Dilemma

Ik heb niet erg veel vrienden meer om mij heen, niet een mega groot probleem maar soms kan het vervelend zijn. Nu ben ik voor morgen uitgenodigd om te blijven slapen met de meiden uit de klas bij een klasgenootje van mij. Ik vind het wel heel gezellig maar ik denk er over om bij mijn vriend die een plaats verder woont te blijven slapen en dan was gewoon 's avonds bij die meiden te komen.
Mijn moeder vindt dat ik dat niet moet doen en gewoon bij die meiden moet slapen, ze ziet dit als kan ons vrienden te maken. Ik voel me er echter prettiger bij om bij mijn vriend te slapen, daarnaast ben ik niet de enige die s avonds weg gaat. Als ik er alleen s avonds bij ben is dat toch ook wel goed?

Het is een manier van uit je comfortzone stappen. Als je steeds terug blijft gaan naar het bekende zul je geen nieuwe vrienden maken. Vrienden maken moet van meerdere kanten komen. Dat ze je uitgenodigd heeft is juist een hele leuke kans om mensen te leren kennen. En je hebt een grote kans dat je het er heel erg goed mee kunt vinden en dan ga je je er ook steeds comfortabelere bij voelen.
Het kan je misschien ook troosten dat als je slaapt uren heel snel voorbij gaan dus je bent er in principe niet heel lang van bewust dat je ergens bent waar je niet bekend bent. (okee dit klinkt wazig maar hopelijk snap je het)

Je moet er wat voor over hebben om vrienden te maken. Als je dat niet hebt, wordt het wel héél lastig om deze te maken.

Ik zou het op z’n minst een kans geven. Ik neem aan dat je nog genoeg andere kansen heb om bij jouw vriend te slapen :wink:

Ik zou gezellig bij dit meisje slapen, zo kun je misschien wat nieuwe vriendinnen maken en leg je nieuwe contacten. Probeer uit je comfort zone te stappen.

Inderdaad. Proberen kan geen kwaad. Al snap ik je probleem wel hoor, ik zou er zelf ook over twijfelen… Als je het zelf niet prettig vind dat je niet veel vriendin om je heen hebt kan het wel een goede (maar lastige) manier zijn om deze wel te maken! Als je er zelf geen problemen mee hebt, met dat je weinig vrienden om je heen hebt, zou ik gewoon doen waar jij je goed bij voelt…