Dikkere kont en bredere heupen?

Hii!

Ik ben nogal dun en heb daardoor ook bijna geen heupen en geen kont. Ik sport 3x per week (hockey) en ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met krachttrainingen (squats, lunges enzo). bijna elke dag ben ik daar mee bezig maar ik ben nog bijna niet breder geworden. (eerst was het 83 cm en nu nogsteeds rond de 83) Heeft iemand enig idee wat ik naast het sporten nog meer kan doen om bredere heupen en een dikkere kont te krijgen?
Alvast bedankt!

Xx :flushed:

Het ligt heel erg aan je bouw he… als het niet in jouw genen zit dat jij aankomt bij je heupen en kont, dan kun je vergeten dat je ooit dikkere heupen en billen gaat krijgen.

Wees blij met wat je hebt en laat je niet beïnvloeden door alle mooie foto’s van ‘‘mooie billen en heupen’’… jij bent mooi zoals je bent met jouw eigen lichaam.

Dit, en wil je wat van mijn heupen? Ik kanbijna nergens goede broeken vinden. :’)

Ik denk niet dat alleen squats enzo helpen, maar ook gewoon aankomen (ik weet alleen niet hoeveel je weegt, dus ik mag niet te veel zeggen). Met squats bouw je gewoon meer spiermassa. Heupen kan je niet krijgen door spieren (correct me if I’m wrong), maar door vet.

Voor de rest ligt het inderdaad aan je bouw.

Sorry hoor, maar dit is gewoon pure onzin. Heupen komen voornamelijk door bouw. Zelf ben ik redelijk slank, maar mijn heupen zijn echt enorm. Het is gewoon zo dat iedereen op een andere manier aankomt, de een bij zijn heupen, de ander verdeelt en weer een anders alleen bij zijn buik. Wat ik denk is dat het beste gewoon is om te accepteren wie je bent en trots te zijn op je lichaam, want iedereen is mooi zoals die is.

Ehm, volgens mij geef ik ook aan dat het VOOR DE REST ook aan je bouw ligt?

!!!

Gratis en voor niks.
Al ben ik best blij met mijn billen/heupen, daar niet van.

ik ben inderdaad ook heel dun (46 kilo) en volgens mij gaat het vet eerder op mijn buik zitten. maar bedankt!!

Omdat het vet eerder op je buik blijft zitten, betekent het niet dat het vet zich alleen maar bij je buik opslaat. Misschien als eerst bij je buik en daarna pas bij je borsten oid (of juist heupen, dat verschilt heel erg per persoon). :stuck_out_tongue:

Hoe lang en hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Hoe oud ben je? Want als je nog redelijk jong bent kan het nog komen. Je groeit volgens mij tot een jaar of 21 door. Bovendien is elke dag krachttraining ook niet erg goed voor je. Je moet wel rustdagen inlassen voor je spieren.

ik ben 15 en ongeveer 1.71m lang. het klopt inderdaad dat ik nu een beetje uitgegroeid ben in de lengte en nu aankom in de breedte, maar het gaat niet erg snel :open_mouth:

Ik heb even je BMI berekend (stalkstalk hehe, nee grapje haha) en je bent te licht voor je lengte… Eigenlijk dacht ik dat ook toen ik het las om eerlijk te zijn, maar ik berekende het even voor de zekerheid. In jouw geval is aankomen dus een optie om misschien heupen en een kont te krijgen (al is dat niet even makkelijk voor iedereen, dus sorry als ik nu iets verkeerds zeg ofzo). Maar nogmaals, het ligt ook aan je bouw!

Ik heb het gevoel dat ik dit een beetje bot formeer, maar zo bedoel ik het niet! Ik bedoel het goed. :slightly_smiling_face:

Haha het klopt inderdaad dat ik veel te licht ben, ik ga daar ook voor naar de kinderarts ( kreeg vroeger van die calorieëndrankjes want ik woog 29 kilo toen ik 12 was :flushed:). ik denk inderdaad ook dat het helpt om meer te eten (ik eet al best wel veel). Bedankt voor je hulp! :flushed: xx

Je moet sws aankomen. Je bent vijftien, dus ik verwacht om eerlijk te zijn ook wel dat je binnenkort aan gaat komen (puberteit). Of je behoort tot de groep die niet aan kan komen. Zoek dan op internet naar goede recepten met veel koolhydraten maar niet al te veel vet (als je dun blijft, wilt niet zeggen dat je maar je lichaam moet gaan verneuken met mcd etc). Af en toe vet maakt niet uit natuurlijk, maar wel gezond blijven eten.

Hm ja, ik zou misschien ook een (goede) diëtiste hiervoor zoeken haha (en ja, die zijn inderdaad niet alleen voor mensen die willen afvallen natuurlijk, maar misschien wist je dat al), die kan je misschien helpen en motiveren.

Succes! :slightly_smiling_face:

squats helpen:)

Ik vind het wel zorgwekkend dat meiden van die leeftijd al zo bezig zijn met uiterlijk\lichaamsbouw. Terwijl ik een curvy meid ben van 16, en me nergens druk over maak.
Meiden die steviger zijn willen juist afslanken, en de slanke meiden willen curves …

Zoals hierboven al word gezegt, je heup bouw word niet groter van sporten. Meiden met heupen hebben meestal gewoon vet op hun heupen, of de heupbouw staat ver uit elkaar. Squats kan je doen, maar dan moet je ze wel goed doen. En het moet een uitdaging blijven en moet je op een gegeven moment met gewichten gaan werken. Ik sport nu al 2 jaar, en ik zag na een half jaar pas verschil in mijn lichaam. Sporten begint in de keuken, zonder goede voeding kom je nergends.

Ik ben 16, 1,75 lang en ik weeg 75 kilo. Heb broek maatje 40\42, en geloof me. Het lijkt misschien een zegen omdat je heupen en bil hebt, maar broeken vinden voor mijn figuur is een hell. En als er iets frustrerend is als je bovenbenen in je broek passen, maar de taille te groot is, is dat het wel :’)
En ojah, ik kan geen ‘regular waist’ broeken aan, want dan komt hij maar over de helft van me kont. Dus het is alleen maar highwasted broeken voor mij.

Vetten heb je ook gewoon nodig en lekker veel koolhydraten gaan eten helpt ook niet om aan te komen. Je kan beter gewoon gevarieerd en genoeg eten, met koolhydraten, eiwitten én vetten.

Denken jullie dat sporten echt niet helpt?