dilemma.

oke, ik weet niet waarom ik dit plaats, maar ik krijg geen antwoorden van vriendinnen, boyfriend of zelfs dermataloog.

ik had een halfjaar geleden echt mega erge acné, nu is het… uhm nouja best wel weg. er zitten nog wel rode vlekjes en alles. ik gebruikte voordat ik acné kreeg altijd wel foundation, maar nu niet meer. nu weet ik dus niet of ik het weer moet gaan gebruiken, want het is niet zo dat het er nu slecht uitzie als ik alleen poeder gebruik.

heel stom dilemma ik weet het, maar ik vraag me dus af of ik het weer moet gaan doen. want aan de ene kant wil ik gewoon er goed uitzien en ik weet dat het met foundation lijkt alsof je een egalere huid hebt, maar aan de andere kant wil ik het niet verstoppen en er als een makeup pop bijlopen als het weer omslaat zoals eerst…

ja, ik was wel altijd van de foundation, dat was mn redder in nood om het zo maar te zeggen haha.
ik gebruik nu alleen nog concealer, poeder, oogpotlood en mascara :wink:

gewoon poeder, powder van maybelline, weet niet precies welke.
maar geen poederfoundation dus. dat bedoelde ik niet.

Ik ben wel van de foundation. Niet omdat ik een slechte huid heb of iets dergelijks, maar ik heb snel rode wangen en dat vind ik echt lelijk bij mezelf. Had hiervoor ook een paar maandjes poeder gebruikt, maar foundation dekt toch mooier bij mij en blijft veeeeel langer zitten.

poeder droogt ook uit. Je kan op zoek gaan naar goede foundation, die je huid eerder hydrateerd dan uitdroogt. En misschien je reinigingsroutine/ producten aanpassen om toekomstige puistjes te vermijden?

gebruik plaats van foundation een poeder met vitamine E dat gebruik ik ook en de poeder verzorgt de huid zonder heb uit te drogen gebruik als je een puistje of vlekje of zoiets hebt een klein beetje (1 tintje lichter camouflage of groen)

veel suc6 xx

jaa ik heb een concealer, 1 tint lichter inderdaad.
ik heb nu geen droge huid, alleen door het medicijn wat ik heb van de dermataloog, maar dat kon ik vantevoren weten.

bij foundation is het alleen vaak zo dat ik zon plekje krijg op de plek waar het droog is, dus dat je supergoed ziet dat er iets op zit… snapje?

en qua reinigen, ik heb van allessssssss. van toner tot hele dure creme etc, allemaal door dermataloog aangeraden etc. dus… daar zou het niet aan moeten liggen…

Ik zou geen foundation meer gebruiken…

je hebt ook speciale foundation die puistjes tegen gaat.
bij de DA.

Ik kan wel gaan zeggen wat ik mooier vind enzo, maar uiteindelijk moet je toch doen waar je je het fijnst bij voelt. Je kunt jezelf vragen stellen als: ‘voel ik me zelfverzekerder met foundation?’ en ‘voelt het alsof ik mijn ware ik verberg onder een laag foundation?’ etc. En dan kun je kijken of er uit blijkt dat je liever toch wel/niet foundation draagt!

hmm, oke, ik heb denk’k besloten er maar vanaf te stappen.
had vandaag foundation op gedaan, een beetje, maar ik weetniet.
het voordeel is gewoon dat vlekjes minder opvallen, maar er zijn zoveel meer nadelen. bijv. dat puistjes sneller terugkomen, je zit 1x aan je gezicht en je vingers zijn bruin (als je huid glanst, bijv. op je neus) etc…

dusja… maar bedankt iedereen.

Dit moest eigenlijk in het Algemene puistjes & acne-topic he :wink: