Dikkere kont en bredere heupen?

Je moet gewoon wachten tot je in de pubertijd komt, en dan kan je lekker op je eten gaan letten als je ongeluk hebt (of geluk) want dan voel je ineens wel wat je eet op je lichaam.

Ik zou me eerst bezig houden met een gezond gewicht bereiken.
En daarnaast denk ik dat het nog wel komt bij jou. Ik was op mijn vijftiende ook plat, dun en er zat geen vorm in. Vanaf mijn 16e/17e veranderde dat ineens, en nu heb ik wel meer heupen gekregen zegmaar. Ondanks dat je misschien in de lengte bent uitgegroeid, betekent dat niet dat je lichaamsvorm ook is uitgegroeid, dat kan nog wel tot je 21e doorgaan, en ook daarna nog wel.
Focus je dus meer op een goed gewicht in plaats van je heupen.

Daarnaast, bespreek je met de kinderarts ook je voeding? Ik zou toch voor een doorverwijzing naar de dietist vragen. Bijna iedereen vindt dat hij heel veel eet, maar 9 van de 10 keer is dat in werkelijkheid niet zo. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is, maar ik ben zelf dietist in opleiding en ik hoor dat heel vaak.
De dietist wordt vergoed door de zorgverzekering dus het kost je niets extra.
Succes!

Vet heb je nodig. Er zijn namelijk twee typen vetten: gezonde (= onverzadigde) vetten en ongezonde (= verzadigde) vetten.
Onverzadigde vetten heb je echt nodig. McDonalds hoort inderdaad bij de groep verzadigde vetten. Maar producten zoals olijfolie, de vetten in noten en zaden zijn juist heel goed voor je lichaam.

Wil je iets van mijn heupen en kont? :’) Zoals inderdaad meer mensen al gezegd hebben, een dikke kont en brede heupen zijn lang niet altijd fijn.
En je bent pas 15 en nog lang niet uitgegroeid. Wacht gewoon even af hoe je lichaam zich verder ontwikkelt, daar heel veel voor sporten heeft weinig zin.
En inderdaad, gezond aankomen lijkt me ook verstandig.

Je zegt het zelf, voornamelijk. Bij genoeg mensen is het gewoon vet :’) niks pure onzin.

Verder raadt ik TS aan om naar een diëtiste te gaan omdat wij niet voor haar kunnen bepalen wat ze wel en niet moet eten. Ik zou wel minder sporten voor jouw leeftijd.

Heupen komen vanzelf als je in de puberteit komt (verschilt natuurlijk wel per persoon). Later om kinderen te baren, worden je heupen breder en verlies je die ‘kinderlijke bouw’. Ik was ook altijd heel smal, en ben nu nog steeds dun, maar heb wel bredere heupen gekregen. Maar natuurlijk verschilt dat per persoon.

Ik zat op mijn 15e lekker met mijn vrienden en een zak chips met donuts. Dacht toen echt niet na over mijn lichaam hoor. Daar hoor je je op die leeftijd niet druk over te maken. Je hoeft er pas over na te gaan denken als je echt ondergewicht\overgewicht hebt. Maar dat je nu al zon lichaam wilt, op die leeftijd, vind ik niet echt leuk om te lezen eerlijk gezegt.

Society fucked alle kinderen op.

sorry hoor, maar onzekerheid hoort volgens mij gewoon bbij de puberteit. En ik heb ook echt ondergewicht dus maak ik me zorgen, dat is normaal.

Ik ben vroeger naar de dietiste geweest maar het ging goed en het was elke keer weer hetzelfde gesprekje dus het had niet veel zin meer.

Ga naar een andere anders.

Is niks negatiefs aan wat ik zeg hoor. Maar dat je op deze leeftijd al zo strijft naar een lichaam met heupen en bil. Als je zegt dat je al ondergewicht hebt lijkt het me inderdaad beter om naar een dietiste te gaan, die kunnen je helpen. En je groeit nog wel een poosje door, sommige meiden hebben een curvy bouw, de ander niet. Zou saai zijn toch als iedereen het ‘perfecte’ lichaam zou hebben. Iedereen is anders en dat maakt diegene juist mooi :wink:

Idd wat K zegt je bent nog erg jong en je streeft nu al naar een ideaalbeeld. Je lichaam is nog in de groei en zich aan het ontwikkelen dus wacht het maar ff af. Met squats kan je wel een grotere bil krijgen maar daarvoor moet je wel veel geduld voor hebben want dat duurt best lang. En niet iedereen heeft er aanleg voor. Dus het hangt ook af aan je genen en lichaamsbouw.

Bredere heupen krijgen, daar kan je dus niks aan doen. Meestal na een bevalling krijgt een vrouw bredere heupen doordat de bekkens verbreden na de bevalling. Sommige meisjes hebben dat wel van zichzelf, dus ligt gwn aan de genen. Je hebt meisjes/vrouwen die vet rond de heupen en kont opslaan en een peerfiguur krijgen en andere slaan weer vet in de buik op waardoor ze een appelfiguur krijgen.

En het hangt aan je voeding. Je kan squatten wat je wilt maar dan moet je toch echt ‘sportgewijs’ gaan eten.

Je reageert op een topic uit 2014. Waarschijnlijk kijkt zij hier niet meer.

Oud topic, slotje