dik worden

hi, ik heb even hulp nodig, ik vind me zelf een beetje dik worden, ik probeer gezonbd te eten, maar er is bijna geen lekker gezond eten, iemand tipss?

Er is genoeg gezond eten in de wereld, dus ik begrijp je probleem niet helemaal?

ik vind gezond eten ook nooit lekker!

Er is bijna geen lekker gezond eten…Wat een onzin.
Er is genoeg eten wat gezond is. Je kan me niet zeggen dat je tot nu toe alleen leeft op 'ongezond eten, dus friet en snickers?"

gezond eten word snel afgezaagd vind ik

Same problem, gezond eten lust ik niet graag en voor sporten ben ik te tam :grinning:

Dan vraag ik mij af wat jullie vinden vallen onder (niet lekker) gezond eten?

Vraag ik me ook wel af. Hoe kun je nou zo veralgemenen dat alles wat gezond is, niet lekker is?

Je vind jezelf dik worden, maar je wil niet sporten en ook niet gezond eten?
Tja, dan zit er niks anders op dan dikker worden.
Voor de andere mensen die er misschien wel wat aan willen doen een paar tips:
Als je samen met een vriendin op een sport gaat, dan is het vaak al veel leuker en hou je het dus ook langer vol.
Zoek op internet naar leuke gezonde recepten, er zijn er echt genoeg. Zoek iets wat je lekker lijkt en maak het zelf (misschien met een beetje hulp) Je bent dan trots op wat je hebt gemaakt en misschien vind je het dan ook wel lekkerder.
Zoek ook op internet naar mooie plaatjes van gezond eten. Er zijn zoveel mooie plaatjes van GEZOND eten, waarbij het water je in de mond loopt.

succes!

Je vind het niet lekker omdat je het waarschijnlijk nooit eet. Wen eraan en je gaat het lekker vinden.

ik bedoel snacks, gezonde snack zonder fruit,

gezond eten is er wel, maar er is veel dat ik niet lust,

Waarop leef je dan? Leer dan toch gewoon eens iets eten ook al lust je het niet…

Noem eens op? Ik betwijfel het dat je aarbeien niet lust bijvoorbeeld. En misschien vind je boerenkool wel lekker, of zuurkool?

ja aardbeiden is inderdaad wel een goeie! Groentes eet ik wel, maar voor snacks weet ik soms gewoon niet, ik ben niet echt een koek & snoep iemand, meer chips endie dingen, daar wil ik gewoon van af komen,

Fruit is lekker en gezond.

Zoek wat recepten, koop een boek over gezond eten. Vaak staan daar ook genoeg recepten in, suggesties en tips. Ik kan het boek ‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’ van Amber Albarda aanraden.

En als je iets niet lust, zal je het toch gewoon moeten eten, je raakt er vanzelf aan gewend. Je kan lastig je hele leven alleen frietjes blijven eten.

Gewoon een stuk fruit of groente. Tomaat, sinaasappel, gewoon een appel, probeer eens wat. Het is niet erg moeilijk, je moet het gewoon proberen.
En vragen of je ouders bijv geen chips meer kopen, alleen voor in het weekend.

Als lunch bak ik regelmatig courgettes in de pan. Ik vind het heerlijk. Maar je moet het proberen om te ontdekken of je het lekker vind.

Je kan rijstwafels of ongezouten noten eten i.p.v. chips.

Je kunt de meeste dingen ook op zoveel verschillende manieren combineren of bereiden. Ik kan niet geloven dat er voor jou voor elk gezond ding geen enkele manier is waarop het wel te eten valt.

Volgens mij is het begrip ‘snack’ bij jou gewoon niet breed genoeg. Een snack kan ook een boterham, yoghurt, een slaatje, groentjes met dipsausje, soep, rijstwafels, een smoothie, … zijn hoor.