Dikke ogen na slapen

Hallo meiden.
Ik vind het heel vervelend dat ik af en toe wakker word met opgezwollen oogleden en dikke wallen, terwijl ik goed en lang genoeg slaap. Ik heb dit niet altijd maar in sommige periodes heb ik het weken achter elkaar, zoals nu. Ik gebruik nu niks anders voor mijn ogen en heb geen ander kussen of wat dan ook. Ik zou graag de oorzaak willen weten en hoe ik het kan voorkomen, want het is wel een beetje weg te werken met ijsblokjes en alles maar ik blijf het zelf 's avonds nog een beetje zien en dat vind ik heel vervelend. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en tips om het te voorkomen? Liefs.

Oh, dat zou ik ook wel eens willen weten ja. Had het al een opgezocht en dan krijg je een tal van oorzaken: Te lang/veel slaap, te licht geslapen, te laag liggen, te weinig water drinken, teveel suikers eten, slechte bloedtoevoer, genetisch bepaald, stress, enz. Maar er staan weinig oplossingen bij, dingen als meer water drinken, meer structuur en eigenlijk de tegenovergestelde dingen van hierboven. Bij mij werkt het trouwens niet, maar weet nog steeds niet wat de precieze oorzaak is.

Ja maar te lang slaap ik ook niet, gewoon 8 uren gemiddeld… Ik slaap met opzet al niet veel langer dan 8 uren, soms zet ik daarvoor mn wekker op mn vrije dag. Ook heb ik al met een hoog kussen geslapen wat ook niet hielp. Stress heb ik niet aangezien ik vakantie heb! Te weinig water of teveel suikers zouden kunnen. Slechte bloedtoevoer lijkt me sterk en genetisch bepaald ook want ik heb het niet altijd! Ook heb ik wel structuur. Water drinken zal ik sowieso gaan proberen en minder suikers als dat lukt, haha.

Heb jij hooikoorts?

Misschien helpt een oogcrême?

@ 1totheD Ik heb geen hooikoorts! Ik heb geen oogcreme maar wel een oogroller om wallen te voorkomen, niet dat die echt helpt maar goed… Ik zat idd ook al aan een creme of iets te denken die je op je ogen doet voor je gaat slapen zodat je 't kunt voorkomen!

@ maximestyles Oke dankje zal dat ook proberen!

Teveel vocht in de ogen.
Oogcreme zoeken die verlicht?

Gebruik iedere avond en ochtend oogcountourcreme ik heb die van de etos

Oogcontourcreme, is dat niet tegen rimpeltjes?