Dilemma! wat denk jij?

Hoi,

Er is iets waar ik heel erg over twijfel en ik ben heel benieuwd hoe andere mensen hier over denken!

Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad met een jongen. We hadden een hele fijne relatie maar soms ook wel heftig, aangezien hij een vrij emotioneel en impulsief persoon is.

Een half jaar geleden heeft hij het uitgemaakt. Het kwam voor mij echt totaal onverwacht. Ik werd op een maandagochtend naast hem wakker en een half uur later stond ik buiten met al mijn spullen met de mededeling dat hij het al twee maanden met een ander deed en met haar verder wou gaan. Ik had al een klein beetje een gevoel dat er iets aan de hand was, maar hij werd steeds zo boos als ik hier iets over vroeg, dat ik dacht dat er niets aan de hand was - stom dus.

Een maand later ging hij zelfs al met haar op de vakantie die wij samen hadden geboekt. Kort gezegd voelde ik me ontzettend genaaid en verdrietig, en ik kon er gewoon niet bij dat hij me dit aandeed.

Nu doe ik dezelfde studie als mijn ex, dus we komen elkaar soms tegen. Hij deed de hele tijd al heel vervelend als ik hem tegenkwam, hij ging me achterna terwijl ik niet met hem wou praten etc…
Maar de laatste maand loopt het echt uit de hand. Elke keer als hij me ziet belt hij mij minstens 20x, appt hij dat hij nog van me houd en stuurt foto’s… Laatst was hij zelfs op een feestje waar hij niet eens was uitgenodigd puur om mij weer lastig te vallen. Maar het ergste is: hij heeft gewoon nog steeds een relatie met dat meisje! Zij studeert een paar maanden in Italie en weet hier helemaal niks van af.

Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik haar zal vertellen wat er aan de hand is. Ten eerste wil ik niet dat haar hetzelfde overkomt als mij, en ten tweede gun ik het mijn ex niet dat hij hier zo makkelijk van af komt.
Maar aan de andere kant: ik ben bang dat ik heel erg spijt krijg, en ik heb geen zin dat er weer nieuw drama komt. Het is nu twee weken even rustig en dat wil ik wel graag zo houden…

Lang verhaal kort: ik ben bang dat ik spijt krijg als ik het niet doe maar ook als ik het wél doe!

Wat zou jij doen?

Bah wat een kutsituatie. Maar als hij nu al zo irritant doet, wat denk je dat hij gaat doen als je het aan haar vertelt? Ik denk dat je hem beter eens goed duidelijk moet maken dat hij op moet rotten.

Helemaal waar, maar dat heb ik al lang gedaan (zelfs mijn broer heeft nog met hem gebeld).

Ik kan er gewoon moeilijk tegen dat hij mij hier zowat zit te stalken, en dan lekker naar Italie gaat naar zijn chick die van niks weet…

Je kunt het best vertellen, maar of ze je gelooft is natuurlijk een tweede…

Ja ik zat daar ook aan te denken, als ze het niet gelooft is het al helemaal kut natuurlijk. Ik heb het wel allemaal op mijn telefoon staan maar om dat nou door te sturen gaat ook een beetje ver…

Maar ik denk niet dat ze er anders achter komt, want die jongen kan echt zó goed liegen en manipuleren

Ik zou me er niet mee bemoeien. Zoals velen hier zeggen: de kans dat ze je gelooft is miniem en hij gaat dit gebruiken om jou nog meer lastig te vallen.
Blokkeren en verder gaan met je leven

Natuurlijk zegt m’n eerste gevoel dat je hem terug moet pakken. Maar dat hoef niet meteen door het te vertellen aan dat meisje aangezien je ex daar sowieso achterkomt en dit inderdaad kan gaan gebruiken om jou nog meer lastig te vallen. En dat is niet de bedoeling neem ik aan… Je pakt hem ook al terug door hem overal te blokkeren en te negeren. Als je hem tegenkomt op een feestje, draai je om en ga in een ander hoekje verder feesten. Als je hem maar lang genoeg negeert houd hij hopelijk vanzelf op.

Zij wist toen dat wij samen waren, ze had zelf ook een relatie en is dus vreemdgegaan.

Ik hoef het voor haar eigenlijk niet te doen dus… Het is waarschijnlijk maar om wraak te nemen, maar daar schiet ik misschien niet zo veel mee op… Zo frustrerend!

Ik zou het niet uit wraak doen. Als je het uit medelijden voor dat meisje deed zou ik zeggen dat je het dan moet doen. Maar nu ik lees dat je het liever uit wraak wilt doen, kan je het beter niet doen. Wraak is nooit een goede oplossing.