dilemma.

ik zit op het moment nogal met een dilemma - hoewel ik op zich wel weet wat de beste optie hier is zou ik graag ook wat advies willen ;__;

ik heb een hele goede vriend. hij vindt mij al een hele tijd leuk, en ongeveer een maand geleden had ik ook wat gevoelens voor hem. dit heb ik hem verteld [stom genoeg] en hij was helemaal happy.

helaas… zoals het zo vaak bij mij gaat, vond ik hem na een paar dagen al niet meer leuk. ik had dus beter moeten weten en mijn mond dicht moeten houden over mijn crush.

ik zou hem het liefst gewoon de waarheid vertellen want iedereen verdient dat, maar: hij is heel zwaar depressief. tot aan zelfmoordneigingen toe. hij heeft me zelfs al een paar keer verteld dat het zijn grootste angst is dat ik hem ‘friendzone’. dus ik ben bang dat als ik hem zeg dat ik hem niet meer leuk vindt, dat het heel erg mis met hem gaat.

ik heb hem al 92385025x op het hart gedrukt dat hij zich het beste kan laten behandelen, maar hij weigert alle psychologische hulp. :c

wat zouden jullie doen? het toch aan hem vertellen met alle gevolgen van dien? misschien valt het allemaal wel mee, wie weet. maar ja. idk. #__#

Ja, vertellen. Je kan gewoon niet anders. Spelen alsof je hem leuk vindt is ook geen optie, dan wordt hij genept, jij voelt je rot en komt hij er ooit achter is het nog veel erger.
Ik zou gewoon zeggen dat je je vergist hebt in je gevoelens, maar dat je dolgraag vrienden wil blijven. Hij mag het dan niet leuk vinden, maar je hebt geen keuze. Ik denk dat als je hem vertelt dat je niet tegen hem wil liegen, dat hij het wel begrijpt, ook al is het voor hem natuurlijk niet leuk.

De vraag is denk ik meer of jullie uberhaupt nog vrienden kunnen zijn. Hij hoopt op iets meer dat jij hem niet kan geven. Het is dan naief en een beetje masochistisch van zijn kant om te blijven rondhangen mocht je eventueel van gedachten veranderen.
Dat is een probleem naast al zijn andere die hij zelf zal moeten oplossen. Jij kunt alleen maar eerlijk zijn.

dat is zo! ik voel me zo’n bitch hierover maar zo doorgaan is inderdaad ook geen optie. :c

bedankt voor jullie advies! <3

Lijkt me vreselijk, je kan dus niet eens eerlijk tegen hem zijn… leuk zo’n vriendschap.

Beter ben je eerlijk, als hij er later achterkomt dat je eigenlijk al niks meer voor hem voelde komt het extra hard aan omdat je het dan zo lang hebt verzwegen
Sterkte in ieder geval :sob::muscle:

Pff lijkt me echt lastig om jouw situatie te zitten hoor. Maar meid vertel het hem alsjeblieft want hij komt er hoe dan ook wel een xtje achter en dat maakt het ook niet veel beter. Als hij echt zegt dat hij zelfmoord wil plegen als jij hem ‘friendzoned’ denk ik dat zijn problemen een stuk dieper liggen dan alleen dat. Gewoon zeggen dus, want niemand wordt er gelukkiger van als je hem ‘voorliegt’… Succes!

misschien even afwachten, misschien komt het gevoel wel weer terug?

ik heb het hem verteld :c

hij reageerde gelukkig redelijk ok, al was hij er meteen van overtuigd dat hij het ‘kapot’ heeft gemaakt.
hij zei wel dat we gewoon vrienden kunnen blijven en dat hij er altijd voor mij zal zijn.
dus dat is wel fijn, ook al weet ik natuurlijk niet zeker wat er allemaal echt in zijn hoofd omgaat op het moment @__@
ik voel me er schuldig over maar nu hoef ik in ieder geval niet meer te doen alsof ik hem nog leuk vind.

bedankt voor jullie hulp <3