Dilemma: V&D vs H&M

Hola senoritas!

Ik zit midden in een dilemma& jullie kunnen me helpen misschien.
Is er iemand hier die werkervaring heeft gehad bij de V&D of H&M of hier misschien zelfs nog werkt?

Ik kwam bij beiden door de selectierondes, dus nu moet ik een keuze gaan maken& eerlijk gezegd heb ik geeen idee welke beter zou zijn.

Dus als iemand ervaring heeft bij een van deze twee ketens of iemand anders’ ervaringen bij deze winkels weet: drop urrr reactie& help deze arme besluiteloze ziel!

Ik heb geen ervaring. Maar waar winkel je het meeste? Want je krijgt neem ik aan personeelskorting en dat is handig als je daar vaak winkelt + je hebt al wat kennis.

Ik denk dat je dit het best kunt vragen in het algemene bijbaantjes topic? Daar heb ik beide wel eens voorbij zien komen!

Ik winkel bij allebei eigenlijk niet zo veel, maar het lijkt me wel tof om bij een van de twee te werken!
Ik had wel van alles opgezocht over allebei voor het sollicitatiegesprek… (die ik al heb gehad van allebei)

Maar ik wilde gewoon graag bij een kledingwinkel/warenhuis werken, na 3 jaar supermarktleven…

Qua korting ofzo maakt het dus niet zoveel uit, ik wil vooral graag weten waar de werksfeer het fijnst is!

Bij de H&M zie ik altijd jongere mensen achter de kassa en rondlopen, bij de V&D meestal wat oudere types.

Bij de V&D in onze stad valt dit nog mee, daar zie je redelijk veel jongeren.

Anyways; kies wat jij het liefste wilt en waar jij je het prettigst bij voelt. Heb je bij de V&D gesolliciteerd voor een bepaalde afdeling? Zo niet, enig idee op welke afdeling van de winkel je geplaatst kan worden? Als je echt graag met kleding wil is er natuurlijk de H&M. V&D heeft ook kleding maar er kan een kans zijn dat je op een andere afdeling als bijvoorbeeld boeken of schoolspullen wordt geplaatst. Zelf heb ik trouwens geen ervaring dus het kan zijn dat ik het mis heb wat de V&D betreft.

Zal bij die van mij wss ook wel zo zijn, Rotterdam centrum :sunglasses:

Oh & ik werd ingepland voor de afdeling met de dames mode& lingerie! Dus wat mijn keuze ook wordt, ik zit gegarandeerd tussen mijn stoffen vriendjes. (=

Hoeveel uur ga je werken? Kun je ze niet gewoon combineren?

Bij de H&M was het 12 uur per week en bij de V&D 18 pw
Ik vroeg ook eerst of dat mogelijk was aan iemand van de V&D& die zei dat dat niet kon, omdat beide winkels mensen flexibel willen kunnen inplannen, dus dat ze je in principe altijd kunnen inplannen…

Dan zou 't maar net zo zijn dat ze me straks allebei willen hebben voor donderdagmiddag, kan mezelf niet in tweeën splitsen

hm lijkt me leuker

Ik heb zelf bij V&D gewerkt op Zuidplein, suuuuperleuke tijd gehad. V&D Ede viel me zwaar tegen, gelijk weggegaan. Ligt echt aan de mensen waarmee je werkt en welke afdeling. Afdeling past bij je dus dat is sowieso een pluspunt.
H&M heb ik geen ervaring mee maar lijkt me een stuk hectischer maar wel weer leukere winkel (en geen werkkleding geloof ik haha). Bij welke H&M zou je komen te werken? Koopgoot lijkt me namelijk niks. Daar bij de Media Markt of bij de V&D lijken me leukere vestigingen.

Ik heb bij de V&D in Leeuwarden gewerkt, heel erg gezellig daar! Vond het ook wel leuk gevarieerd werk maar dat hangt denk ik ook van de afdeling waar je staat af.

Met twee baantjes krijg je je loonheffing ook niet terug meen ik. Dus dat is zonde van het werken, kan je beter vaker bij 1 baan werken.
(Tenminste dit is altijd wat ik begrepen heb, kan het fout hebben).

En andere praktische zaken? Hoe vaak ze je nodig hebben, werktijden, loon, vakantiegeld etc?

Persoonlijk, lijkt mij V&D leuker, omdat je misschien kan wisselen tussen de afdelingen dus heb je meer afwisseling? H&M is stuk drukker, dus weet niet of je hectiek leuk of juist vervelend vind? V&D heb je dan misschien meer tijd en aandacht voor de klant. Of loop eens door beide winkels, kijken wat voor type mensen er rondlopen en wat jou meer ligt.

Nogmaals, heb geen ervaring, probeer alleen mee te denken

Oooh super fijn, iemand uit 010 haha!

Jaa sws vind ik de afdeling wel +++
Ik vind t sws wel chiller dat je bij H&M je eigen kleding aankunt, maar als er daarvoor in de plaats minder toffe mensen rondlopen vind ik dat een nono…

Oh, dit is dus precies H&M koopgoot =o!

Hoezo is die in de koopgoot niet zo fijn? Ik kom d’r haast nooit, shop meestal in Zuidplein…

Ik zou kiezen voor V&D minder druk en meer uren

Naar mijn idee is de koopgoot altijd het drukst en het meest hectisch. Word daar altijd gillend gek haha, ik shop liever bij die ene daar bij de Media Markt. Vooral op zaterdag en zondag is het in de koopgoot zoooo druk en loopt iedereen elkaar omver. Laatst was het ook zo druk en hadden ze 1 kassa open, dat soort dingen haha.

Klinkt wel positief dit! Ik ging net ook iets van ‘ervaring bij werken bij V&D’ (had bij H&M al hetzelfde gedaan) intikken en ik las allemaal horrorverhalen, maar ze kwamen wel uit 2006…
Dit klinkt dan weer beter!

Hoe bedoel je gevarieerd werk? Als van verschillende taken?
Ik sta bij de dames mode& lingerie! (: Lijkt me wel de beste afdeling hehe

V&D trekt me dan meer, vind de H&M in de koopgoot niet zo (H&M in t algemeen niet echt) Mijn ervaring met H&M (ik woon in rotterdam, heb de meeste daar dus wel gezien) is dat het personeel nogal arrogant is. Bij de kassa met elkaar kletsen terwijl er klanten staan, nogal lomp reageren, geen interesse tonen…
Zie het bij meerdere winkels hoor maar bij de H&M en Primark vind ik het het ergst.
V&D lijkt me daarin veel strenger. Ik werk zelf ook in een winkel, en klantvriendelijkheid vind ik heel belangrijk, en dat vind ik bij H&M vaak ver te zoeken.
Ik zou dus voor V&D gaan, maar dat is mijn mening

Ik stond op de afdeling van huishoudelijke artikelen enzo dus het was voor mij elke keer dat ik iets anders moest doen.
Heb ook een week op de mode gestaan vond ik ook erg leuk om te doen!

Dit kan in het algemene bijbaantjestopic.