Dikke buik

Ik ben 14 jaar en ik heb altijd super veel gesnoept en gedaan en kwam nooit een grammetje aan, ik zat zelfs soms op het randje van ondergewicht maar hier kon ik niks aan doen want ik at dus hartstikke veel. Maar opeens, sinds een tijdje word ik dikker. Maar volgens mij niet op een ‘normale manier’. Mijn gezicht, armen, benen en alles blijven gewoon heel slank, maar mijn buik word steeds dikker. Ook mijn borsten groeien niet mee (blijven cup AA) en mijn buik steekt verder uit dan mijn borsten. Is het niet heel raar dat mijn buik steeds dikker word maar de rest van mijn lichaam niet?

Not sure if…

Misschien moet je ongesteld worden? En/of houd je vocht vast? Of heb je last van verstopping?

Daar heb ik ook alweer een tijdje last van, vroeger had ik er heel veel last van maar dat kwam door melk. Daar kan ik blijkbaar niet tegen. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid naar de dokter gaan, dan kan hij voelen of je darmen verstopt zijn. Voelt je buik hard aan, als je er in drukt?

@dormant Nee, ik ben net een week geleden ongesteld geweest…

@WithOutYou16 Boven in mijn buik voelt het niet hard aan als ik er in druk, onderin wel een beetje

Het word trouwens erger nadat ik gegeten heb, soms kan ik mijn buik dan zo ‘uitzetten’ zegmaar dat ik wel zwanger lijk ofzo. Dit heb ik altijd wel een heel klein beetje gehad, maar pas sinds 3 maanden ofzo begint het dus echt erger te worden.

Misschien heb je inderdaad last van verstopping. Moet je even langs de huisarts.

Oh trouwens, het is heel offtopic misschien, maar ook al blijf je dun, toch is het verstandig wel (redelijk) gezond te blijven eten, veel suiker en vet is gewoonweg niet goed voor je lichaam.

je lichaam kiest er zelf voor waar hij aankomt en afvalt.
ik zelf heb ook dat ik vrij slanke benen en armen heb. ook mijn gezicht is niet dik oid.
alleen mijn buik (en een beetje mijn heupen) is “dik”!

het zou daardoor kunnen komen, maar je kan natuurlijk altijd langs de huisarts gaan als je je zorgen maakt :slightly_smiling_face: !

ik heb bijna hetzelfde… alleen zijn mn borsten wel dikker dan mn buik…
tis heel vervelend alleen bij sommige meisjes is je buik gewn de eerste plek waar het vet gaat zitten. mijn advies is af en toe hardlopen en buikspieroefeningen (vooral je onderbuikspieren). en wat gezonder eten misschien. ik denk dat naar de huisarts gaan nog niet nodig is

Maar het lijkt eigenlijk ook niet echt vet, mijn buik word zegmaar als een ballon, dus zo helemaal ‘strak rond’. En niet dat er een beetje vetrollen gaan hangen ofzo.

Ik eet ook wel gezond hoor, daar dwingt mijn moeder me wel toe hoor, haha. Maar ik heb vind ik zelf wel een klein beetje een probleem met eten. Als ik huiswerk maak vind ik dat zo saai dat het eten van iets lekkers het zegmaar leuker kan maken, dan is het meer een bezigheid dan omdat ik honger heb. Maar ik werk daaraan, door dan bijv. iets gezonds te pakken :wink:

ik heb het zelf ook een beetje, en toen ik een keer een echo moest laten maken voor een blinde darm ontsteking, zei de arts dat ik te veel lucht in mn buik had, dat kan dan komen door bepaald soort voedsel…

Ik heb het dus tegen mijn moeder gezegd en die wil niet met me naar de dokter omdat ze denkt dat het toch niks is (ze heeft mijn buik niet eens gezien ofzo), wat moet ik nu?

Als het echt onnatuurlijk aanvoelt zou ik het aan je moeder laten zien, zeker als zij denkt dat het niks is en vervolgens even naar de huisarts gaan.

toen ik 6 was ging ik naar mn moeder omdat mijn vinger pijn deed, zij wou niet met me daar de dokter omdat het niks was. en nu loop ik er nogsteeds mee en zo nu en dat heb ik er ook nog last van.
dus. als jij denkt dat er beter een dokter naar kan kijken, doe dat dan ook maar gewoon. het kan niks kwaad.

probeer verder veel vezels te eten en veel water te drinken.

Hey !
Ik heb echt precies hetzelfde probleem , mischien zit het in de familie?
Bij mij is dit wel het geval , ik heb hier ook heel erg veel moeite mee , en het eraf krijgen is al helemaal moeilijk.
ik heb zelf een kleine a/b cup en idd begint mijn buik ook groter te worden.
Wat ik de laatste tijd doet is letten op wat ik eet , en ik drink veel groene thee …
Verder zou je nog gerichte buikoefeningen kunnen doen.
Ik weet hoe het voelt! en als je zelf een goede tip heb kunnen vinden zou ik hem graag horen!
Ik ben niet echt een type die afvallen of dergelijke kan volhouden , maar meid je moet wel trots op je lichaam zijn , en dus ga geen gekke dingen doen zoals extreem afvallen ofzo.
x

Puberteit, wen er maar aan.

of wat het mischien ook nog zou kunnen zijn , slik je pas de pil? of ben je naar een andere pil overgestapt ? ben je van veel sporten naar opeens niet sporten gegaan? Ga je wel voldoende naar de wc?

Kan ook zijn dat je wat last heb van een spastische darm dat heb ik ook en na het eten is mijn buik echt zo ontzettend bol en rond. Dan lijk ik ook net zwanger.

Ligt eraan, een buikje is normaal. Maar als het zo groot is dat het andere mensen ook snel opvalt zou ik toch even twee keer nadenken voordat je besluit sowieso niet naar de huisarts te gaan.