Dilemma, wel of niet de baan nemen?

Een tijdje geleden heb ik gesolliciteerd bij de Albert Heijn als vakkenvuller (ben nu 16jr). Na zo’n twee weken werd ik opgebeld voor een sollicitatiegesprek, wat ik afgelopen maandag gehad heb. Ze waren allemaal heel enthousiast en ik was vrijwel meteen aangenomen, alleen, dan zou ik twee dagen in de week van half negen tot half elf moeten werken. Nou, op zich vond ik dit zelf geen probleem, ik slaap toch nooit voor 12 uur. Maar m’n ouders dachten daar anders over. Ze vinden het ook niet goed dat ik (wel 10 minuten lang!!) zo laat nog alleen naar huis moet fietsen. Ik mocht daar dus niet gaan werken van hen.
Nou ik baalde echt enorm natuurlijk, en na lang praten en zeuren mag ik alléén als ik vrijdag- en zaterdagavond ga, want die avonden vallen in het weekend.

Aan de ene kant vind ik dit niet zo heel geslaagd, aangezien ik dan geen enkele avond meer heb in het weekend dat ik gezellig een film kan kijken thuis, ofzo. Of dat ik naar een verjaardag ga. Dan moet ik eerst helemaal vervanging zoeken enzo.
Dus nou was mijn vraag: Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Ik heb echt dringend een baantje nodig, en ik wil echt héél graag bij deze ah werken, het is er altijd super gezellig en een paar vriendinnen van me werken er ook. Wat extra geld is sowieso welkom bij mij, ben nogal blut de laatste tijd ;p

So… what do you think?

Ik zou hem wel aannemen. (:
En als het niet goed gaat, of je mist je vrije avonden, kan je nog altijd je ontslag nemen en een ander baantje zoeken.

Ja dat is waar natuurlijk, maar hoe lang moet je eigenlijk nog werken nadat je je ontslag hebt ingediend?
Bedankt voor je snelle reactie trouwens!

4 weken :slightly_smiling_face:

Ik zou je moeder overhalen een andere avond te nemen. Het wordt nu toch zomer en is langer licht. Of iemand waar je mee kan fietsen?

Dat weet ik eigenlijk niet…

Je moet kijken tot hoelang je een contract hebt.

Ik woon in België, en als ik als jobstudent niet meer wil komen werken, zeg ik dat gewoon en spreek ik dat af met mijn baas. (heb het al altijd zo gedaan)
De meeste werkgevers hier werken met dag- of weekcontracten, dat is wel handig. Zo kan je altijd snel opzeggen.

Ja dat heb ik dus al heel vaak geprobeerd haha, ze is echt zo flexibel als een deur…
En er waren volgens mij wel 2 jongens die ook bij mij in de wijk ergens wonen maar goed dan moet je wel precies op dezelfde dagen werken he
Misschien dat als het inderdaad eenmaal zomer is en het om half 11 nog licht ik dan wel op een doordeweekse dag mag. (Dat kun je toch nog laten aanpassen of niet?)

Ik snap je ouders niet helemaal… eerst is het fietsen in het donker een probleem en dan dat het doordeweeks is?

Het maakt toch niet uit of je bijvoorbeeld op woensdagavond of op zaterdagavond alleen naar huis fietst?

Trouwens half 9 tot half 11 werken? 2 uurtjes? Dus je hebt dan een 4 uren contract? Dat is echt super weinig per maand :stuck_out_tongue:

Anders vraag je of je bijvoorbeeld 17 tot 21 kan werken? Of een andere supermarkt :slightly_smiling_face:

Ja je kan het op zich aanpassen als iemand van avond wil ruilen. Ze hebben een bepaald aantal mensen nodig op een avond en dan kan jij moeilijk van 1 avond af naar de ander. Dan klopt het aantal niet meer.

Ik zou de baan aannemen.

Huh, van half 9 tot half 11? Kan dat wel op zaterdagavond bij de Albert Heijn? XD

@KlaasJanVaak, daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, in eerste instantie had ik graag 8 uur per week gewerkt… En nee dat kan volgens mij niet, ze hebben voor houdbaar echt een vaste avondploeg.

@Amperbroekie, ja dat is ook raar haha, maar mijn ouders (vooral m’n moeder) gaan altijd allemaal smoesjes bedenken als ze ergens tegen zijn. Ze zei bijvoorbeeld ook ‘‘Tot half elf werken?! Dan ben je dus pas 11 uur thuis, nou dat doen we niet hoor!’’ Hoezo overdrijven, het fietsen duurt 10 minuutjes x]

@Heartattxck
Haha ja, bij ons in ieder geval wel. Hij vertelde dat ze eerst altijd 's ochtends vroeg om 6 uur moesten maar dat werkte niet helemaal. Dus nu doen ze het 's avonds (:

Hmm… lastig, want ik vind zelf tot sluit werken echt vervelend bij AH. Misschien dat je dan 1x per week avondploeg doet ? en dan nog een gaatje ergens vind door de weeks dat je overdag werk/middag?

Whahahahah mijn moeder had vroeger ook de raarste beredeneringen over waarom ik bepaalde dingen niet mocht.

Ja ik zal dat wel even vragen, denk niet dat het kan maargoed we zien het wel. Hij belt me om 5 uur…

Verschrikkelijk he? Wat ze nog meer zei:
‘‘Straks is het winter, en dan sneeuwt het of regent het, en voel je je helemaal vies. En dan moet je zeker nog douchen? Dat wil gewoon niet!’’
alsof ik niet even snel die volgende ochtend kan douchen lol.

Schrijf de voor- en nadelen eens naast elkaar op, en weeg ze tegen elkaar af.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen.

Wat heeft voor jou de hoogste prioriteit?
Beantwoord die vraag voor jezelf, en maak dan een weloverwogen keuze.

Als ik persoonlijk de keuze zou moeten maken, zou ik er absoluut voor gaan!
Mijn eigen geld verdienen vind ik heel belangrijk, want dat kun je dan ook spenderen aan wat extra luxe en comfort.

Dat staat bij mij als hoogste punt op mijn prioriteitenlijstje.
Maar dat ben ik, natuurlijk!

Ik denk dat ik er maar voor ga inderdaad. Ik kan er altijd weggaan als het me toch niet bevalt. :slightly_smiling_face:
Super bedankt voor jullie mening!

Ik zou het gewoon doen, dan kan je misschien later aan je ouders laten zien dat het goed gaat en of je dan miss op andere avonden kan werken.