Dilemma, help alsjeblieft

Hi!

Ik zal mijn verhaal proberen zo kort mogelijk uit te leggen:

Ik heb sinds 5 weken last van een hardere tinnitus (piep in mijn oor). De oorzaak is niet helemaal zeker: het kan door te harde muziek komen, stress, maar ook mijn kaak, dus het kan nog minder worden. Nu heb ik afgelopen donderdag bij Schoonenberg oordoppen op maat laten aanmeten en ze zijn over twee weken ongeveer klaar (ik heb nog niet betaald). Het zijn doppen van ProActiv, 26 dB demping (niet vlak). Ik hoop dat ik met deze doppen uit kan gaan, want ik vind de demping nog steeds laag.

Hoe dan ook, de oordoppen aanmeten was echt niet leuk. Ik twijfelde steeds of ik het wel moest doen, welke oordoppen ik moest nemen en maakte me zorgen of het niet erg was dat ik slikte en had geglimlacht toen dat spul in mijn oren zat om een mal te maken. (De mevrouw zei van niet, maar ze was best gehaast… Wat denken jullie?)

Wat me heel erg dwars zit, is dat Schoonenberg in principe geen lektest doet. Een lektest houdt in dat ze gaan kijken of je oordoppen wel goed afsluiten. Ontzettend veel audiciens doen het, maar Schoonenberg niet. Ik heb hier naar gevraagd en over het algemeen doen ze het dus niet. Mijn oordoppen annuleren zal moeilijk gaan, maar ik denk persoonlijk dat het niet onmogelijk is.

Mijn dilemma is dus: wat kan ik nu het beste doen? Toch gewoon de oordoppen nemen en dan hopen dat ze niet lekken? De oordoppen zijn waarschijnlijk van goede kwaliteit, maar ik vind de demping toch wat laag en lekken is echt heel gevaarlijk, want zo zou mijn tinnitus dus erge kunnen worden.
Als ik echter annuleer, weet ik niet wat ik moet doen. Dan moet ik waarschijnlijk naar Beter Horen, maar heb het idee dat de oordoppen daar minder goed zijn (weet ik niet 100% zeker, alleen uit een test van best lang geleden kwamen die oordoppen er niet heel goed uit). Ik zou eventueel nog naar andere audiciens kunnen, maat over alles valt wat te zeggen.

Wat moet ik doen? I don’t know…

Ik zou gewoon die oordoppen even uitproberen en anders naar die andere gaan.
Trouwens heb je tips voor gewone normale oordoppen, niet op maat gemaakt dus, ik heb laatste paar weken ook last van oorsuizen (door oorontsteking) en heb er echt van geleerd dus ik wil nu ook oordoppen kopen.

Ja? Ik denk dat dat het ook wel wordt, ik hoop gewoon niet dat ze straks goed lijken te zitten en dan toch lekken…

Tips heb ik helaas niet. Een vriendin van mij heeft universele oordoppen van Beter Horen (ik denk voor muziek of uitgaan ofzo, ze gebruikt ze in ieder geval voor uitgaan en carnaval enzo). Ze heten volgens mij Pluggerz, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij zijn ze zwart met paars, maar dat weet ik ook niet 100% zeker. Zij vindt ze fijn, zegt ze, maar dat is natuurlijk persoonlijk, er zullen misschien ook negatieve ervaringen zijn.

@ aurora ik heb oordoppen van alpine, deze:http://www.bax-shop.nl/gehoorbescherming/alpine-musicsafe-partyplug-2015-gehoorbescherming-transparant?gclid=Cj0KEQiA6IC2BRDcjPrjm_istoUBEiQASrLz1mv6_xGh9hguIurXqIfjGBtjVyRL4UZdxi6c9VaJiTYaAoL08P8HAQ
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het allerbeste is op dit gebied. Een vriendin had ze uitgezocht en voor ons allebei bestelt haha. Maar ze bevallen heel goed! Ik wilde ze omdat ik dus heel veel oorpijn en suizen had na uitgaan en zeker na technofeestjes. Met die oordoppen is de muziek gewoon prima en ze zitten ook fijn. Geen pijn of suizen meer en ik gebruik ze nu een jaar ongeveer.

Ik begrijp dat jou twijfel voornamelijk is ontstaan door het ontbreken van die lektest? Heb je niet de mogelijkheid om dat dan toch ergens anders te doen?

Ja, dat probeer ik nu ook uit te zoeken!