dilemma over verliefd zijn(of juist niet)

Hoi, ik heb een nogal lastig probleem met mijn beste vriend.
Ik ken Martijn al 4 jaar. Eerst vond ik hem een stuk krapul (de eerste twee jaar) daarna vond ik hem wel fijn. Pas het laatste jaar zijn we goed bevriend. Mijn beste vriendin, Lola, vond hem ook superleuk(als vriend). Maar dit jaar is hij extreem erg verliefd geworden op Lola, maar zij ging er niet op in, hoewel ze ergens ook wel iets voelde voor hem. Daarna heeft Lola anorexia gekregen en Martijn is haar beginnen háten, en zij hem. Ik weet ook niet precies hoedat dat juist in mekaar zat, maar ze kunnen elkaar tot op de dag van vandaag nog steeds niet uitstaan. En dat feit heeft Lola toen enorm gekwetst, nu nog altijd wel.

Dus zo was het; Lola en ik beste vriendinnen en Martijn en ik beste vrienden. Zij konden elkaar wel niet uitstaan.

De laatste maand is alles anders geworden. Martijn begon steeds wat met me te flirten enzo, en weetje, dan flirt je terug. Ik dacht van ‘Ja, vrienden onder elkaar, een beetje flirten is wel normaal’. Tot op een avond dat Martijn en ik hebben gekust, een hele avond lang. Ik zag het toen nog als een soort van bestevriendenkus, maar hij voelde al meer voor mij. Een week later heeft hij toegegeven dat hij verliefd op mij is, nouja, niet met zoveel woorden. Maar we spraken eigenlijk wel redelijk veel af voor ons doen en we sms’ten ook nog elke dag, wat we voorheen eigenlijk niet echt deden. Ik bedoel, ik zag hem wel enzo, maar nu voelde het echt als een soort ‘dates’ ofzo, hoewel er anderen bijwaren. Daarna ben ik op surfkamp geweest, en daar miste ik hem eigenlijk wel erg. Ik dacht dat het voor mij allemaal niets betekende maar hij betekent nét iets meer dan een goede vriend eigenlijk. Had ik toen door.

De avond dat ik terugkwam, gingen we met een paar vrienden iets drinken en die avond hebben we weer stiekem gekust. Waarom, weet ik ook niet want ik had nog geen intenties met hem ofzo, dat ik zijn vriendinnetje wou zijn. Ik vind het echt stom dat ik toen misschien de foute signalen heb gestuurd naar hem, maar hij maakt iets bij mij los dat niemand anders kan, iets dat de knop in mijn hoofd overschakelt op ‘Lust’ ofzo (oeh dat klonk fout!). Ik heb er toen wel met hem over gesproken en hij zei zelf dat ik zijn lievelingsvriendinnetje was, maakt niet uit wat we doen (daaruit versta ik dat óf we nu kussen óf we nu the OC kijken samen, het allemaal hetzelfde is…)

Gisterenavond hebben we nog eens met anderen afgesproken om iets te gaan drinken, en daar was een goede vriend die ik al een tijdje niet meer had gezien, en ik praatte redelijk veel met die goede vriend. Martijn kon het niet meer aanzien en is gewoon naar huis gegaan, zonder iets te zeggen, om daarna een superlange sms te sturen om te zeggen dat hij het ‘Oke vindt dat ik niet op hem verliefd kan worden maar wel op die goede vriend’ → Wat totaal niet waar was dus, ik ben helemaal niet verliefd op die goede vriend maar ik was gewoon aardig. Die avond hadden we nog afgesproken om met iedereen te gaan kamperen in een weide, maar Martijn was dus al weg. Later op die avond is hij toch nog langsgekomen om met mij te praten daarover, we hebben er zeker drie u overgepraat, over ‘hoe het nu zit’. Hij is superverliefd op mij, maar ik kan mij niet binden, denk ik. Hoe erg is dat? Een jongen die alles voor je zou doen, lief is, en waarmee je goed kan praten in de kou laten staan? Ik weet niet of ik verliefd op hem ben, ik weet het échtécht niet. Ik wil hem geen foute signalen meer geven maar ik wil wel een knoop doorhakken. Moet ik voor hem gaan of niet? Als ik het nu afhaak, dan kan ik nooit meer terug. Als ik voor hem kies, voel ik me benauwd, omdat ik dan ‘van iemand ben’ en niet meer kan flirten met anderen. Hoe erg is dat wel niet van mij?! En als ik voor hem ga, hoe moet ik dat dat aan Lola uitleggen, ben ik dan een slechte vriendin?

Weet er iemand hier iets mee? Hoe kan je weten of je echt verliefd bent op iemand, en of je samen met iemand wil zijn? Sorry voor het superlange verhaal, het is echt een chaos in mijn hoofd…

nou ben jij wel echt verliefd?

denk aan
-niet zonder hem kunnen
-alles leuk vinden van hem
-geen negatieve dingen over hem
-alleen maar aan hem denken
-goed kan zoenen
-en voel je je geweldig bij hem???

als dat zo is dan ben je verliefd en dan kan je verder gaan als dat niet zo is dan moet je niet verder gaan

Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen

Je kunt misschien een tijdje niks met hem doen (wel dat hij dat weet, he)…
Als je hem dan mist, ben je waarschijnlijk verliefd. Als je vriendin een echte goede vriendin is, laat ze je gaan en is ze blij voor je.

ik heb ook zo’n ben ik nu verliefd of niet kwestie ;/

maar 1 tip : een bestevriendenkus, bestaat niet. Flirten met je beste vriend als je dat zo wil houden, kan niet… Geef hem geen foute signalen want dat kwetst hem…

en je bent verliefd als je je goed voelt bij hem en je vlinders voelt. =) ga eens na, krijg je t warm als je 'm ziet? Als hij online komt op msn? Mis je hem als hij er niet is?

Als je niet zeker weet of je verliefd bent zou ik sowieso nog even wachten als ik jou was. Ik moet er op dit moment ook niet aan denken om weer een vriendje te krijgen, qua het missen van de ‘vrijheid’ dan.
Er zijn nog genoeg jongens op de wereld, als je nu geen benauwdheid wilt zou ik hem gewoon afslaan, er zijn nog wel jongens beter/hetzelfde als hij.

Als je beide keuzes niet wilt nemen kan je ook tegen hem zeggen dat je er nu, op dit moment nog niet klaar voor bent, misschien later wel, misschien ook niet, maar het nu nog even niet wilt.

ik denk als je met hem neemt, Lola het er wel moeilijk mee heeft. want het is toch wel haar ‘vijand’(weet ff geen ander woord ervoor) waarmee je verkering hebt. maar als ze het uiteindelijk niet accepteert is ze denk ik geen goede vriendin. maar geef haar dan ff de tijd en word niet meteen boos als ze een rotte opmerking erover maakt.