Dik haar

hey meiden.
Ik heb echt heel dik haar, niet vol haar maar echt DIK haar met vage slagen erin.
Ik draag mijn haar nooit los, ik doe altijd een knot in. mijn knot is dat ook erg dik. Mijn haar is ook nog eens heel droog en het pluist ook… ik doe al haarolie in mn haar maar dat helpt niet echt.
Weet iemand misschien wat ik nog met mijn haar kan doen? behalve los dragen.
soms doe ik een vlecht in, maar ik wil meer afwisseling en stiekem wil ik het wel los dragen maar ik weet niet hoe ik dan mijjn haar moet verzorgen dat het er minder dik uitziet snap je?
dus hebben julie tips/ideeen??

Bedoel je echt dik haar of gewoon pluizig? Anders kan je er een beetje arganolie in smeren zodat het minder pluist (of van die speciale olie van andrelon), dan lijkt het alsof je haar een beetje ‘dunner’ is, niet dat het je haar echt dunner maakt, maar het lijkt maar zo.

ik bedoel écht dik haar, ook nog eens heel droog en het pluist ook nog wel. en ik doe er ook al olie in maar dat helpt niet echt…

Hier heb je er nog zo eentje.
Mijn haar is ook zo super dik en droog en het pluist
Alleen heb ik m’n haar meestal los en thuis vast.
Wat ik heb is dat het de dag na het haren was heel erg pluist en dan die dag daarna ietsje minder

Ten eerste, dik haar is mooi, wees er blij mee.
En tegen het pluizen, gebruik haarmousse. (en dan haarspray)

Ja, haarmousse werkt inderdaad heel goed! Daar pluist mijn haar nooit van, geloof me, ik heb echt ook héél dik haar en het pluist. Maar ik doe er olie in en mousse.

Join the club

Als jij het los doet, is het dan ook best wijd? bij mij wel redelijk, en achter valt het heel raar want dan heb ik een vage slag ofzo…

Olie gebruik ik al, en wat voorn haar mousse? en doe je dat dan elke dag in je haar of alleen na dat je je haren hebt gewassen? want als je het elke dag doet wordt je haar ook vet…

Dit!!
Ik had precies hetzelfde probleem. Kheb ook heel dik haar, vooral als ik het borstel word ie alleen maar voller, en ontploft ie helemaal.
Maar nu ik er haarolie (Die van Syoss) in doe, is het veel minder geworden.

Nou, ik gebruik het niet elke dag, want ik merk dat als ik het elke dag gebruik, ik (meer) haaruitval krijg. Ik doe het een paar keer per week, ook omdat ik soms mijn haren wat ‘rust’ geef door een knotje te maken. Ik gebruik het vaak tijdens nat haar, anders worden ze hard zeg maar, en dat voelt niet zo fijn aan.

Ja precies hetzelfde als jij beschreef, en het golft ook.
Ik vind dat altijd zo vervelend, want ik vind mijn haar niet lelijk ofzo hoor, maar iedereen heeft zulk zacht haar kom ik eraan haha.
Maar hoelang is jouw haar ongeveer? Mijn haar komt bijna bij m’n navel

Je kunt je haar misschien bij de kapper laten uitdunnen? heb ik ook ooit gedaan, beviel goed. Daarnaast maakt de Chi silk infusion en de chi stijltang m’n haar superglad en oogt en voelt het dunner hoe raar dat misschien ook klinkt ;p

mijn haar is tot net onder mn schouders ongeveer. haha ik vind mijn haar dus wel lelijk…En indd precies iedereen heeft altijd zo mooi zacht lang haar en dan ik niet haah snap je… en soms schaam ik me daar best voor…;$$

ik zou het wel willen uitdunnen, maar ik ben bang dat ik er spijt van krijg. En k mag ook niet van mn moeder het uitdunnen omdat ze het zonde vind van mn haar… :frowning_face:

Ik heb mijn haar ook altijd vast om die reden. Het is echt heel erg dik en het krult/pluist heel erg dus ik draag het gewoon liever vast want dan heb ik er ook veel minder last van. :’)

Heb je al eens een stijltang geprobeerd? Dan valt het vanzelf een stuk sluiker…

Heb ik ook en ben er heel lang mega-ontevreden mee geweest.
Droeg het altijd in een staart…
Nu ben ik er tijd in gaan steken. Veel olien/serums haar met een hete stijltang stijlen. En krijg van superveel mensen complimenten over mn mooie bos haar.
Het is een drempel die je over moet gaan. Waar jij nu waarschijnlijk onzeker over bent, is menig meisje jaloers op!

Maargoed Stijltang/maskers/serum (en anders eventueel een beetje uitdunnen) kunnen helpen!

Ik heb zelf ook heel dik haar, bijna onmogelijk om iets mee te doen. Daarom heb ik zo’n uitdunschaar gekocht en dat werkt zeer goed! Vooral in combinatie met een anti pluis shampoo, krijg je opeens heel ander haar van :grinning:

Ik zou geen steiltang gebruiken, maar goed, dat ben ik. Daar gaat het uiteindelijk meer van pluizen. Je kunt de curly girl methode oid proberen. Iig zorgen dat je haar in plukjes gaat vallen, daardoor lijkt het minder vol en pluizig, maar wel nog met volume.