Dikkere haarpunten...

haai…
Ik ben al heel lang bezig met me haar langer te laten worden dat is me nu al goed gelukt!
M’n haar is al langer dan de helft van mijn rug.
Maar de punten worden nu dunner als ik het laat groeien dus dan is de bovenkant best dik en vol en de onderkant dun…
Heeft iemand hier tips voor of kan je er weinig aandoen? :sunglasses:

Tja… de puntjes afknippen, het ligt ook aan je haar. Je hebt kennelijk niet heel erg dik haar, mijn haar is heel erg dik en de dikte van mijn haar is ook hetzelfde onderin. Ik denk dat je het het beste heel goed kan verzorgen en vooral uitkijken met borstelen, dat je haar niet afbreekt. En extra goed verzorgen uiteraard :slightly_smiling_face:

Dan ga ik daar maar verder mee wil t echt niet afknippen en anders maar aan de kapper gaan vragen :dry:

Denk dat je het beste de dode puntjes eraf kan laten knippen, dat is ook nog eens goed voor je haar. En het ziet er natuurlijk ook een stuk mooier, voller en verzorgder uit dan dat je met dode punten rondloop alleen omdat je het langer wilt hebben… Dat je haren gezond zijn lijkt me belangrijker dan de lengte! :slightly_smiling_face:

Toch is bijknippen van je haarpunten een van de aller belangrijkste onderdelen om je haar gezond en mooi lang te krijgen.
Of zoals een kapper ooit eens tegen mij zei…Je moet snoeien om te groeien

Lees de eerste 3 tips maar eens.

http://plazilla.com/page/4294993534/in-20-stappen-langer-en-gezonder-haar

Dankjewel voor de reactie’s maar het punt is dat ze niet dood zijn maar alleen dunner… En het dunne wil ik graag vol krijgen maar geen idee ho :flushed:

Hoe lang is het geleden dat je hebt bijgeknipt?

Dat gaat niet lukken. Dan zijn er gewoon een aantal haren afgebroken en die zijn niet zo lang als de haren die de punt vormen zeg maar. De enige manier om weer volle puntjes te krijgen lijkt mij is de schaar erin lijkt mij.

Ehm 3 maandjes geleden

Als 't dun is onderin is het waarschijnlijk dood/niet al te gezond. Verzorg het goed met maskertjes, olie etc. maar als dat het niet verbetert zul je het toch echt moeten afknippen, anders zal je lengte wel blijven toenemen maar zal het niet gezond zijn.