Dilemma..

Hey meisjes!

Ik zit namelijk met een probleem waar ik graag advies voor had gekregen. (ik ben 18j trouwens :sunglasses: )
Ik heb een relatie van 1jaar en 4 maand, nog niet zolang maar toch al de moeite :wink:. Mijn vriend (M) is 5jaar ouder dan mij en is bezig met zijn laatste jaar aan de hoge school.

Maar de laatste paar maanden gaat het niet zo goed meer. Vorige zomer zijn we samen met vrienden op reis gegaan en mijn vriend en ik hadden daar enkele stomme ruzies… Nuja die waren opgelost, maar in september startte ik mijn studentenleven aan de universiteit (in Gent) en we hebben elkaar zo weinig gezien. Telkens als we elkaar zagen hadden we ruzie, we werden kwaad om kleinigheden… Maar ineens hadden we een hevige ruzie. Ik had hem eerder verteld over een trauma die ik als kind had meegemaakt en nu heeft hij die trauma misbruik. Hij zei dat ik door het geheimhouden van die trauma voor andere mensen een grote leugen was. Dat kwam heel hard aan en ik was diep gekwetst… Ook is er een roddel verspreid over hem die mij bedriegt met een ander, maar dat weet ik niet met zekerheid. :bored:

(Sorry meisjes, ik kan mijn trauma niet duidelijk maken daarvoor is het té erg)

Nu in die paar maanden dat ik op kot zit, heb ik een leuke jongen (A) leren kennen :flushed:. Ik weet niet wat het is maar het klikte meteen tussen ons. We kunnen uren praten over onzin, we vullen elkaar,… Onlangs waren we op een feestje waar we allebei wat te veel gedronken hadden :beer:. Na veel drinken en dansen zei A plots ‘ik wil u kussen maar ik heb jammer genoeg een vriendin’. En het vreemde was ik had het zelfde gevoel! Hij heeft een paar dagen later zijn relatie stopgezet omdat het ook al een tijdje minder goed ging en hij wil nu helemaal gaan voor mij. We zijn ook al een paar keer op date geweest als vrienden. Deze waren echt fantastisch! Ik ken hem nog maar net, maar het is precies of hij me door en door kent!!

Ik weet nu niet wat ik moet doen… Langs de ene kant voel ik me schuldig omdat ik een vriend (M) heb, maar langs de andere kant: A is zo fantastisch!!

Zou ik gaan voor M, mijn huidige vriend of voor A, de jongen waarmee ik terug kan genieten???

ps: sorry voor de lange tekst… :flushed: en ik heb net mijn vorig account verwijderd en een nieuwe aangemaakt, vandaar het extreeeeem lage berichtenaantal :stuck_out_tongue:

Heb je nog gevoel voor M ? Het kan zijn dat jullie nu ff door een dipje en een dal gaan, praat je hier ook over met M?
Je kan tegen hem zeggen dat je erg gekwetst bent door dat hij t vertrouwen tegen je heeft gebruikt en je je sinds dien niet meer fijn bij hem voelt…
Ik zou die nieuwe jongen nog wel een beetje op afstand houden want ik vind het niet terecht als je terwijl je voor zijn idee nog een relatie hebt met een andere jongen bezig gaat.
Iemand anders leuk vinden tijdens je relatie maken wel meer mensen mee, zolang je maar overtuigt bent dat je je huidige vriendin of vriend wel het leukste vind en ervan houd… :hugs:
als die liefde weg is zou je kunnen overwegen om het uit te maken en dit uit te leggen

Zeg tegen je vriend hoe je je voelt in jullie relatie. Zoals je dat hier ook omschreef.
Wat anoniem ook al zegt, ik zou A eerst nog wel even wat op afstand houden, want zolang je nog een vriend hebt is dat natuurlijk not done, tenzij je het echt puur vriendschappelijk houdt voorlopig.

Luister naar je gevoel, your heart knows the way :wink:

Dankje voor jullie reacties
We hebben al een serieus gesprek gehad hierover en hij wordt telkens boos op me, ik heb hem nog nooit zo gezien en ik vind het absoluut niet leuk…
en ja natuurlijk hou ik het vriendschappelijk met A, maar de gevoelens zijn er wel… Maar daarover zal ik het met M niet over hebben, hij is nu al zo razend

Als ik M stuur of bel dan negeert hij me volledig, maar ik begrijp het niet zo goed, ik heb toch niets verkeerd gedaan of wel?

Pfff ze zeggen dat meiden moeilijk te begrijpen zijn , maar jongens zijn ook niet de gemakkelijkste