Digitaliseren schoolboeken [paar vragen]

Dankjewel voor jullie reacties! :grinning:

1. Wat zou je ervan vinden als je helemaal geen schoolboeken meer hebt en alleen nog maar een laptop? Liever boeken.
2. Zou je het leuker vinden om te leren/lessen te volgen? nee, geen verschil?
3. Denk je dat in de toekomst er ook echt alleen nog maar laptops op school zullen zijn en boeken verleden tijd zijn geworden? jaa!

1. Wat zou je ervan vinden als je helemaal geen schoolboeken meer hebt en alleen nog maar een laptop? Niet fijn, ik haat het om van een beeldscherm af te moeten lezen geef mij maar boeken hoor!
  2. Zou je het leuker vinden om te leren/lessen te volgen? Nee
  3. Denk je dat in de toekomst er ook echt alleen nog maar laptops op school zullen zijn en boeken verleden tijd zijn geworden?
    Helaas zie ik dat wel gebeuren ja
  1. Niet zo fijn als ik er uit moet leren. Voor op school zelf vind ik het geen probleem, maar om uren van een computer te lezen om je toets voor te bereiden zie ik niet zo zitten.
  2. lessen volgen wel en leren niet dus. :’) Lessen lijkt me wel een goed idee, vooral als het dan interactieve ‘boeken’ worden.
  3. Ik denk dat de nieuwe media, dus laptops enz., boeken nooit helemaal zullen kunnen vervangen. Lezen en leren vanaf een laptop gaat - bij mij iig - nou eenmaal moeizamer dan vanaf papier, of iets dat je in je handen kunt houden. Misschien dat e-books de toekomst zijn.

EDIT: whaha, ik zie nu pas dat ik dit al een keer beantwoord had. x]

1. Wat zou je ervan vinden als je helemaal geen schoolboeken meer hebt en alleen nog maar een laptop?
Dit jaar werkte ik op school voor het vak Handel en Administratie met een digitaal programma. Ik merkte al snel dat ik via internet veel minder leer dan via de boeken. Ook word je afgeleid door verschillende dingen als je op de computer bezig bent. Even googlen, en je zit alweer op een leuke site. Oke, het is saai in een klaslokaal met alleen maar boeken. Zo saai dat je je snel verveelt en dus gaat opletten. Volgens mij is het nu wel duidelijk dat ik voor de boeken ben? haha.
2. Zou je het leuker vinden om te leren/lessen te volgen?
Hmmm, leuker is het wel. Typen gaat tenslote veel sneller dan al dat schrijven.
3. Denk je dat in de toekomst er ook echt alleen nog maar laptops op school zullen zijn en boeken verleden tijd zijn geworden?
Ik denk dat je daar wel op kunt rekenen. Ookal zie ik het de komende 20 jaar nog niet echt gebeuren maar zeg nooit, nooit.

1. Wat zou je ervan vinden als je helemaal geen schoolboeken meer hebt en alleen nog maar een laptop?
    handigggggggg!
    Ik denk dat het wel leuker is, maar leren lijkt me wel lastig.
    Ik hoop het wel!

Chill. Ik krijg nog bijna rugklachten van die boeken x.x
De lessen volgen wel, omdat typen leuker is dan schrijven. Maar echt leren lijkt me storend, omdat je dan sneller afgeleidt bent.
Als er goed mee om gegaan kan worden, misschien ooit. Maar de komende jaren nog zeker niet. Ik denk wel dat het steeds belangrijker gaat worden voor school. Opdrachten uittypen i.p.v. schrijven bijvoorbeeld.

1. Wat zou je ervan vinden als je helemaal geen schoolboeken meer hebt en alleen nog maar een laptop?Superhandig, scheelt weer gewicht :wink:
  2. Zou je het leuker vinden om te leren/lessen te volgen? ik denk het wel. typen gaat sneller.
    Ik hoop het, maar ik denk dat de boeken voorlopig nog wel blijven :wink:

succes! xx