Dikke Modellen

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten is er veel ophef over de maten van modellen, zo zou 80% zichzelf te dik vinden!
Wat zouden voor jou voor en tegenargumenten zijn op de stelling;
Volslanke modellen gebruiken in de media leidt tot een snellere en betere zelfacceptatie?

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/14/13/art_large_290068.jpg

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_01/ChloeBikiniHELLO_468x840.jpg

Ik vind dit ook te overdereven, zulke modellen zijn het ook weer net niet…
maaar meer als Whitney Thompson of Crystal Renn

En maatje 32/34 is gwn eng… vind zelf meer dat modellen tussen (36) 38 en 42 moeten zijn, gewoon gezond. En natuurlijk vrouwlijke rondinge.

Als moddelen nou een normaal gewicht hebben, rond maatje 36/38.
Te dik is nou ook weer niet goed, dan denkt iedereen dat ze zoveel kunnen eten.

Volgensmij valt het wel mee hoeveel invloed die modellen hebben, aangezien de wereldbevolking steeds dikker wordt.
De kleding valt nou eenmaal beter op dunne modellen. Ik vind echter niet dat ontwerpers kunnen eisen dat je ongezond dun bent. BMI van 18 is goed.

Merci.

hoe dan ook, ik vind persoonlijk dat kleding beter valt op slanke modellen dan stevige. Modellen verkopen producten, niet zichzelf, dus moeten dat ook het beste vertegenwoordigen.

-

Dat laatste plaatje vind ik niet echt volslank…
Maar de modellen kunnen inderdaad wel wat dikker dan wat nu de standaard is. Soms vind ik ze gewoon eng dun, zoals dat eerste plaatje.

Ja daar ben ik het wel mee eens

dat dunne model is veel te dun en die daarna vind ik weer een beetje té.
als je bijv naar denise van benelux next topmodel kykt, haar vind ik gewoon mooi, zij heeft mooie rondingen maar is absoluut niet dik. de jury vond haar wel te dik. :woman_facepalming:

Voor grote catwalkshows vonden ze haar inderdaad te dik, omdat ze voor catwalkshows zo min mogelijk ‘afleidende’ rondingen willen hebben…

Maar mooi was ze wel :grinning:

Ik bedoel modellen met da maatje die gewoon dun zijn en geen tiet hebben:) niet gwn normale meisjes :wink: want de meeste van ons zijn toch echt nie zo dun. En als je een product wil verkopen, vind ik dat je beter echt iemand met maatje ‘normaal’ kan nemen dan een slanke die als een kapstokje bij lopen.

gaan we weer :'D

Ik ben het inderdaad eens met deze stelling ( beetje nerdy doen)
maar dan : vollere tot volslanke modellen niet volslanke/fat.

Oke… die 2e foto is niet volslank maar gewoon dik.
Ik weet niet of ik eens of oneens ben met de stelling. Ik vind wel dat ze meer volslanke modellen moeten promoten… en dan niet omdat iedereen niet perfect is maar omdat sommige meiden die wat dikker zijn gewoon gezond eten en er niks aan kunnen doen dat ze zo zijn, terwijl mensen dat wel vinden en zo hun vooroordelen eroven hebben. Maar of het leidt tot betere en snellere zelfacceptatie? Dat denk ik niet. Ik ben ook een maatje meer en heb er geen moeite mee met die o-zo dunne(bijna graatmagere) modellen. Wat mij meer stoort is de lengte… alle modellen zijn 1.70 en groter! En tja als 1.57 voel je je daar niet prettig bij. Ik vind dat modellen ook gerust klein mogen zijn.

Zeg maar gerust 1.75 en groter (tot 1.82 ofzo)
maar da’s niet zo vreemd, aangezien de focus op de kleding moet zijn, niet op de modellen. Als je modellen hebt lopen varieërend van 1.55 tot 1.90 dan leidt dat teveel af.

Ik denk dat zolang wij nog bestaan, we onszelf altijd zullen vergelijken met anderen en niet alleen met modellen. Dus het heeft geen zin; er zijn altijd dunnere meisjes dan jij.

k vind dit allebi lelijk

Vind het allebei niet mooi.

het is allebei lelijk
gewoon er tussen in normale maat 38/40