Dilemma, wel of niet terug bij ex

Hey meiden,

Ik zit ergens mee, ik weet totaal niet wat me overkomt, dus ik ga lekker me verhaal doen.
Vorig jaar zomervakantie leerde ik mijn ex-vriend (S) kennen. We hadden het leuk samen, maar na 2 maanden maakte hij het uit. Dit was omdat hij (S) net een lange relatie “achter de rug had” van 1,5 jaar. Het was net 2 maanden uit tussen hem en zijn ex en hij vond het moeilijk een relatie met mij te hebben omdat hij nog gevoelens had voor haar.
Nadat hij het uitgemaakt had, heb ik besloten dat ik geen contact meer met hem wilde.
Ik zette mezelf langzaam maar zeker over hem heen en uiteindelijk kreeg ik een nieuwe vriend, B
Ik vond het moeilijk me te binden aan B, want ik was bang weer zo gekwetst te worden als toen met S
De relatie tussen B en mij ging al snel uit.
Toen opeens, reageerde mijn ex-vriend (S) weer op mijn fotos, hij stuurde me
oude fotos van hem en mij en hij zei dat hij me miste.
Ik heb nu steeds meer contact met (S) maar ik twijfel.
Ik ben bang dat het weer misgaat en dat ik dan weer zo gekwetst word.
Ook mijn ouders zijn heel boos op (S) omdat hij mij zo verdrietig heeft gemaakt.
Ik twijfel heel erg.
Hebben jullie tips voor mij? Of heb je zelf zo’n soort iets meegemaakt? Dan zou je me ontzettend helpen door een reactie achter te laten!

Bedankt voor het lezen! Ik weet dat het een lastige situatie is dus als
je dit een beetje goed kan begrijpen vind ik dat heel knap!

Bedankt voor de mensen die reageren!

Groetjes

Ga bij jezelf goed na of je nog echt gevoelens voor hem hebt en of je het ziet zitten om weer met hem samen te zijn. Ben je daar zeker van, dan kun je eens goed in gesprek met hem gaan, of hij nu echt zeker is van zijn gevoelens voor jou en dat hij echt over die ex heen is. Dus vraag hem wel om jou zekerheid te bieden. Blijft hij nog twijfelachtig, niet aan beginnen. Dan is de kans wel groot dat je weer hetzelfde eindigt als eerst.

Succes!

Heel erg bedankt voor je reactie.
Hij en ik zijn nu al ouder, in de tussentijd heeft hij geen vriendin gehad. Hij heeft er ook niet zomaar een.
En nu hij en ik beide ouder zijn wordt alles ook serieuzer.
Ik ga zeker wat met je advies doen! Dankjewel!

Ja inderdaad, dat speelt ook wel mee. Maar ook bij oudere mensen zie je vaak dat diegene te snel in een nieuwe relatie stapt terwijl die nog niet over haar/zijn ex heen is.

Maar in ieder geval bij twijfel zou ik er niet mee beginnen!

Fijn dat je er wat aan hebt. :slightly_smiling_face:

Ik maak het nu mee. Ik en “hij” proberen elkaar een nieuwe kans te geven (onze relatie was wel wat langer dan die van jou). Het neemt tijd en is echt moeilijk, omdat je niet weet hoe het deze keer zal aflopen. Ik snap je twijfel. Als je van hem houdt moet je er voor gaan maar neem je tijd. Want je moet nagaan of hij hetzelfde voelt. Wij werken eraan en geloven in een toekomst samen. Het niet altijd makkelijk, er zijn ups en downs maar het gaat de goede kant op. Om maar te zeggen, als jullie het allebei echt willen dan zal het werken. Maar

Wat ik ook al heb meegemaakt is dat ik ooit iemand aan het daten was. Op een bepaald moment dacht ik dat het serieus ging worden maar toen haakte hij af (Wij waren toen beide recent single). Na een halfjaar wilde hij plots daten, ik heb hem een tweede kans gegeven. We hebben 1 date gehad en sinds toen niets meer. Dus het kan ook verkeerd aflopen.

Het belangrijkste is dat je eerst moet weten wat hij voor je voelt. Daarna kan je beslissen en verdergaan.

Ik zou je gevoelens uitleggen aan S. Ik zou het wel een kans geven, hij mist je en dat betekent dat hij misschien een nieuwe start wilt. Praat met hem erover, volg je hart!

praat met hem en probeer erachter te komen of hij er nu voor de volle 100% voor gaat. Spreek een paar keer af, misschien kom je er achter dat hij veranderd is in postitieve of negatieve zin. Ik zou aangeven hoe je je voelt…

Wauw! Super bedankt voor de reacties!

@Camilaa @nikita @nana

heb je nog met b?

Nee

Je geeft zelf aan dat jullie ondertussen een stuk ouder zijn.
Als ik jou was zou ik even goed nadenken wat je voor hem voelt. Is hij het waard om het nog een keer proberen met de kans dat het weer fout gaat?

Zelf leerde ik mijn huidige vriend kennen toen we 14 waren. Ik werd smoorverliefd op hem en hij heeft me ook ontzettend gekwetst. Nu 6 jaar later kwamen we elkaar weer tegen en zijn we alweer bijna 6 maanden samen.

Dus mensen kunnen inderdaad met de tijd veranderen.

Nouja, het ging destijds uit om een hele specifieke reden. Hij heeft je uiteraard gekwetst maar is wel eerlijk geweest over zijn gevoelens en dat vind ik heel goed. Als het goed is, is die reden nu niet meer van toepassing. Dus als jij nog van hem houdt of leuk vindt, zou ik het zeker een kans geven. Mits hij echt over z’n ex heen is.

Dankjewel! Ja ik vind hem nog steeds heel leuk en houd nog van hem. Zijn ex is doorgegaan met haar leven en heeft al een aantal maanden een vriend. En hij, ja, hij zegt dat hij van me houd, me mist en me terug wil. Ik ben van plan het een kans te geven, binnekort gaan we ook weer afspreken. Alleen het enige probleem is dat mijn ouders hem van het begin af aan al geen leuke jongen vonden voor me. En nadat hij het uitgemaakt heeft en ik zo gekwetst was, waren me ouders woedend op hem.

Er zwemmen genoeg vissen in de zee. Als je ouders al boos zijn omdat hij je zo pijn heeft gedaan, denk dan goed na. Luister naar je ouders en weet dat zij niet willen zien dat je weer pijn heb.