Dik?, Hoe krijg ik dit buikje 'veilig' weg?

Hey girls,
Ik ben vaak bang dat ik te dik ben,
Heb geen idee wat ik weeg (geen weegschaal thuis),
Dus daar kan ik niet naar kijken…
Wat denken jullie,
En hoe krijg ik het ‘veilig’ weg? (zonder anorexia of onderwicht/ongezonde leefheidstijl (of hoe je dat ook noemen mag))

voor:
Foto weg

zijkant:
Foto weg

a.u.b. serieuse reactie’s

Up!

P.s. ze zijn heir een beetje misvormt, komt door het verkeerd verkleinen,
Als het hier door onduidelijk word plaast ik wel nieuwe foto’s…

Gezonder eten misschien? Kijken in het gezond afvallen topic hoe je dit het beste kunt doen :slightly_smiling_face: daar letten ze er wel op dat je geen anorexia krijgt! volgens mij mag je daar geen lijstjes posten onder de 1000 kcal ( of 1400? ik weet het niet meer )

Er zijn geen supertrucs om een buikje te verbergen.
Wat je qua kleding kan doen:
Niet te strakke kleding
een wat hogere broek ( tenminste ik heb een klein buikje en ‘’ stop ‘’ hem erin)
Kleding met bijvoorbeeld ruches erop.

En verder denk ik dat je er zelf wat aan moet doen, niet lullig bedoelt. Je hebt helemaal geen groot buikje. Het valt mee. Maar wat gezonder eten en een beetje sporten helpt al een hoop.

Enkele tips:

• voor elke maaltijd een glas water drinken
  • sport, hoe cliche het ook is, sport helpt :wink:
  • frisdrank vervangen door meet water of lightproducten
  • bruin brood eten en max. 4 sneden per keer nemen
  • als je boter gebruikt op je brood, minder van gebruiken
  • meer groenten dan vlees nemen

er zijn zoveel tips!

Ten eerste echt dik ben je niet. Je hebt wel een buikje, maar daar kan je aan werken!
Wat je moet doen is afhankelijk van je huidige leef- en eetstijl.
Hoe vaak eet jij op een dag? En wat eet je op een dag? Probeer regelmatig te eten, liever 6 keer op een dag kleine hoeveelheden ipv 3 grote maaltijden. Drink hierbij > 1,5 L water per dag. Eet gevarieerd, vermijd te veel vettigheid en suiker. Het is niet de bedoeling dat je ALLE vet en suiker gaat vermijden, zoek er een belans in.
Hoe vaak sport je in de week? Probeer voldoende te bewegen, minimaal 30 min per dag… kijk anders eens op voedingscentrum.nl

veel sporten, echt meer dan je normaal doet, en voor de rest eff naar WEASLEY luisteren :wink:

Ik wil ook afvallen. Maar. Gezond afvallen lukt me echt niet. En vervolgens wordt ik uit de afvaltopics gekickt.

Kun je wat meer vertellen over je eetpatroon?

You look like me.
Same proplem & same figuur.

Je bent niet echt dik maar ik denk dat je een verkeerd eetpatroon hebt. Dit kan ook al komen doordat je thuis ook verkeerd, vettig eten krijgt. Wat voor een figuur hebben je ouders bijvoorbeeld? Wat eten jullie meestal 's avonds? En snoep/sport je veel?

ik heb precies hetzelfde figuur.
en ik denk toch meer sporten, meer water drinken en minder vettig eten. o:

Even over mijn lichaambeweging (doordeweeks):

-Ik fiets elka dag 1 uur
-Ik loop elke dag minstens een half uur (met hond, later meer, hond mag nog niet ver lopen (puppy))

-Ik loop 1 keer per week ong. een halfuurtje hard (met hond)
-Ik heb 3 uur in de week gym

Ik zit op het moment niet op een sport, maar ga binnenkort wel weer,
Nog even uitzoeken wat goed bij me past…
Ik moet wel zeggen dat ik geen goede conditie heb,
Omdat ik de ziekte van pfeiffer had (en niet via zoenen, maar door uit het glas van een vriendin te drinken),
En daardoor een hele poos niet druk mocht doen.

en meestal eet ik elke dag:
-3 sneetjes brood (zonder boter, meestal met kaas)
-3 glazen water (in weekend minder)
-2 glazen cola (in weekend meer)
-1 glas thee
-2 koekjes (bastogne/tuc)
-normaal avond eten
-1 x in de 2 week patat/pizza
-1 beschuitje met kaas

En mijn moeder is erg dun, vader weet ik niet, maar volgens mij normaal… (aan mijn moeders kan geen dikke mensen)

sporten?

Die cola zou ik sowieso weg doen, daar zit heel veel suiker in. Die koekjes ook, neem anders 1 biscuitje en een stuk fruit.

je eten is opzich wel gezond hoor, ik zou als ik jou was ietsjes meer sporten, en veel water drinken helpt ook wel geloof ik.

en je bent echt niet dik!

Ik heb ook zoiets. Maar ik kan je vertellen: het zal nooit helemaal weggaan, en je moet er dus ook niet vanuit gaan dat je echt een strakke buik zal krijgen. Mijn moeder heeft hetzelfde figuur als mij, en die is ooit heel veel afgevallen, alleen toen kreeg ze echt heel slap vel, niet mooi dus (dit was toen ze 25 was ofzo).
Maar je kan het wel verminderen door meer te sporten, jij sport wel, maar niet heel intensief, dus misschien zou je op iets als zumba ofzo kunnen gaan? Bij mij hielp het ook om een paar keer in de week wat buikspieroefeningen te doen en touwtje te springen. En natuurlijk niet teveel snoepen :stuck_out_tongue: