met ze er overhebben dat je het niet leuk vond dat je via via erachter moest komen dat ze gezoend hadden op schiphol