Ik ga binnenkort met een paar vrienden dobbelen. Nu is de enige dag waar op we alle 7 kunnen op een dinsdag. Verder vallen alle dagen waarop 6 van ons kunnen op vrijdagen en zaterdagen. Maar op de vrijdagen en zaterdagen kan één van ons (bij al die dagen is dat dezelfde persoon) niet.
Twee van ons kunnen vanaf 20.00 uur bij de persoon bij wie we gaan dobbelen zijn. Van te voren (niet te lang 10 minuten ofzo) gaan we eerst gezellig iets drinken. Ik dacht zelf aan een half uur per ronde. Ook doen we tussen de rondes een korte pauze (max. 10 minuten). Dus dan zit ik op sowieso twee uur dat we bezig zijn.
Verder heeft maar een persoon een tafel waar aan 6 personen kunnen zitten. We gaan het spelen aan eetkamertafel. Want aan een lage tafel dobbelen is niets. Die persoon heeft 4 eetkamerstoelen en 2 losse stoelen. Op de korte kant passen er geen twee naast elkaar en aan de lange kant zouden dus 3 stoelen naast elkaar moeten als we met zijn 7en willen dobbelen. Ik heb al gevraagd of het past al hij de 2 losse stoelen die hij heeft naast elkaar zet (die zijn het smalst) en daarnaast een eetkamerstoel, maar dat past niet. Niemand van ons heeft een stoel die smal genoeg is qua breedte om er voor te zorgen dat er wel 3 naast elkaar passen. Ik heb wel een stevig vierkante houten trappetje wat er naast past, maar die is wat lager. En ik heb een smal opklapbaar stoeltje. Laatste lijkt mij alleen niet zo ideaal.
Nu is mijn dilemma dus of we die dinsdag moeten dobbelen zodat die persoon toch mee kan doen of dat we op een vrijdag of zaterdag moeten gaan dobbelen. De persoon die op vrijdag/zaterdag telkens niet kan heeft aangegeven dat hij door persoonlijke omstandigheden/of omdat hij dan misschien ziek (heeft hij niet duidelijk gezegd) kan zijn niet zeker weet of hij mee kan doen. Ieder van ons moet de volgende dag weer werken. Wat zouden jullie doen? Op die dinsdag, of toch op een vrijdag/zaterdag?