Dikke buik na (avond)eten

In de ochtend is mijn buik altijd plat. maar altijd na een maaltijd lijkt het plotseling alsof ik gewoon zes maanden zwanger ben. Na het avondeten is het het ergste. Ik heb verder geen buikpijn ofzo, maar mijn buik is dan opeens extreem opgezwollen. En als ik 's ochtends opsta is mijn buik weer helemaal plat. Is het misschien gewoon lucht dat in mijn buik gaat zitten?
En zijn er misschien anderen die dit ook hebben?
Xx

Logisch want dan zit er onverteerd eten in.

Dat is heel normaal

Ik heb het zelf niet, maar ik weet dat het vrij normaal is. Sommigen hebben dit bijna niet, en sommige weer wel.
Dat “idee” dat mannen na het avondeten hun riem moeten verstellen, is niet voor niets haha

Dit komt omdat er opeens eten in je buik zit, heel normaal dus.

Heel normaal, ik weet niet of je ‘schrokt’ met je eten? dan komt er ook nog veel lucht binnen en dat kan ook schelen. Maar het is volkomen normaal, je buik is dan gevuld

Was er maar iets aan te doen… Ik denk dat we er maar mee moeten leven helaas

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me er niet meer druk om maken :flushed:

je kan wel langzamer eten proberen, ik heb een probleem met mn maag dus die is vaak opgeblazen, maar het helpt om langzamer te eten. en geen kauwgum

Volgens mij zijn het drie dingen, namelijk het feit dat er ruimte wordt gemaakt voor het eten zelf, daarnaast zal je waarschijnlijk ook wat lucht mee happen en daar blaas je je buik redelijk mee op (mijn probleem althans :’]) en als laatste wordt je spijsvertering ook geactiveerd, dus je darmen etc. ‘zwellen’ op om te functioneren.
Oh, en ik heb zelf ook dat wanneer ik een hele dag moet werken en dus 8 uur gestaan heb, dat het nog erger is, omdat ik van vermoeidheid een holle rug krijg. Ik geloof dat je aan het eind van de dag wel 2 cm korter kunt zijn door het lange staan, dus dan is m’n buik nog erger. :'d

Oké, thnx.

Eet activia :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien helpt het om wat meer licht verteerbaar te eten en wat meer vezelrijk, dat zou kunnen helpen.

omnomnomnom