Dikke armen

Hi girls!

Ik heb een vraag aan jullie over mijn lichaam waar ik al heel lang steeds onzekerder van word… mijn armen!

Ik heb altijd al wat ‘‘forsere’’ armen gehad in verhouding met mijn lichaam, om een voorbeeld te geven… een aantal jaar geleden had ik maat 34 broeken en shirts, maar maat 36 voor shirtjes met mouwen omdat het altijd strak zat bij mijn armen.
Nu heb ik maat 38 en dat vind ik prima, maar mijn armen worden steeds dikker en ik heb nu ook dat het helemaal beweegt bij mijn boven armen als ik bijvoorbeeld zwaai… (shirtjes heb ik maat 40 en soms 42 nodig, 1 tot 2 maten verschil met de rest van mijn lichaam dus!)

Hebben jullie tips voor mij wat ik aan mijn armen kan doen? oefeningen, dieeten, alle ideeën zijn welkom!

thanks!
:flushed:

Ik heb wel een tip wat betreft oefeningen. Blogilates op Youtube heeft tonnen workout video’s, je kent haar misschien wel, ze is vrij bekend.
De video die ik hieronder ga linken, focust op de armen.
Ikzelf heb deze oefeningen nog niet uitgeprobeerd, maar de comments voorspellen veel goeds! :laughing:

Link naar de video: http://www.youtube.com/watch?v=S3j1MGTLeFw

Hopelijk was dit een nuttige tip. Laat me iets weten als je het uitprobeert, ik ben zelf namelijk ook wel benieuwd! :grinning:

Dank je wel! ik ga het zeker uitproberen! Ik wel filmpjes gezocht, maar vaak worden er spieren gekweekt en worden ze er nog dikker van en dat is natuurlijk niet de bedoeling haha. maar ziet er goed uit!

You’re welcome, altijd blij als ik iemand kan helpen! :grinning:
Ik kijk inderdaad ook altijd even naar degene die de video’s maakt, zo krijg je toch een beetje een beeld van hoe het resultaat er gaan uitzien :’)

Ik wou zeggen, gewoon oefeningen voor je bovenarmen doen, maar die tip was dus al gegeven :slightly_smiling_face:

Oefeningen zijn wel voor de hand liggend en wil ik ook zeker doen, alleen is de vraag welke kan ik doen zodat ze afslanken en niet gespierd worden…?

Ik denk dat dat vrij lastig is. Als het echt vet is bij je armen, heeft het natuurlijk wel nut om het te trainen.

Amen.

Spieren heb je nu eenmaal. Of wil je liever zonder spieren door het leven?
Anyway, ook modellen doen intensieve training met hun armen, vooral door ze veel te bewegen dus niet door middel van kracht.

Thanks voor jullie reacties!!

bicep curls

Wat is dat? :flushed: :flushed:

Meer spieren in je armen betekent meer calorieën verbranden per oefening en dus slankere armen :slightly_smiling_face:

door spieroefeningen worden je armen niet meteen dikker hoor, het verbrand ook calorieen waardoor ze slanker worden. je moet ze gewoon niet overtrainen waardoor je bodybuilder armen krijgt haha :slightly_smiling_face:

Precies! Gespierde armen krijg je niet 1 2 3

Dat je calorieën verbrand betekent niet dat je ze ook echt bij je arm verbrand. Die energie kan net zo goed van je kont vandaan komen. Daarbij moet je niet elke dag de zelfde spiergroep trainen (krachttraining) omdat je spieren een dag nodig hebben om te herstellen. Ook is het zo dat als je (veel) vet in je armen hebt en je je spieren gaat trainen dat je in het begin dikkere armen krijgt omdat je dan spieren + vet in je armen hebt.

Voor dit effect ben ik dus bang, maar ik ga nu met kleine oefeningen die ik thuis kan doen beginnen en hopelijk werkt dat!

Heeft het nog geholpen bij jou? Ik wil ook graag thuis zelf oefeningen gaan doen en daarmee mijn dikke arme afslanken. Ik hoor het graag!

Daar worden ze juist gespierder en dus dikker van. ::slightly_smiling_face:

Ik heb juist het omgekeerde, heb zelf van die lange dunne armen. Lijken op een afstand wel dikke lucifers stokjes.