Dilemma, wat moet ik doen?

Ik zal even een beeld geven van de situatie:

2 maanden terug heb ik (best spontaan, lichtelijk aangeschoten) een jongen uit mijn klas gezoend. Ik vond hem wel al leuk maar that’s it. Die avond vertelde hij dat hij mij heel leuk vind. We hebben daarna eigenlijk 2 maanden lang bijna elke week afgesproken en gezoend met elkaar en allemaal heel lief. Ook hebben wel gepraat over dat we met elkaar verder zouden willen gaan (voor mij allemaal eerste keer voor hem niet). Aantal weken terug vertelde we elkaar dat we echt verliefd op elkaar zijn en ik zag een relatie best wel zitten. Hij wist het nog niet echt omdat hij het vervelend vind dat we bij elkaar in de klas zitten en hij geen leuke ervaring met zijn ex had. Ook zei hij dat hij denkt dat we het langer zonder relatie leuk hebben dan met. Ik had stiekem nog wel hoop tot dat we enkele weken geleden weer afspraken. Die dag was hij verder gegaan bij mij en hadden we het heel gezellig. Hij vertelde ook die dag dat hij niet meer zo verliefd was en dat hij eigenlijk nog niet klaar was voor een relatie. Hij snapte als ik zou zeggen dat ik het dan helemaal zou willen afkappen omdat hij me anders misschien valse hoop geeft. Ik zei dat ik het niet opeens allemaal wil opgeven omdat ik hem echt heel leuk vind. We weten ook niet echt hoe we de situatie moeten noemen aangezien het ook niet echt FWB is omdat we weten van elkaar dat we elkaar leuk vinden (maar ik hem dus leuker). Nu ging ik afgelopen week nadenken over wat hij zei en dat hij minder verliefd op me is… Het kwam eigenlijk best hard aan en heb mij hier ook erg verdrietig om gevoelt omdat ik echt dacht dat het nog wat kon worden en ik eigenlijk nog meer met hem zou willen doen. Nu merk ik (ook in de klas) dat het gewoon minder wordt tussen ons en ik baal daar zo erg van :frowning_face: aangezien ik nog echt heel verliefd op hem ben.

Nu dus mijn dilemma:
Aan de ene kant wil ik met hem praten en zeggen hoe kut ik mij over deze situatie voel en dat we het misschien gewoon helemaal moeten stoppen.
Maar aan de andere kant denk ik ik zie wel hoe het loopt en hoop dat we nog een keer leuk afspreken (maar aangezien het dus minder wordt tussen ons weet ik niet of dat snel gaat gebeuren + weer de valse hoop).

Mijn verstand zegt het eerste maar mijn gevoel het tweede. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen dus al het advies is meer dan welkom!! Xx

Ik ben ook benieuwd hoe het dan (in het eerste geval) zal lopen in de klas. Aangezien we nu al niet zo veel praten in de klas ben ik bang dat we elkaar alleen maar zullen negeren.

Sorry voor het lange verhaal maar anders ontbrak er te veel info hihi.

Aan de ene kant denk ik, hij heeft vertelt dat hij minder verliefd op je is dus er is nog maar een kleine kans. Maar aan de andere kant ben ik ook heel erg van het standpunt ‘‘volg je hart’’
Ik zou gaan voor het 2e, omdat hij minder verliefd is niet maar niet helemaal niet meer verliefd. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en misschien beseft hij wel wat hij mist. Maar dat je het zo laat betekend niet dat je anders tegen hem of in zijn buurt moet gaan doen. Gewoon jezelf blijven!

Nouja jullie spreken nu al 2 maanden met elkaar af dat vind ik persoonlijk best lang en nou is hij minder op je verliefd? :flushed: Beetje raar als jij hem zo leuk vind zou ik echt even een goed gesprek met hem voeren dat je wel graag een relatie wilt teminste als je goed begrijp wil je dat ook graag. En als hij niet wilt dan of fwb zijn als je dat graag zou willen en anders gewoon mee kappen want hier kom je niet verder mee. Stel dat je straks een andere leuke jongen laat lopen voor hem terwijl hij uiteindelijk niks wil. Heel goed nadenken over wat jezelf wilt meid en met hem bespreken.

Heel veel succes ik snap dat dit moeilijk is!

kan zijn dat ik het verkeerd heb begrepen maar hij neemt dus je maagdelijkheid en zegt vervolgens dat hij minder voor je voelt? wat is dit voor naaistreek… snap eerlijk niet wat je nog met hem wil.
ik ben daarom ook voor optie twee, zie maar hoe het loopt

Ik denk dat hij een beetje misbruik van je maakt. Als hij nu al minder verliefd is, na zo’n korte tijd al, dan wordt het alleen maar minder. En jij vindt hem wel leuk, dus je gaat alleen maar gekwetst worden. Ik zou er dus mee stoppen.

Als hij nu niet meer verliefd is zou ik hem juist even laten. Misschien beseft hij dan wel dat hij je mist en anders is hij je ook niet waard toch?

Oh begrijp me niet verkeerd! We hebben nog geen seks gehad maar wel daar over gehad. Ik weet ook gewoon dat hij niet zo’n jongen is die het alleen voor seks zou doen.

Ja je hebt gelijk! Ook al hebben we niet iets officieels toch zou ik nu niet met een andere jongen wat gaan doen of zo. Ik ga wat ondernemen en met hem praten! Thanks xx

Ik zou gewoon een keer goed met hem praten! Maar ik zou niet verder met hem gaan als hij eigenlijk niet klaar is voor een relatie enz. Dan lijkt het wel iets meer op FWB. Maar ik hoop dat het goed komt. Succes!!