Dilemma

Ik weet op het moment niet hoe ik me moet voelen…

Mijn vriend woont in Portugal. We hebben al ruim vijf jaar een relatie. We hebben elkaar via het internet ontmoet. Twee jaar geleden ontmoette hij via het internet een ander meisje, ook uit Nederland. Ze werden vrienden en mijn vriend vroeg of wij haar samen eens konden ontmoeten. Ik had hier geen behoefte aan en ik zei hem dat hij alleen moest. Maar hij wilde niet alleen. En daar bleef het dus bij… dacht ik.
Vragen mijn ouders mij (wanneer hij een aantal weken bij ons thuis verbleef) waarom hij haar niet van mij mag ontmoeten. Ik natuurlijk ontzettend gekwetst dat hij de zaken zo heeft verdraaid. Hij mocht haar namelijk van mij wél ontmoeten.

Na onze ruzie zei hij tegen mij het contact met haar te verbreken, omdat hij een volgende ruzie wilde voorkomen. Nu… een hele tijd later, spreekt zij me aan via internet. Ze zei dat hij het contact nooit heeft verbroken en hij heeft ook tegen haar gezegd dat ik haar haat. Hoe kan ik iemand haten die ik niet ken? En ze zei ook dat mijn vriend gevoelens voor haar heeft gehad, maar tegen haar had gezegd dat hij voor mij koos. Mijn vriend ontkent dit. Hij blijft erbij dat hij haar in geen tijden meer heeft gesproken enz. Natuurlijk wil ik hem geloven… maar toch. Ik weet niet wat ik wel en niet moet geloven, wat zij tegen mij heeft gezegd. Ik voel me nu ontzettend onzeker. Ookal weet ik dat dit meisje waarschijnlijk niet te vertrouwen is en ons waarschijnlijk gewoon uit elkaar wil drijven.

Wat moet ik hier nu mee?

Ik zou niet met zo’n kerel verder willen, maar dat is lastig na 5 jaar, misschien makkelijker omdat hij in verwegistan woont. Hij stookt zelfs tegen je ouders!! Dat kan toch niet serieus?? Dus waarom zou hij niet die dingen ook tegen die andere meid hebben gezegd… Naja alleen dat stoken tegen jouw eigen ouders zou voor mij al een groot punt zijn, alsof jij de slechterik bent…

ik zou het uitmaken mijn mening

Huh, maar als je een relatie heeft van 5 jaar met iemand die in Portugal woont, en je kent hem ook alleen via internet, zie je hem dan vaak?
Lijkt me namelijk echt heel moeilijk, gewoon omdat je natuurlijk nooit weet wat hij dan precies doet als hij zo ver weg woont.
Ik denk dat je dan misschien wel sneller achterdochtig wordt en dan zou ik toch maar vertrouwen wat hij zegt, anders is het denk ik snel over.
Vertrouwen is belangrijk, vooral als jullie zo ver uitelkaar wonen.

Ik zou tegen je vriend zeggen dat je bewijs wilt. Het kan heel goed zijn dat dat meisje liegt tegen jou. Maar hoe komt zij dan in contact met jou? heeft ze jou e-mail adres?