Dilemma tussen 2 jongens

heey

Ik heb een vriend al 2 en een half jaar. We wonen al een jaar samen.
Nu is het probleem dat ik verliefd ben op een collega van mij.
En weet nu niet wat ik moet doen. Ben nu bij me ouders maar me vriend geeft me geen tijd om na te denken. Hij wil het vandaag weten wat ik ga doen. Uitmaken of niet
Maar ja me vriend en ik heb al langer wat problemen en vind hem niet meer zo leuk maar toch mis ik hem nu?

Wat zouden jullie doen?

Dat je verliefd bent op die collega betekent nog niet dat hij jouw ook leuk vind. Althans dat vertel je nu niet.

Dus wat ik er nu uit dit verhaaltje kan halen; je kan nog keihard afgewezen worden terwijl je een lange relatie met (nu nog) je huidige vriend hebt gehad.

Dus ja, of je hem gaat missen als je word afgewezen, die kans zit er dik in ja.

Hoe lang ken je die collega al? Ken je hem goed, is hij ook verliefd op jou?
Die dingen zijn wel belangrijk om te weten met zo’n beslissing.

Ik denk dat je even heel goed moet nadenken of je die relatie met je vriend voor een verliefdheid op een ander wil opgeven. Als je denkt dat je je nooit meer zo goed zal kunnen voelen bij je vriend, moet je bij hem weggaan. Dat is dan voor allebei beter.

Is die collega ook verliefd op jou? En neemt hij het serieus tussen jullie?
Ik denk dat je gewoon met je vriend in een dipje zit. Dat je hem mist is wel een teken dat je om hem geeft. De vraag is, wil je je lange relatie met je vriend opgeven voor een verliefdheid?

Lastige situatie…
aan de ene kant denk ik… het feit dat je gevoelens hebt voor een ander zegt genoeg over je huidige relatie en dat daarin toch iets mis gaat

maar aan de andere kant zou ik je toch adviseren voor die lange relatie te vechten!

wow lastig. denk je dat je in staat bent om een relatie met hem te hebben als je verliefd bent op iemand anders, ongeacht wat je ermee doet? ik denk dat dat de belangrijkste vraag is.

Ben je echt verliefd op die collega, of vind je het alleen interessant omdat het eens wat anders is als je vriend? :slightly_smiling_face: Dat moet je je denk ik afvragen. Want je woont al samen met je vriend en bent al zo lang bij hem, dat moet je niet zomaar weggooien!