dik maar toch zwemmen

heyy meiden
zelf heb ik flink overgewicht en ik durf daarom niet echt te zwemmen. ik hou daarentegen heel veel van zwemmen. ik heb nu een badpak maar ik zit te denken om het badpak op een slimme manier aan te passen zodat ik er toch mee durf rond te lopen. heeft een van jullie een idee om me over de drempel te helpen om toch te gaan zwemmen?

Ik zou me niet binnen verstoppen om wat andere mensen denken :slightly_smiling_face:
Those who matter don’t mind, those who mind don’t matter!
En sowieso; zwemmen is gezond, dus het helpt met je probleem

Dat kunnen wij niet doen, dat moet je zelf doen.

Als je je ergens voor schaamt dan moet je er iets aan doen… maar aan de andere kant, iedereen is anders en jij zal heus niet de dikste zijn in het zwembad.

heeft er iemand dan misschien tips voor me? ik heb heel snel dat ik vanuit het niets opeens een naar gevoel heb en dan kan ik niks anders dan teruggaan. iemand tips?

Daar moet je je toch overheen zetten denk ik. Zwemmen is goed voor je, dus het is voor een goed doel! Hoe vaker je gaat des te beter je jezelf zult voelen. Misschien helpt het om daar aan te denken?

Ugh, het liefst wil ik zeggen: kom op meid, gewoon lekker zwemmen gaan, en niks van anderen aantrekken! Er zijn tegenwoordig hele mooie badpakken, die ook je lichaam op de juiste plekken kunnen vormen, dus zoek een badpak uit die ervoor zorgt dat jij je mooi voelt.

Maar ik snap hoe kut die onzekerheid kan zijn, en zelf ben ik ook geen held qua zwemmen :’) Maar wees dapperder dan mij en volg bovenstaande advies op :slightly_smiling_face:

Gewoon lekker gaan zwemmen hooor, niets van aantrekken over wat anderen denken.

tankini of een mooie badpak
iets waar je fijn in voelt wat bij je past

wat anderen vinden er zijn meer mensen die er moeite hebben,wees gewoon jezelf en sla er door en laat zien dat je het ook waard bent.

Trek iets aan waar jij je goed in voelt en denk gewoon dat er meer vrouwen zijn die misschien wat steviger zijn. Gewoon lekker zwemmen;)

Meid ik snap je 100%. 3 jaar geleden durfde ik geen bikini meer aan, terwijl ik niet eens écht plussized ben (maatje 40/42). Heb toen eerst een tankini gehad, maar dat paste totaal niet bij m’n lichaam. Daarna een badpak, wat ik wel echt heel mooi vond staan maar iets te ‘zwaar’ vond vallen. Dit jaar ben ik vooral voor de zogenaamde ‘fatkini’ gegaan, een high wasted bikini. En man ik heb me nog nooit zo sexy gevoeld! Echt waar, zolang je je goede kanten benadrukt (en die heb je sowieso), vind je echt wel iets wat bij je past. Alsnog voel ik me niet helemaal zelfverzekerd, maar je moet maar zo denken: zit jíj continu te kijken naar andere mensen op het strand/zwembad? Mensen zijn zoveel meer met zichzelf bezig dan jij denkt. En als ze naar je kijken, besteden ze hun aandacht echt niet langer dan 2 seconden aan je. Boeien.

Mijn fatkini kocht ik op Forever21, die heeft echt hele mooie en nog redelijk goedkope dingen. Maar op Asos.com en boohoo.com vind je ook wat. Je moet jezelf niet gaan verstoppen, maar gewoon jouw mooie kanten (in mijn geval m’n borstpartij en heupen) benadrukken! Heb zelf net toevallig bikinipics op m’n facebookgeplaatst tussen de rest van m’n vakantiefoto’s. Nou, vorig jaar had ik die er gewoon uit verwijderd! Zelfvertrouwen groeit langzaam maar eerst moet je er zelf in geloven!

En maak zelf de wereld een beetje beter door anderen in het zwembad (dik of dun of groot of klein) ook niet ‘aan te staren’. Als iedereen dat doet is er geen probleem meer. Want heel veel mensen voelen zich onzeker in hun bikini!

sapphire, goed idee van die 'fatkini’kan ik misschien ook eens kijken hoe zoiets staat. ik heb er namelijk npg nooit van gehoord. en alle anderen, heel erg bedankt voor de hulp en de opbeurende reacties

En geloof me, 50% [als het niet meer is] van de vrouwen huppelt niet met de grootste lol in bikini op 't strand. Ik ook niet, met maat 38

Ik heb ook echt totaal geen mooi lichaam maar ik zou gewoon lekker veel in het water zitten/zwemmen, dan zien ze je niet XD (ja dit is niet echt een goeie tip maar dit is wat ik meestal doe).

Koop de mooiste badkleding die je kan vinden. Ook voor vollere dames zijn er prachtige items te vinden en een mooi badpak of tankini zal ook hopelijk ook al helpen om je iets minder onzeker te voelen. Bovendien is zwemmen hartstikke goed voor je dus misschien val je ook nog wel iets af en het is in ieder geval goed voor je lijf.

Ik ben zelf niet de dunste, en ook ik vind het heerlijk om te zwemmen. Wat mij heeft geholpen zijn high wasted broekjes, vooral als ze een drukke print hebben. Het broekje komt dan bij mij over mijn muffintop en het ergste deel van mijn buik. Misschien helpt dit?

ik heb ook overgewicht. Vroeger toen ik een jaar of 16 was durfde ik ook niet te zwemmen of aan het strand te liggen in zwemkleding. Nu ben ik 20 en ik heb zoiets van: wat maakt het eigenlijk allemaal uit, ik ben lekker aan het genieten van het mooie weer en ik voel me goed (: Gewoon niks van andere mensen aantrekken, je kunt toch niet horen wat ze denken. Leuke badkleding kopen helpt ook. Koop iets waar jij je lekker en leuk in voelt!

Koop inderdaad een high waisted bikini broekje en een stevige top. Dat vind ik vaak leuk staan bij wat vollere vrouwen. Toch zou ik wel er even over gaan nadenken of je niet wat aan je overgewicht wilt gaan doen. Je iedere zomer schamen is ook niet leuk natuurlijk.

ik snap je wel denk ik…
ben zelf wel slank, maar ik voel me ook niet altijd fijn met bikini :wink:

de enige goede tip die ik je kan geven is: probeer af te vallen, met gezond eten en 2x in de week een stukje hardlopen kom je al een heel eind.