dikke buik

Ik heb de laatste tijd een best wel dikke buik als je zeg maar van de zijkant er tegen aankijkt. Er zit echt een soort bobbel in m’n onderbuik. Alleen ik ben 55 kilo en 168 dus opzich niet heel erg dik, en het voelt ook niet echt aan als een vetrol maar gewoon hard… wat kan dat zijn? en hoe kun je dit wegkrijgen door middel van eten of bewegen?

Je bent zwanger.

Nee, ik weet het niet. Misschien kun je kijken bij blogilatestv op youtube, die doet pilates-oefeningen die je na moet doen voor specifieke zones.

Dat heb ik ook. Altijd al gehad. Ik stoor me er niet echt aan, volgens mij zijn dat gewoon je spieren/ingewanden.

Heb ik ook, altijd al gehad. Volgens mij iets van spieren, ik heb geeeen idee. Maar niets vreemds zei mn arts :slightly_smiling_face:

had ik ook altijd…

je buik kan ook uitzetten omdat je te weinig eiwitten eet

Ga gewoon naar de dokter.

Is dat niet het ‘vetlaagje’ dat je baarmoeder beschermt?

Dan krijg je toch meer zo’n buik?

http://www.columbusmagazine.nl/images/user_images10/c8596/c8596.jpg

Door eten op de dag en staan zakt je buik altijd uit.
Ontlasting kan ook een oorzaak zijn. Menstruatie ook.
Dus water drinken, vezels eten en wie weet trainen.

Ja, volgens mij is dit het ook. Vrouwen hebben vaak een iets dikkere onderbuik omdat de baarmoeder daar zit.

HAHAHAH van die baarmoeder heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
Buikvet is buikvet door vet eten en voornamelijk alcohol.

Dat van die baarmoeder klopt hoor :’) en je kan ook een dikke buik hebben zonder alcohol.

Bewegen + water drinken

Ik denk dat heel veel meiden onder hun navel (dat bedoel je toch), wat meer vet hebben. Dat is, zoals hierboven al gezegd om de baarmoeder te beschermen. Het is dan ook moeilijker om dat vet daar weg te krijgen. Je kunt oefeningen doen, en wat meer op je voeding letten. Blogilatestv heeft leuke en goede videos met oefeningen. Dat kun je misschien even opzoeken op youtube

Ik heb dat ook. Je kan het wel wat meer shapen door je spieren te trainen, maar ga vooral niet afvallen ofzo, want je hebt gewoon een goed gewicht! :slightly_smiling_face:

Je kunt ook trainen. Niet om aftevallen, maar om je buikspieren te trainen. Nouja, voornamelijk de onderste buikspieren.

Volgens mij komt dat idd door je baarmoeder, dat heb ik dus ook gelezen.

Ik heb wel eens last van een ''opgezette ‘’ buik heb daar na het eten vaak wel eens last van, heb dan het idee dat ik dan net beginnend zwanger lijk hehe. kan dus ook komen door wat je eet?