dilemma, hij heeft bindingsangst. TIPS?

oké.
om een groot probleem kort samen te vatten:
ik vind een jongen echt heel leuk, en we daten al een tijdje (2 maanden ofzo) maar ik ken hem al bijna 2 jaar. probleem:
hij heeft bindingsangst.
ik vind hem echt heel lief etc.
vooral als we bij elkaar zijn. maar ik krijg gewoon geen duidelijkheid.
voor mijn gevoel neemt hij niet zoveel iniatief.
en erover praten is lastig dus.
aangezien hij bindingsangst heeft, en het hem afschrikt als iemand hem leuk vind. ik wil onderhand wel weten waar ik aan toe ben.

heeft iemand tips?
hij is echt de moeite waard!

klinkt stom:
maar als je denkt dat hij niet genoeg iniatief neemt, moet je hem gewoon een beetje jaloers maken kijken hoe hij erop reageert. dan weer je wat hij voelt :slightly_smiling_face:

heb hetzelfde probleem gehad,
je moet hem duidelijk maken dat hij genoeg vrijheid zal hebben,
& dat je niet al zijn aandacht zult opeisen,
dan is hij wel gerustgesteld x

Ik heb daar informatie over opgezocht een tijdje terug
en voor zover ik me nog kan herinneren, bestaan er ook cursussen voor

Ik ben er ook iemand met bindingsangst… Ik weet niet of het bij mij hetzelfde is als bij die jongen, maar wat ik nodig heb is tijd, ruimte, begrip en praten.

Als ik een super avondje heb gehad, kan ik me later weer kut voelen(de angst). Dan heb ik tijd nodig om na te denken wat ik wil of wat ik voel…
Geef de ander vrijheid, als je bezitterig bent, dan kun je hem wel vergeten.
Geduld en begrip zijn ook belangrijk… Laat hem weten dat je alle tijd hebt en vooral niet hoeft te haasten, stel hem gerust.
Veel praten erover helpt ook goed, als hij dat tenminste kan… En anders moet je hem even pushen zodat ie met jou kan communiceren en jij hem beter kan begrijpen…

Jaloers maken moet je zeker niet doen, want dan kan het misschien alleen maar erger en onzekerder maken…

Dit is zoals het bij mij is, maar het is bij iedereen anders…

thanks voor jullie reacties!
meer tips zijn altijd welkom, hihi

HOE ga ik het hem vertellen, zonder hem ‘bang te maken’

Euhm. Goede vraag xD
Ik denk dat je het best kunt opbouwen ipv out of the blue vragen of hij bindingsangst heeft. Maar ik denk dat die aanloop uit veel verschillende onderwerpen kan bestaan. Zoals: vriendinnetjes v/h verleden, dat je het zo leuk hebt met hem, angsten (wanneer je een wat serieuzer onderwerp aangaat), etc.
Nouja, ik weet niet of je hier wat aan hebt, maargoed.
Succes ermeee!

BINDINGSANGST IS BULLSHITTT.
tenminste hoe oud ben je?
ik ging ook al vet lang met inmiddels mn ex,
en hij had ‘bindingsangst’
maar ik geloofde hem wel, maar het ligt gewoon aan de reacties van andere mensen waarschijnlijk. en dat ie dan niet meer dingen met andere chicks kan doen, het ligt echt niet aan jou!
of weet iedereen al van jullie 2?

Hee, zo is het bij mij ook…
Ik heb bijna geen ervaring met jongens maar nu is er een jongen die verliefd op me is. Ik vind hem leuk ja, ik denk de hele dag aan hem maar twijfel ook de hele dag over wat ik nou wil en wat ik voor hem voel. Ik ben nog niet verliefd, maar kan ik dat nog worden? En tegelijkertijd voel ik me schuldig omdat hij mij zoveel leuker vindt dan ik hem vind. Als ik bij hem ben vind ik het wel fijn, maar toch twijfel ik de hele tijd of het wel klopt, of ik hem echt leuk vind. Ik wil hem geen pijn doen, daarom neem ik elke x een beetje afstand. En ik kan daar niet mee stoppen, met afstand nemen, want ik wéét gewoon niet of ik hem écht leuk vind, en als blijkt dat dat niet zo is, doe ik hem sowieso pijn.
Ja, heel verhaal.

Maar hij heeft mij heel erg geholpen door geduld te hebben inderdaad, en we hebben veel gepraat.

ik ben 18 hij 20 dus is geen ''kleutertopic : )
zn beste vrienden weten wel dat we daten etc.
hij is niet iemand die van alles met andere meisjes doet.
hij is heel trouw, maar moeilijk om echt duidelijkheid van hem te krijgen,

begin voorzichtig een gesprek over dat soort dingen, en vertl het heel onschuldig dat hij het wel opmerkt maar dat het niet too much is. dat hij zich er fijn bij voelt, en niet gevangen. ofzo haha

upje

Okee, iks nap het,
Hoe gaat het nu dan?
nog steeds hetzelfde?
spreken jullie wel af enzo? vaak en zoenen jullie dan ook en alles?

slim idee. heb ik ook welleens gedaan en het hielp’;D