Dikker geworden maar nauwelijks aangekomen?

Hey meiden,

In de eerste 15 pagina’s heb ik geen topic gezien waar ik dit zou kunnen vragen, dus ik heb maar een nieuw topic aangemaakt. Als ik ergens overheen heb gekeken, zeg het me dan :slightly_smiling_face:

Dit hele schooljaar ben ik ongeveer 41 kilo geweest met een taille van 59 centimeter, ik at en eet gewoon normaal, er is verder ook niets veranderd in mijn eetpatroon, maar laatst merkte ik dat ik 5 kilo ben aangekomen, wat niet zon ramp is aangezien ik nog steeds een BMI heb van onder de 18, maar mijn tailleomtrek is nu 68 cm, mijn heupomtrek en borstomtrek zijn nauwelijks veranderd en ik ben hooguit 5 centimeter langer geworden. Omdat ik het best raar vind dat ik voor 5 kilo aankomen 9 centimeter erbij heb gekregen, vraag ik me nu af hoe dit komt. Iemand een idee? En wat kan ik eraan doen zonder dat mijn gewicht heel erg naar beneden gaat?
Ik doe nu een week elke dag 5 tot 10 minuten buikspieroefeningen en ik zie wel een beetje verschil, maar mijn tailleomtrek is nog onveranderd.

Ik ben trouwens 1,62 lang.

Als dit een heel domme vraag is, zeg het dan even, ook als hier al een topic over is.
Ik heb trouwens gegoogled wat ik eraan zou kunnen doen en het enige wat daar uit komt zijn buikspieroefeningen, die ik nu dus een week ongeduldig aan het doen ben…

Ik hoop dat ik hier iets aan kan doen aangezien ik me steeds dikker vind worden en dat me niet erg zekerder maakt ofzo…

Dan is het bij jou waarschijnlijk naar je taille gegaan en niet naar je benen of armen etc.

Hoe oud ben je? Want ik denk dat je van meisje naar vrouw veranderd. En daarbij worden je heupen breden en word je ronder zeg maar. Daardoor verandert je gewicht meestal (:

En je bent echt alles behalve dik met je bmi, ik zou juist oppassen om niet te fanatiek te doen. :cold_sweat:

precies wat heartbreaker zei.

Dit + ik lees dat je 12 bent, heel logisch dat je een beetje uit begint te zetten.

het is heel logisch dat je wat dikker word en groeit,
Dit is natuurlijk. Probeer vooral niet af te vallen door te sporten of minder te eten.
Vooral dat laatste kan je lichaam in de war brengen.
Je bent al dun, dus waarom minder eten en sporten om je rondingen te voorkomen? :wink:

Heb je wel eens 5 kilo vastgehouden? Dat is best zwaar. 5 klinkt weinig maar als je het echt vasthoud kan je misschien wel begrijpen hoe het kan dat er toch 9 cm bij is gekomen.
Daar doe je vrij weinig aan, je wordt nu ouder, je komt in de pubertijd en dan is het heel normaal dat je ‘dikker’ wordt.

Je wordt ouder en je lichaam groeit en verandert. Volgens mij is het gewoon normaal.

Ik snap niet zo goed dat jonge meisjes zoals jij zich zo bezighouden met de omtrek van hun taille en hun gewicht. Dat lijkt me sowieso niet goed, omdat je je daar echt niet op moet focussen als je in de groei bent. Ik vind het echt zorgelijk dat jij je daar nu al zorgen over maakt.

Je lichaam verandert dus gewoon. En nee, dat gebeurt niet in één keer dus nu is je taille iets breder geworden en over een jaar zijn je heupen bijvoorbeeld weer iets breder.

Dit precies ja, en al helemaal aangezien je 12 jaar bent. Hoort er gewoon bij meisie :slightly_smiling_face:

Dat heten nou: rondingen. Oftewel: je word een vrouw. :slightly_smiling_face:

Ik dacht toen ook nog niet eens aan m’n vet. Wel goed dat je op je gezondheid let, maar laat de groei z’n werk ook doen :slightly_smiling_face:

Je lichaam veranderd gewoon van een meisje naar een vrouw is normaal