Dikkere benen krijgen

Hey!

Ik ben een meisje van 16 (bijna 17) en ik ben onzeker over mijn benen/heupen. Van nature ben ik gewoon klein en smal en ik vind zelf (en denk dat anderen dat ook vinden) dat ik nog een heel erg “kleine meisjes” lichaam heb. Ik heb smalle heupen en dunne benen. Als ik kijk naar andere meiden rond mijn leeftijd dan hebben zij een stuk volwassener lichaam dan ik heb.

Ik wil gewoon zelf heel graag wat gespierdere benen etc. krijgen. Maar nu weet ik niet goed hoe ik hieraan moet beginnen, wat voor oefeningen hiervoor helpen enzovoort. Ik heb een abbonement op de sportschool en zou eventueel nog gewichten kunnen aanschaffen voor thuis. Welke oefeningen zijn effectief voor (vooral de) bovenbenen en bil? Hoe vaak per week? Eiwitshakes?

Ik heb al veel rondgekeken op internet en youtube maar kom toch steeds een beetje uit op lunges en squats (met gewichten).

Ik hoef verder geen comments van je bent pas 16, je groeit nog wel/wordt volwassener!

Alvast bedankt!

Lisa

Je bent pas 16, je groeit nog wel/wordt volwassener.

Uhm… het feit blijft wel dat je nog in de groei bent en dan wel voorzichtig moet doen met krachttraining. Als je je toch daarop wil focussen, vraag dan een beetje begeleiding in de sportschool. Zij kunnen je ook precies vertellen welke oefeningen goed voor je zijn. Eiwitshakes is nog helemaal niet van toepassing en niet nodig.

Ik ben toch al ongeveer 3 jaar uitgegroeid helaas :’). Dus dat zou niet echt zon probleem moeten zijn. Ik ben verder niet van plan om een of andere gekke bodybuilder te worden maar ik wil gewoon wat gespierdere benen en vraag me af wat voor oefeningen hiervoor goed zijn.

Je zegt dat je al op je 13e niet meer in de groei zit? Dat je lichaam fysiek niet meer veranderd wil niet zeggen dat je uit de groei bent :slightly_smiling_face:. Op je 13e en zeker ook nog op je 16e gieren de puberhormonen nog door je lijf en ben je nog volop in de groei.
Anyway, ga gewoon naar de sportschool en schiet daar een instructeur aan. Daar heb je het meeste aan en zo leer je ook gelijk de oefeningen op de juiste manier doen, je hebt toch een abonnement. Dan kun je ze daarna eventueel ook thuis doen als je dat makkelijker/fijner vind.