Dik voelen

hee meiden,
Ik zit al een lange tijd met iets en zelf kom ik er niet echt uit. Ik weet niet of ik het bij het juiste forum plaats, dus als dat is zeggen alsjeblieft :slightly_smiling_face:
Ik voel me al lange tijd dik… Als k aan mensen vraag of ik dik ben dan kijken ze me met open mond aan en zeggen dat k hartstikke dun ben en zelfs een beetje een gespierde buik heb. Maar als
Ik modellen zie dan hebben hun echt een ‘platte platte’ buik. Onder mn navel zit dus ‘vel’ dat trilt als ik er over heen ga… Is dat dik? Ik zeg altijd tegen iedereen dat ze niet te veel op hun lichaam moeten letten, maar eigelijk doe ik dat zelf… Gister avond heb ik een schema gemaakt voor wat ik moet eten… En als k dat nu terug lees is het alleen water en krekkers… Dat is niet goed, dat weet ik zelf ook maar ik kan het niet stoppen…
Herkent iemand dit of weet iemand wat ik er aan kan doen?
Dankjewel :kissing_heart:

hee hee,

Zelf begon dit bij mij ook zo, wel na wat jaren waarin ik heel erg gepest ben en voornamelijk over dat ik dik was.
Nu 13 jaar later, worstel ik al die jaren met anorexia.

Meid, ik weet dat het niet direct die kant op hoeft te gaan, maar ik vind het erg zorgwekkend klinken wat je hier nu schrijft en hoe je het schrijft.
Ik denk dat het belangrijker is dat je gaat leren om tevreden te zijn met jezelf ipv dat je je nu gaat storten op het afvallen.
Zeker als je vanuit je omgeving hoort dat je echt niet dik bent, maar juist hartstikke dun.
Vergelijk jezelf niet met de modellen, ten eerste is er onwijs veel gephotoshopt en daarnaast is het niet te vergelijken, omdat je niet weet wat hun lengte is, etc. etc.

ik denk dat als ik het zo lees, in werkelijkheid dat laagje ‘vel dat trilt’ helemaal niet zo aanwezig is als dat het voor jou nu lijkt.

Ik vraag me ook af, spelen er eigenlijk andere dingen waar je mee zit?
Je zorgen over maakt oid?

En wat je kunt doen, proberen wel te blijven eten en er niet aan toe te geven.
Focussen op de dingen die je leuk vind
en je zelfvertrouwen wat opkrikken op die manier.
Ga lekker afspreken met vriendinnen,
leuke dingen doen…
Misschien ook een tijdje niet meer zo gefocust kijken naar modellen e.d

Misschien met de huisarts praten?

Eraan toe geven zal het niet minder doen maken, zeker niet als je op die manier een eetstoornis ontwikkeld.
Ik hoop oprecht dat je doorpakt en niet je plannen ten uitvoer gaat brengen…
want ik kan je zeggen, een eetstoornis is wel het laatste wat je wilt…

Succes

Je kan dit beter in lifestyle plaatsen :slightly_smiling_face:

Dankjewel voor je bericht! Zelf heb ik een goed leven dus er niet echt een reden voor. Ik vind het super erg voor je! Ik wil dat ook niet krijgen, maar als k eet voel ik me zo slecht😔

Iedereen heeft vet. Elk mens moet een bepaalde hoeveelheid vet hebben. Als je zo doorgaat met obsederen over het beetje vet dat je hebt en crackers eet krijg je nog anorexia!
Modellen sporten ook elke dag he, en zelfs zij ‘trillen’ heus wel wat als ze op en neer springen. Ik zou eerder meer sporten en gezond eten dan leven op crackers.

Ik zou met iemand gaan praten, een moeder of persoon die je vertrouwt, want dit is niet gezond.

Eh nee, dit kan beter bij Food & Sport

OT: Ik zou er inderdaad met iemand over praten, je ouders, de huisarts, een goede vriendin? En meid, wat ik wel tegen je wil zeggen, vergelijk jezelf alsjeblieft niet met modellen, dat is namelijk niet realistisch om te doen.

Vergelijk jezelf asjeblieft niet met modellen, daar komt ook zo’n gigantische hoeveelheid photoshop bij kijken, dat is echt niet realistisch.
Als iedereen je met open mond aankijkt of je vraagt of je dik bent, dat zegt wel genoeg toch? Een dieet is echt nergens voor nodig en juist heel erg slecht op jouw leeftijd.

Gelukkig is er verder niet echt een reden of aanleiding voor!

Dankje, maar het is oké, schreef het meer om je te vertellen dat ik weet waarover ik praat, vooral als ik zeg dat het iets is wat je echt niet wilt.
maar dat terzijde, daar gaat het niet om.

wat is er wat je denkt/voelt als je gegeten hebt?
Durf en kun je daar meer over te schrijven?

Je bent zeker niet alleen, als ik tegen mijn vriend zeg dat ik wil afvallen zegt hij altijd: Dat is toch helemaal niet nodig zo een lijntje dat je hebt. Zelfde met vriendinnen, ouders, collega’s, … allemaal zeggen ze dat ik zo een mooi lijntje heb. Ik zie mezelf dikker in de spiegel als dat ik ben, maar ik besef dat ook dus blijf wel voldoende gezond eten. Dik zijn zit soms meer in je hoofd dan dat het werkelijk is, ik eet veel fruit en sport veel dat geeft me wel een goed gevoel en veel voldoening. Dus ik kan maar 1 tip geven blijven (gezond) eten en een paar keer sporten in de week, daar wordt je gelukkiger van. Ik heb een tijdje op water en een energiereep geleeft, daar word je pas ongelukkig van!
Succes meid en je zeker niet aan modellen spiegelen, met photoshop is iedereen perfect :wink: