Dik haar uitdunnen

Hi meiden,

Ik heb een probleem met mijn haar. Ik heb van mijzelf ontzettend dik en krullend haar.
Doordat het zo lang word zakt de krul steeds meer naar beneden.

Nu heb ik de laatste weken erg last van hoofdpijn. Ik wist eerst niet hoe het kwam, maar nu kwam ik er achter dat ik altijd hoofdpijn had als ik een knot of een staart in had. Bij een vlecht niet, dit komt doordat het leunt op mijn schouders.

Nu wil ik niet veel van de lengte af, maar ik wil ook nog een staart in kunnen.
Wat zou er met mijn haar gebeuren als ik het uit laat dunnen? Zou ik dan meer krullen krijgen?
En zou het veel schelen voor mijn hoofdpijn? Of zal ik er ook een stuk lengte af moeten halen?

Ik denk dat je dit soort dingen beter aan je kapper kan vragen.
Moeilijk in te schatten via een forum omdat ik geen idee heb hoe je haar eruit ziet, hoelang het is ect.

Waarom vraag je het niet gewoon aan de kapper? Dan heb je meteen het juiste antwoord.

Misschien korter laten knippen inderdaad.

Iedereen zal vast denken, goh, daar komt ze weer aan met der methode, maar ik wil het toch even voorleggen.

Ik heb heel lang precies hetzelfde probleem gehad als jij, maar heb het nooit laten uitdunnen omdat ik dat echt veel te zonde vond.

Sinds een paar maanden (daarvoor ook al een keer) gebruik ik geen siliconen meer in mijn haarproducten. Ik moet zeggen, dit scheelt zó veel in zwaarte, echt waar. Siliconen zijn zwaarder dan je denkt, zeker als je er zo veel insmeert als ik deed (conditioner, serum, crème, mousse, haarlak). Sinds ik geen siliconen meer gebruik is mijn haar veel lichter en luchtiger en heb ik veel minder last van pijn aan mijn hoofdhuid. Ik heb zelf last van een gevoelige hoofdhuid en kan wel eens pijn krijgen van het te lang dragen van bijvoorbeeld een knot of staart, maar veel minder dat eerst.
Ik heb het ook een keer kort geknipt omdat ik de zwaarte en pijn zo zat werd. Daarna ben ik begonnen met die methode en is het weer aangegroeid. Toen het weer dezelfde lengte was merkte ik een enorm verschil.

Als je meer wilt weten: de methode heet de ‘curly-girlmethode’ en er is ook een topic over hier op dit forum: ‘Conditioner only, silicone- en sulfaatvrij haren wassen’. Ik zeg zeker niet dat je dit moét doen, maar ik raad het zeker aan, want weet dus helemaal hoe vervelend je probleem kan zijn.

^ welk forum is dat?
Waar koop ik goedkoop de producten hiervoor? Ik heb al schiliconenvrije shampoo

Gewoon dit forum, onder Beauty, Health & Hair, staat ergens bovenaan want heb er net gereageerd. Lees alles even door zou ik zeggen, het is niet een klein verhaaltje wat ik even snel hier typ.