Dilemma: Mijn hart of hersenen volgen?

Hey meiden,

Tijdje geleden heb ik in de zomervakantie een jongen leren kennen (Tom). Hij was een collega van een goede vriendin van mij. We hadden aan elkaar toe gegeven dat we elkaar wel zagen zitten en hij stelde voor om een keer af te spreken. We hadden niet gelijk een datum geprikt maar dat komt nog wel dacht ik. Nou omdat ik het wachten zat was en hem alleen nog maar soms op school zag was ik bang dat hij al op me uitgekeken was, ook omdat hij best kortaf deed, bracht ik het onderwerp weer op om af te spreken. Hij negeerde me anderhalf maand lang, totdat ik ineens een berichtje kreeg met sorry dit sorry dat, ik ben druk, maar met de boodschap dat hij wel wilt afspreken maar niet nu. Nou daar heb ik niets aan. Ik begon hem weer een beetje te vergeten en gelukkig zag ik hem niet zo vaak op school… hij zit namelijk op een andere afdeling.

Toen ik hem weer tegen kwam dacht ik aan ons gesprek, omdat ik best lullig had gereageerd toen hij zijn excuses gaf, had ik daarvoor sorry gezegd en dat ik anders had moet reageren (volwassener; mijn reactie doet er niet toe). Het was weer goed tussen ons, maar geen contact. Later kreeg ik ineens een whatsappje van hem, hij was dronken. Ik zei dat hij voorzichtig moest zijn en geen domme dingen moest doen en daar had ik het erbij gelaten aangezien hij niet reageerde. Dit was 2 of andere half maand terug.

Ik heb nu dus een vriendje en hij is perfect! Lief, aardig, betrouwbaar en schenkt mij al zijn tijd wat hij maar heeft dat ik er best wel gek van word. Hij zit dus ook bij ons op school. Het is pas sinds de kerstvakantie aan, omdat ik mijn twijfels had over hem. Maar gisteren ik was bij me vriend en kreeg ineens een whatsappje van Tom dat hij spijt heeft dat hij zich als een lul had gedragen en mij begreep als ik niets meer met hem te maken wilde hebben, maar dat als ik wou dat hij graag wou afspreken om alles face to face uit te leggen wat er aan de hand was. We hadden vandaag dus afgesproken en ik ben dus gegaan omdat ik het wilde. Ik wilde zien of ik nog gevoelens voor hem had en de reden waarom hij me had behandeld als vuil aangezien hij best veel voor me betekende.

We hadden goed gepraat en hij wilt veranderen en de goede kant op gaan. Hij was eerlijk en ik vond het best fijn dat hij mij heeft gewhatsappt als teken dat hij mij als positief ziet om de goede kant op te gaan. Ik kreeg toch weer die warm gevoel en kreeg toch weer het vertrouwde gevoel toen ik hem zag. Hij had me trouwens ook verteld dat hij niet in is voor een relatie aangezien hij eerst alles op een rijtje wilt zetten en hij weet dat ik een vriendje hebt, dus een relatie tussen ons zit er niet in. Maar op een of andere manier heb ik echt een zwak voor hem, al sinds de eerste keer dat ik hem gesproken had. Hij is totaal niet mijn type. Hij is een jongen die blowt, problemen thuis heeft en dus ook verkeerde vrienden heeft. Maar hij heeft iets wat mij echt tot hem aantrekt.

Maar mijn dillema is moet ik erachter komen wat mijn gevoelens zijn voor Tom, de jongen waar ik een zwak voor hebt en hem helpen de goede kant op te gaan en een goede vriendin voor hem zijn of zal ik hem laten gaan, waar ik waarschijnlijk spijt van ga krijgen aangezien ik een zwakte voor hem hebt waar ik niet helemaal uit kan komen wat dat is, en me weer lekker 100 procent richten op mijn vriendje waar ik zielsveel van hou en net doen alsof er niets is gebeurt.

Hoop dat jullie mijn punt begrijpen ik heb het zo duidelijk mogelijk geprobeerd uit te typen.

x

Je zegt het zelf toch al? ‘Waar ik waarschijnlijk spijt van ga krijgen’…

^ Ja maar dat ik er spijt van ga krijgen betekend niet altijd dat het de beste keuze is, daarom zou ik graag jullie meningen en eventueel ervaringen willen horen.

ik zou het niet doen, het is moeilijk maar je weet dat deze jongen niet goed voor je is
waarom zou je er een goede relatie voor opgeven ( want waarschijnlijk ga je nu weer je gevoelens voor de andere jongen terug krijgen) voor iemand waar je toch geen relatie mee kan hebben…
ik zou me richten op de relatie die je nu hebt :flushed:

Ik zou het niet doen. Die Tom wil geen relatie nu zegt hij, en jij zegt dat je een zwak voor hem hebt en het dus niet moeilijk is om weer gevoelens voor hem te ontwikkelen. Maak je het jezelf dan niet onnodig heel moeilijk?

Ik heb echt precies hetzelfde gehad. Ik had drie jaar een vriend maar steeds een zwak voor dezelfde jongen (als ik hem zie overigens nog steeds). Mijn vriend en ik zijn nog bij elkaar want ik heb die jongen uit mijn hoofd gezet omdat ik mijn relatie van drie jaar niet zomaar op wilde geven en omdat ik wist dat het tussen mij en die andere jongen echt niet zou werken. Ondanks dat ik een zwak voor hem had, is hij heel anders dan ik (vaak dronken bijvoorbeeld, vind ik in principe niks ergs aan bij andere mensen zo lang het mijn vriend maar niet is). Dus ik heb hem uit mijn hoofd gezet. Dit was in het begin moeilijk maar gaat nu prima :slightly_smiling_face:

Je kan eerst ook gewoon vrienden worden… Het lijkt er meer op dat hij dat op dit moment in zijn leven ook nodig is, en hij daarom ook teveel aan z’n hoofd heeft voor een relatie… Wie weet hoe het dan ooit loopt in de toekomst… Maar hij is wel duidelijk dat hij nu geen relatie wilt, en je hebt ook een vriend, ik vind het wel zo eerlijk van je als jij je huidige vriend eerst een eerlijke kans geeft.

Redenen om bij je vriend te blijven (waar je nooit zielsveel van houdt want de kerstvakantie is nog geeneens afgelopen, maar dat doet er niet toe)

1. Hij neemt je zoals je bent, vind je echt leuk
  2. Hij is geen slechte jongen
  3. Hij behandelt je goed

Reedenen om bij die andere vent te gaan: NIKS.
Sorry, maar als iedereen een relatie zou verbreken voor een zwak die hij/zij heeft blijft er niemand over. Wel moet je je vriendje vertellen dat je met die jongen hebt afgesproken.

Mijn eigen ervaring is dat jongens met dat soort problemen niet goed voor wie dan ook zijn. Afspraken niet nakomen, liever bij vrienden zijn om te blowen dan bij eigen vriendin, en de vriendin dan ook niet meer zien door de verslaving. En daarbij, die problemen komen jou niet ten goede. Hoe hard jejezelf ook verteld dat je hem wél kunt helpen. Doe het niet.

En je geeft zelf al aan dat je een superlieve vriend hebt waar je zielsveel van houdt. Dit verhaal geeft mij het gevoel dat je je vriend een beetje aan het lijntje houdt.
Hak de knoop door en ga verder met je leven en je lieve vriend.

Ga verder met je vriend :slightly_smiling_face:

Zoal je zelf zegt: ga je beter weer lekker 100 procent richten op je vriendje waar je zielsveel van houdt en doe net alsof er niets is gebeurd.

komt op mij namelijk over alsof die Tom met je gevoelens speelt. Als je onbereikbaar bent, ben je ineens wel weer interessant. Ook zou het ontzettend oneerlijk zijn tegenover je vriend. En je wil jullie relatie toch niet in gevaar brengen?

Als je een goede relatie hebt met je huidige vriend dan zal ik dat niet laten riskeren door die Tom. Hij was eerst enthousiast, toen negeerde hij je weer en vervolgens was je weer leuk voor hem. Die gast vertoond wispelturig verdrag en daarvoor wil je die lieve betrouwbare vriend toch niet opgeven?

Ik heb besloten om toch proberen vrienden te blijven… ik heb de 2 dagen er goed over kunnen nadenken en ik kan hem niet missen in mijn leven. Omdat het niet werkt als meer en ik een vriendje hebt die ik niet wil verliezen, wil ik er wel voor hem zijn als vrienden. Ik zie hem morgen wss op school… ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen.

Ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar ik ben zelf iemand die altijd haar hart volgt.

^ thanks dat ga ik dus ook doen (:

Opzich snap ik je wel. Dat die Tom slechte dingen doet zoals blowen, dat moet er eigenlijk niet heel veel aan doen, want iedereen doet wel eens foute dingen waar hij of zij later spijt van krijgt. Maar hoe echt zijn je gevoelens voor je vriendje? Je kunt ook zielsveel van iemand houden zonder er echt verliefd op te zijn. Want het klinkt alsof je Tom eigenlijk liever wil dan je vriendje. Als je echt verliefd was op je vriendje, dan zouden er toch geen gevoelens komen voor Tom? Tenminste, dat is wat ik nu denk. Dus dat is een vraag waar je goed over na moet denken. Dat je vrienden blijft nu met hem is goed, als je er dan maar niet voor zorgt dat het meer wordt als je nog samen met je vriendje bent! :wink:

Ow ik herken de situatie echt heel erg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat ik voor mijn vriend heb gekozen, ook al vind ik het soms nog moeilijk om mijn ‘Tom’ te zien. Hij is gewoon speciaal alleen doet hij precies zoals jij beschrijft, negeren etc. Ik heb voor mezelf gekozen toen, gewoon gekeken waarvan IK op de lange termijn gelukkig zou worden en dat was dus mijn vriend.

Ik denk dat het inderdaad een wijze keuze is om hem wel als vriend te houden maar het niet uit te maken met je vriendje. Niet alleen omdat je nog veel van je vriendje houdt, maar ook omdat je zo misschien je gevoelens voor Tom kan relatieveren aangezien je hem beter leert kennen en het spannende en onbereikbare waarschijnlijk minder zal worden.

Oei… I know how it feels like! Ik zou echt die Tom laten voor wat hij is en voor de volle honderd procent voor je vriendje gaan, van wie je zielsveel houdt, zeg je. Ik zou mijn vriend niet laten glippen voor een jongen waarvoor ik een zwak heb en die geen relatie wil.