Dilemma

Heee!
3 maanden geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriendje (waarmee ik al vanaf de basisschool verkering had, dus we hebben 5 jaar lang een relatie gehad). Sinds toen heb ik het gevoel dat ik een beetje gedesoriënteerd ben geraakt. Nadat ik zolang met mijn ex had gehad, was ik toe aan spanning en iets nieuws. Ik leerde Luca, de beste vriend van Sam (goeie vriend), kennen. We kregen iets. We kwamen er allebei al snel achter dat het niet echt iets serieus kon worden vanwege onze situatie, maar dat we wel nog eens zouden kunnen afspreken. Echter werkte dit voor mij niet, omdat ik het eigenlijk gewoon te vaag vond. Dit heb ik Luca toen verteld. Hij deed er best oppervlakkig over, hij deed eigenlijk alsof het hem niet zo veel boeide. Toen begon ik (dacht ik) iets te voelen voor Sam (via wie ik dus deze vorige jongen had leren kennen). We gingen daten en we hadden het eigenlijk heel erg gezellig. Wat ik heel fijn bij hem vond, was dat ik lekker mezelf bij hem kon zijn. Toen hij tegen Luca vertelde dat hij en ik wat hadden, kreeg ik opeens een berichtje van Luca. ‘Behandel hem niet zoals je mij hebt behandeld’ zei hij. Hij zei ook tegen Sam: ‘Ja ik geef je mijn toestemming om met haar te gaan, maar ik vind het wel heel lullig van je’ Hij wou de hele tijd heel erg laten merken dat het wel heel bijzonder was dat hij zijn goedkeuring had gegeven. Toen ik dat berichtje van hem kreeg, maakte ik me eigenlijk helemaal geen zorgen omdat ik toch niet van plan was om het stop te zetten. Nu heb ik sinds een paar dagen een beetje twijfels. Sam doet opeens een beetje opdringerig en hij wil heel veel afspreken. Ik heb echter wat meer ruimte nodig en dit heb ik hem ook verteld. Toch blijft hij doorvragen met: wanneer kan je? En: zou ik anders nou langs komen? Ik twijfel opeens of ik hem wel leuk genoeg vind. Maar naast dat ik niet meer zeker weet of ik hem nog wel leuk vind, durf ik dat ook niet te zeggen tegen Sam. Omdat ik weet dat Luca boos op me wordt en ik hem ook echt niet wil kwetsen (hij zegt de hele tijd hoe leuk hij me wel niet vindt)… Daarnaast wordt het ook heel erg ongemakkelijk, omdat ik bij hem in de klas zit. Ik weet ook wel dat het goed voor me zou zijn, om even single te zijn. Ik zoek de hele tijd een jongen op, omdat ik niet alleen kan zijn en niet omdat ik daadwerkelijk verliefd ben.
Alles wijst erop dat ik het niet moet beëindigen maar mijn gevoel zegt iets anders. Waar moet ik naar luisteren?

Hmmm tja een lastige situatie.
Maar dan zou ik toch luisteren naar je gevoel: wat is immers een relatie als jij je er niet fijn bij voelt?
Maar ik zou het die Sam wel goed uitleggen waarom je het uit zou willen maken, misschien heeft hij wel zo zijn redenen km zich zo te gedragen, en dat zou zijn kans zijn om die te vertellen.
Maar wij kunnen je wel advies geven, uiteindelijk is de beslissing aan jou en je moet doen waar jij je het fijnst bij voelt.
In ieder geval succes met je beslissing! :slightly_smiling_face: