Dilemma: 21 jaar melktanden / beugel

Yes, ik ben 21 jaar en nog steeds melktanden… dit schijnt erfelijk te zijn want mijn moeder heeft dit ook.
Nu heb ik dus de keus om een beugel te nemen…
Maar ik twijfel enorm! Ik heb nl 3 melktanden en die moeten er alle 3 uit als ik een beugel neem, dus heb k niet alleen een beugel maar ook nog eens 3 gaten in mijn bek. En dan weet ik ook nog eens niet hoe lang ik er mee moet lopen. En jup het zijn mijn hoektanden dus erg zichtbaar als ik lach of praat.
EN het kost enorm veel geld…

Wat is jullie mening hierover? Zal ik het doen… of niet?

Nee ik zou het niet doen, ik denk dat het er erg gek uitziet als je een paar tanden mist op 21 jarige leeftijd

Dat ligt er toch aan hoe scheef je tanden gaan staan? Ik heb een beugel gehad en ik heb er veel ellende van gehad uiteindelijk. Dus niet doen als het niet per sé nodig is! Bij mij was het helaas wel nodig omdat mijn tanden écht gewoon schots en scheef stonden.

Ik snap hoe vervelend het is om nu nog een beugel te moeten inc. straks een paar gaten in je mond te hebben door die melktanden, máár ik denk dat je er nadat je beugel er uit is erg veel plezier van gaat hebben voor de rest van je leven! Wat zijn die paar jaartjes dat je een beugel moet dragen nou op de rest van je leven?! Als je het kunt betalen zou ik zeggen doen!!

Krijg je nadat je beugel eruit is dan implantaten/kronen/plaatjes voor je melktanden in de plaats? Ik neem aan dat die gaten er dan toch niet voor altijd zijn?

Ps, zorg voor een goede zorgverzerking met orthodontist erbij. Als je dat niet hebt zou ik kijken voor een andere zorgverzekering aangezien je nu kan overstappen tot eind van het jaar.

Ik heb nog steeds melktanden en mijn beugel is er al uit? Er zitten bij mij geen ‘volwassen’ tanden onder dus ik moet ze zo lang mogelijk behouden. Als je moeder ze nog steeds heeft kan jij ze toch ook gewoon laten zitten. Volgens mij moeten ze er niet verplicht uit.

Ik vind dat tegenwoordig iets te snel bij iedereen een beugel wordt geplaatst maar als je er zelf echt last van hebt (je tanden staan duidelijk scheef, je ondervindt er last van bij het kauwen,…) zou ik wel een beugel nemen. Maar voor een klein spleetje zou ik het persoonlijk niet doen. Het is enorm duur en duurt vaak ook lang.

die tanden groeien weer bij elkaar ook al zijn die 3 tanden er uit. ik zou vragen bij de ortho of tandarts wat de beste oplossing is.

Ik heb nog een melktand en mijn tandarts zegt dat ie er uit zichzelf wel uit gaat… vroeg of laat. En hoef geen beugel, want mijn tanden staan gewoon goed. Ik zou het doen als je tanden heel scheef zijn dat het lelijk is of dat je er last van hebt, maar anders niet!

misschien een stomme vraag maar ik moet ook nog een nieuwe beugel en ik heb geen orthodontie maar ik kan ook geen zorgverzekering vinden met orthodontie voor mensen boven de 18, niet bij interpolis iig. Of zoek ik heel blind?

Ik weet niet precies hoe dit zit, aangezien ik al van mijn beugel af ben. Maar ik zag dat je op deze site http://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx je kort even kan intypen ‘wie’ je bent. En als je dan op vergelijk zorgverzekeringen klikt, dan op stel zelf samen dan staat daar als 6e vakje wel Orthodontie vanaf 18 jaar. Je kunt je hiervoor dus aanvullend verzekeren.

Dus volgens mij kan je orthodontie wel afsluiten voor 18+. Moet je alleen even goed kijken waar en hoeveel je terug krijgt bij een verzerkering. En hoeveel je dit natuurlijk per maand gaat kosten bovenop de basisverzekering…

Nee mijn ‘grote mensen tanden’ zitten er nog gewoon onder dus dan wordt er ruimte gemaakt met de beugen zodat ze er toch nog uit kunnen groeien denk ik?

Kan je geen spalkje nemen?
Heb ik ook lang gedaan ondanks dat ik nooit een beugel heb gehad.

Mijn tandarts zei 3 weken geleden: niemand heeft ooit spalkjes gehad of beugels bij mooie en goede tanden.
Dus als jij het niet nodig vindt, zou ik het niet doen.

zeg dat je in een groot gevecht bent terechtgekomen

Maar het is toch niet vreemd om tanden te laten trekken? Dat moest ik ook voordat ik een beugel had. Mensen hoeven toch niet te weten dat het melktanden waren? het hadden ook tanden kunnen zijn die er uit moesten ivbm ruimte tekort.

Wie mooi wil zijn…

thanks voor je antwoord! xx

Ik denk dat je hiervoor beter bij de tandarts kunt zijn.

Hoe lang duurde het bij jou voor dat je volwassen tanden er door kwamen??

Ik ben 22 en heb nu een jaar een beugel. Toen ik jonger was heb ik al 3.5 jaar een slotjesbeugel gehad.
De toenmalige ortho heeft toen mijn gebit verkloot. Er waren 4 tanden/kiezen getrokken op het verkeerde moment. Ik heb nu 2 grote gaten en zodra de beugel eruit gaat, worden daar 2 implantaten ingezet.
Heb ook nog een melktand, die word er dan ook gelijk uitgehaald.

Eerst wilde ik ook niet ALWEER een beugel, maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. Als ik vind dat het goed staat, dan kunnen ze niet anders dan 'm eruit halen. En geloof me, who cares dat jij een beugel hebt op deze leeftijd (behalve jijzelf)… echt niemand. Je moet maar zo denken, over (max) 2 jaar heb jij een mooi gebit.
Bij mij word het overigens wel vergoed door de verzekering omdat dit hele proces voor mijn 18e in gang is gezet.Er is geen enkele verzekeringmaatschappij die orthodontie vergoed boven de 18.