Dik bultje oor oorbel

hallo girls

ik had laatst oorbellen gekocht omdat ik altijd saaie oorbellen in heb en ff mijn look wou veranderen. deze oorbellen heb ik nu een paar weken ingehad, en ik heb nu een rood bultje achter mijn linker oor. het doet best wel pijn maar ik weet niet wat ik er tegen moet doen. mijn rechter oor mankeert niks dus het materiaal van de oorbellen kan niet de oorzaak zijn.

weet iemand hoe ik gemakkelijk af kom van dit bultje? en zou iemand ook de oorzaak weten / dezelfde ervaring hebben gehad?

Ben je misschien toch allergisch voor nikkel? Een dik, pijnlijk buitje wijst op een ontsteking. Dat kan komen door allergie, maar zou ook een bacterie kunnen zijn.

Ik zou toch mijn oude oorbellen weer indoen, of van die zweerknopjes. Overleg anders even met je huisarts. Ontstekingen moet je voorzichtig mee zijn in oren.

ik heb dit ook een keer gehad maar is vanzelf weg gegaan. Bij mij was t geval toen dat de oorbellen vies waren blijkbaar dus dat er een ontsteking was ontstaan. Misschien is dit het dan ook bij jou geweest en kan je ze misschien even schoonmaken en stel je voor dat je later nog een bultje krijgt denk ik dat je misschien allergisch bent.