Hoi meiden,
ik schaam me heel erg voor mijn dikke benen, maar niet zo zeer door de dikte maar al het vet van mijn lichaam komt zowat bij mijn benen eraan en bij mijn buik, armen gezicht etc. ben ik niet dik…
Mijn benen zijn zo dik dat ze tegen elkaar aanschuren als ik een korte broek, een jurk of een bikini aan heb. Ik vind het zo vreselijk want ik vind het nooit fijn om een korte broek aan te doen met lekker weer… Ik heb met mijn shirts, truien, tops enzovoorts maatje xs of s en bij broeken is dat soms wel m of l door de dikte… Ik heb korte benen maar ZO ongelofelijk breed … Het is een mixje van vet en spieren want altijd heb ik al stevige benen gehad maar je voelde eerst weinig vet en veel spier. Nu wel meer vet maar alsnog zullen mijn benen nooit slank worden… Ik vind dit zo gênant en ook nog eens pijnlijk omdat mijn benen tegen elkaar aanschuren… Kent een van jullie dit probleem ook of kan zich er iets bij voorstellen… Ik vind het zo erg
Ik denk dat als je nog maatje M aan kunt dat het allemaal wel reuze mee valt…
Dat is ook wel zo maar ik heb nogeens korte benen. Dus mijn broeken zijn altijd te lang, vergeleken met de breedte want als ik maat s zou hebben met broeken is het goed voor de lengte, maar dan is het qua breedte te smal
Als je zeker weet dat ze nooit “slank zullen worden” zou ik stoppen met me er zorgen over te maken. Je kan er toch niks aan doen.
Dat is niet echt iets waar jij veel aan kan veranderen. Tuurlijk, je kan gewicht verliezen maar dan zul je overal dunner worden, en waarschijnlijk zul je ook als je 5-10 kilo lichter bent dezelfde proporties hebben. Plus aan je maten klinkt het alsof je op een goed gewicht zit.
Ik denk dat je het ‘gewoon’ moet accepteren.
Ja story of my live dit maar als je je niet prettig voelt bij korte broekjes kan je ook gewoon maxi rokken en wat langere jurkjes dragen toch
Oeps sorry
Iedereen heeft wel iets. Ik heb een hele bolle buik.
Je hebt dan gewoon een peer figuur. Dat is niet iets wat je kunt veranderen, hoe goed je ook eet of hoeveel je ook sport. Zoek kledingtips op voor vrouwen met een peer figuur. Je zult versteld zijn van wat kleding met je figuur doet.
Wees blij met jezelf, iedereen heeft mooie dingen aan zijn of haar lichaam. Focus je op je pluspunten en minder op de negatieve punten.
Heb dit ook, veel bovenbeen maar wel ribben kunnen zien. Vooral als ik in bikini loop zit het in de weg omdat ik daardoor langzamer loop en alles heen en weer schud. Maar heb weer geen peerfiguur.
Ik heb een tijdje squatten/wall sits en andere oefeningen gedaan en benen zijn 1 cm slanker geworden en in ieder geval strakker. Ik vind stevige poten heel mooi maar dat de benen tegen elkaar schuren vind ik wel vervelend.
Oh oke, bedankt voor de reacties allemaal ik zal eens kijken naar de kleding voor mensen met een peerfiguur
Ik heb zelf ook iets dikkere benen, en verder ben ik niet dik, want je kan mijn ribben zien(ik ben wel gezond hoor) maar ik ben wel klein. Ik vind dat het bij mij wel een klein beetje opvalt maar ze schuren niet tegen elkaar aan en ik heb ook geen peer figuur. Maar ik doe dansen en moet daarbij best veel mijn benen gebruiken, dus het zijn meer spieren.
Misschien kun je wat oefeningen opzoeken?
Even offtopic. Ik heb precies dit.
ik heb het niet zo erg… het schuurt niet enzo. ik heb gespierde bovenbenen omdat ik vroeger veel heb gesport en dat is nooit meer weggegaan. er zit ook wel wat vet, maar vooral een bobbel van spier. ik vind het niet mooi, maar het gaat nooit meer weg denk ik.
misschien toch maar meer oefeningen doen? wat je dan aan vet hebt nja als het spier wordt is het iig strakker en schuurt het niet meer.
misschien helpt squatten?
Sqauatten…? Nog nooit van gehoord, ik zal eens kijken wat het is en of het eventueel kan helpen
Meis, ik heb maat XS/S en het bovenste deel van mijn bovenbenen schuren ook tegen elkaar aan, dat komt omdat je benen zo dicht naast elkaar zijn gebouwd.
Maar ik denk eigenlijk dat je maar twee opties hebt: krachttraining doen voor je benen (al zul je dan niet alleen daar vet verliezen) of accepteren. Zo te horen heb je een peerfiguur en een voller onderlichaam hoort daarbij.
Gewoon stoppen met zorgen maken
Het geweldige advies dat nog nooit iemand ever geholpen heeft.