Dilemma

Heee

Ik heb een tijdje terug leuke jongen leren kennen via tinder en we zijn met ruzie uit elkaar gegaan. We hebben toen een paar keer afgesproken en waren allebei verliefd op elkaar, we wilde het nog geen relatie noemen omdat we elkaar ook nog niet heel lang kende. Een paar dagen nadat ik bij hem geweest was, heeft hij al het contact verbroken. Hij wilde geen relatie en gaf aan daar nog niet klaar voor te zijn. Hij heeft autisme en dit maakt dat het voor hem lastig is. Dit was zo’n 6 weken geleden. Sinds donderdag heeft hij weer contact met mij gezocht. Hij schreef mij dat hij rust nodig had en zegt hij sorry, maar ook dat hij snapt dat ik hem niet kan vergeven.

In de weken dat we geen contact hadden is er geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan hem gedacht heb. Van de ene kant was ik blij met zijn bericht en van de andere kant wist ik niet goed wat ik er mee moest. Ik heb hem toen terug gestuurd dat ik hem nog één kans wilde geven om met mij te praten via skype. Dit wilde hij eerst niet, maar zei wel dat hij mij terug wilde en dat hij niet zonder mij kan. Uiteindelijk gezegd dat ik hem die avond nog één kans zou geven om te kunnen skype en als hij dat niet wilde dat ik dan al het contact zou verbreken.

Nu hebben we gisteren dus 1,5 uur geskyped. Het was zo fijn om hem weer te zien en te spreken. Hij heeft wel honderd keer zijn excuus aangeboden en begrijpt dat ik hem niet zomaar kan vergeven. Verder hebben we over van alles en nog wat gesproken. Hij wil in ieder geval vriendschap, maar gaf ook aan dat hij hoopt dat ik het in 2017 opnieuw met hem opnieuw wil proberen voor een relatie. Mijn gevoelens voor hem zijn niet weg en het liefst zou ik het opnieuw met hem willen proberen. Maar het probleem is dat iedereen zegt dat hij niet goed voor mij is en dat ze bang zijn dat hij opnieuw contact verbreekt en dus mijn hart opnieuw breekt. Mijn ouders zouden ook liever hebben dat we helemaal geen contact meer hebben. Ik durf hun dus ook niet te vertellen dat we misschien toch nog wel een relatie krijgen.

Hebben jullie misschien advies/tips voor mij?

Ik denk dat het wel relevant is om te melden waar die ruzie om ging en waarom het toen opeens min of meer uit was. Althans, ik ken je vorige topic niet, dus dat weet ik niet precies haha.

Als ik het zo lees, vind ik het eigenlijk ook niet zo’n goed plan. Vind het ook heel gek dat als hij je zo heeeeeeeel graag terug wil, hij in eerste instantie je aanbod van het skypen niet eens aan wil nemen. Vind het niet echt getuigen van oprechte excuses en oprecht een nieuwe kans willen.

Daarnaast, hoe lang ken je hem al? Want als je in de roze-wolk periode al zo’n gedoe hebt, vraag ik me ook af hoe dat gaat werken over een langere periode.
En hij heeft het contact dus verbroken? Was daar een goede reden voor? Want anders vind ik dat ook nogal vreemd als je dat zomaar doet zonder dat de ander weet waarom.

@Nobodyknows
Ik heb de begin post even aangepast. Hij gaf van het ene op het andere moment aan dat hij geen relatie wilde en verbrak toen al het contact. Hij had tijd nodig en wist/kon niet met de situatie omgaan.

Dat hij eerst niet wilde skypen en daarna wel vond ik ook vreemd, maar had toch ook weer met z’n autisme te maken. Hij durfde het gesprek niet aan te gaan. Ik ken hem vanaf september en leefde toen in ieder geval wel op een roze wolk. Daar zit ik nu niet meer op (ten miste dat denk ik). Of het op de langere termijn werkt dat is ook mijn vraag en ook die van mijn familie/vrienden. Van de ene kant zie ik wel een toekomst met hem maar aan de andere kant door onder andere zijn autisme twijfel ik.

^Ah, dat maakt wat meer duidelijk!

Ik denk, dat als je echt met hem door wil, dat je duidelijke afspraken moet maken met hem. Ik snap dat zijn autisme iets is waar hij niks aan kan doen, maar dan nog kan hij je niet van het ene op het andere moment laten zitten, dat moet hij ook begrijpen. Daarom denk ik, dat het van hem wat voorbarig is om nu al weer over een relatie te beginnen. 6 weken geleden was hij daar nog tegen en kon hij dat niet, en nu opeens wel? Ik zou het wat rustiger aan doen, gewoon normaal contact houden en zo nu en dan eens afspreken. Zo kan hij ook meer aan alles wennen, kan jij nog even nadenken of het hem te vergeven valt, of dat je er eigenlijk toch geen zin in hebt (bijvoorbeeld wanneer hij in oude gewoontes vervalt of omdat je niet meer zo verliefd bent omdat hij je pijn gedaan heeft).

Als jullie goed kunnen praten kun je altijd vrienden zijn. Ik denk dat dat nu ook een goede insteek is om dat eerst eens rustig te proberen. Wat er dan van komt kan je later wel weer zien. Laat heel dat idee over een relatie gewoon eens varen en zie hoe het loopt, maar maak afspraken over hoe jullie dat voor je zien en wat je absoluut wel/niet meer wil, dat lijkt mij voor nu in elk geval het beste. :slightly_smiling_face: