Dikke ogen in de ochtend?

Hey meiden,
Ik heb vaak in de ochtend last van dikke ogen en weet niet wat de oorzaak is.
Meestal is het wel na een uurtje weg en niet zo heel erg dik maar het is wel vervelend soms.
Ik heb al gekeken of ik allergisch ben voor mijn make-up remover op olie basis, maar als ik daarna goed mijn ogen was maakt het ook geen verschil en van andere make up remover van dat melkreingigingslotion ofzo gaan mijn ogen al meteen branden.
Ik heb ook een allergie vrij kussen dus daar ligt het denk ik ook niet aan.
Het is best raar want op sommige dagen heb ik het helemaal niet en op sommige dagen wel.
Verder denk ik alleen aan te weinig slaap want ik ga vaak wel laat naar bed maar als ik echt bijvoorbeeld de hele nacht niet slaap heb ik het ook niet in de ochtend.
Wel heb ik gemerkt dat het op vakantie erger was, misschien door de hitte of de arco?

Misschien dat iemand het zelfde probleem heeft of weet waar het misschien aan kan liggen?

Voor zover ik weet is dat vrij normaal, ik heb het in ieder geval ook altijd en het is nog net even erger als ik 's ochtends moe ben.

Ik gebruik zo’n eyeroller van garnier en daarmee trekt het binnen enkele minuten weg.
Gewoon flink mijn gezicht spoelen met koud water wil ook wel wat hebben.

Slapende ogen? Dat je nog wakker moet worden, ofzo… misschien. :’)

Ow oke bedankt voor de tips! ik zal kijken of het bij mij ook zal werken.

Haha k ben dan wel wakker hoor maar mn oogleden zijn dan twee keer zo dik :hammer:

Lepels in de koelkast leggen en dan op je ogen leggen. Lekkuurrr