[Digitaal boek] Foute vrienden

Hee meiden,
het is alweer vakantie en ik verveel me matenloos.
Ik ben voorplan een digitaal boek te schrijven; een boek die je niet hoeft te kopen, leuk om te lezen maar super lang als de meeste boeken is 'ie niet.

waar gaat dit boek over?;
Chantal is een niet al te knap meisje, ze heeft groene ogen en bruin stijl haar en is 14 jaar oud. Ze heeft weinig vrienden en word vaak genegeert door haar klasgenoten. Haar thuissituatie is ook niet al te best; haar ouders slaan haar soms en haar broertje word altijd voor getrokken. Ook hoort ze s’avonds als ze in bed ligt vaak negatieve reactie’s over haar uit haar ouders mond. Als ze een keer alleen naar de stad gaat ontmoet ze een meisje; Kimberly. Kimberly is een meisje die veel aandacht krijgt van jongens en die zelf ook veel vrienden heeft. Maar wat Chantal niet weet is dat Kimberly een lovergirl is. Ze laat haar kennis maken met de meest ranzige en biezarre jongens die haar misbruiken voor seks en haalt haar over om in kleine korte rokjes en broekjes met sletterige topjes door de stad te lopen. Haar zelfvertrouwen gaat flink omhoog en ze voelt zich beter als ooit ter voren. Haar ouders vertrouwen het zaakje niet en verbieden haar om nog langer met Kimberly om te gaan. Ze loopt weg van huis en trekt bij Kimberly in. Waar de boel pas echt mis gaat.

Ik heb voor de lol ook nog een voorkant van het digitale boek gemaakt:

http://i26.tinypic.com/2ufu3cy.jpg

Lijkt het jullie wat? Zoja, zou ik er dan een Your Choise boek van maken? (dat er een situatie gebeurt en dat jij als lezer dan kan bepalen wat ze doet, het heeft ook 2 andere aflopen)

Het verhaal komt snel, eerst wil ik weten of ik hier wel aan moet beginnen, anders bedenk ik wel een ander verhaal.

xx

Begin maar. Zo kunnen we toch niet oordelen.

‘Hoe was je dag lieverd?’ vroeg de moeder van Chantal aan Bram, haar broertje. ‘Super!’ zei bram kortaf. Chantal verwachtte dat haar hetzelfde werd gevraagd, maar nee. Een stilte viel aan tafel bij de familie Keizer. Haar vader zat zoals altijd de krant te lezen tijdens het avondeten en haar moeder had alleen oog voor haar broertje. Met een sombere blik keek ze naar haar bord waar nog een paar doperwten lagen. Samen leek het net de vorm van een droevige smiley. Dat was ook precies hoe ze zich voelde. Toen ze allemaal klaar waren met eten haalde haar moeder mousse toetjes uit de koelkast.
Het waren er nog maar 3 en ze kon het al voorspellen: ze gaf de toetjes aan haar vader, haar broertje en zichzelf. Chantal liep zonder iets te zeggen naar boven. Het leek wel of haar moeder het niet eens opmerkte. Ze viel op bed en staarde maar wat voor zich uit. Ze keek met een afkeurende blik richting de spiegel. Wat ben je toch lelijk dacht ze bij zichzelf. Ze zette haar computer aan en keek of ze nog berichten had op hyves. Ze was dolblij toen ze dag dat iemand op haar foto gereageerd had. Maar toen ze zag dat het Ruben was, kon dat niet veel goeds betekenen. ‘haha lelijke slet!’ stond er in de reactie.
Ze sloot meteen haar computer af en heeft nog een uur stilletjes in bed liggen huilen. Beneden hoorde ze haar ouders praten. ‘Ik weet niet wat ik met d’r aanmoet, ik schaam de zo als ik met haar op straat loop’ Ze was zo moe dat ze in slaap viel.

het is nu nog niet zo spannend maar dat komt wel.

Mwah. Niet zo origineel. :blush:

Dit is zo’n thema dat al vaak gebruikt werd

Chantal werd wakker met hele erge hoofdpijn. Toen ze naar beneden liep zag ze dar haar ouders en haar broertje al aan het ontbijten waren. Druk in gesprek met elkaar pakte ze haar bord uit de kast. Zelfs die was niet voor haar klaar gezet. Geen goedemorgen werd haar toegewenst. ‘Mam, ik ga vandaag naar de stad.’ ‘Oke’ antwoordde haar moeder kortaf en had al totaal geen aandacht meer voor haar dochter. Snel kleedde Chantal zich aan en sprong op de fiets. Toen ze voor het stoplicht stond zag ze in haar ooghoek een jongen. Ze bestudeerde hem van top tot teen. Wauw, hij was wel erg volmaakt. Hij had bruine ogen, Bruin/blond haar, en was een beetje bruin getint. Ze deed hem denken aan Zac Afron. Ze zag hem weg fietsen en keek hem na. Van achter hoorde ze gebel. Ze schrok wakker uit haar dagdroom en keek achter uit. Daar zag ze een groep jongens boos vloeken dat het groen was. Ze schaamde zich een beetje en fietste door. Ze zette haar fiets in de fietsenstalling en liep de H&M in.
Ze zocht in de rekken kleding naar iets leuks voor het schoolfeest van volgende week. Ze haalde een topje uit de rekken en bestudeerde het grondig. Ze keek naar de maat en liep het pashokje binnen.

Kimberly keek toe hoe Chantal het topje paste. Ze zag dat Chantal met een afkeurende blik naar het topje keek. Ze zag er nogal uit alsof ze geen zelfvertrouwen heeft. Dat is precies wat Kimberly zoekt: zwakke meiden waar je veel dingen bij in kan praten. Kimberly knauwde volop haar kauwgum en lachte in zichzelf. Vol twijfels sloot Chantal aan in de rij. Toen ze eindelijk vooraan stond greep Kimberly in. Ze omhelsde Chantal en deed of ze haar al jaren kende. ‘Hee lief, sorry ik kreeg weer problemen met die kassière bij de Vero moda, je hebt al een keuze gemaakt zie ik?’. ‘Euh, ja?’ antwoordde Chantal met een verontwaardigde blik. ‘Oke mooi zo’. Kimberly pakte haar pinpas uit haar tas en haalde hem door de gleuf van de pinautomaat. Ze toetste haar pincode in en pakte de tas aan met het topje erin. Chantal was er even niet helemaal bij, nog nooit heeft iemand zoiets voor haar gedaan. Ze zag dat Kimberly er mooi uit zag, ze droeg een kort rokje met een hoerig topje. Haar prachtige haar met blonde krullen en blauwe ogen schitterde in het licht.
‘Wauw, euh, bedankt?’ zei ze. 'Geen dank hoor. Ga je mee wat drinken op een terrasje? '. ‘Oke!’. En ze liepen de winkel uit. Zodra ze de winkel uit liepen werd er van alle kanten naar hun gefloten. Chantal voelde zich hierop al snel op haar gemak. Eenmaal bij het terrasje aangekomen bestelde Kimberly een Bacardi cola. ‘Wow krijg jij dat al mee?’ vroeg Chantal. ‘Ja natuurlijk, wil je er ook een?’. Chantal dacht eens goed na, eindelijk haar kans om vrienden te maken natuurlijk wilde ze die niet laten schieten! ‘Ja doe maar’ en voor dat ze zich kon bedenken had Kimberly de ober al de opdracht gegeven er nog een te halen. Ze waren even gezellig aan het kletsen toen er opeens twee jongens bij hun kwamen zitten. Ze zag aan Kimberly haar gezicht dat ze hun nog nooit eerder heeft gezien. Tot haar grote verbazing zat daar de jonge van het stoplicht bij. De jongen stelde zich voor. Niels, zo heet hij. Na een uur gezellig te hebben gekletst onder het genot van een flinke lading alcohol vroeg Kimberly of Chantal en de twee jongens Niels en Remco mee naar huis gingen. Natuurlijk wilde ze dat, maar moest ze dan niet eerst haar moeder bellen. Dat zou wel gênant zijn als ze dat nu zou zeggen en bovendien hebben haar ouders vast geen problemen met dat, ze hebben haar toch liever weg.

Oke bedankt voor de tip! ik zou proberen 'm iets anders te maken.

Eenmaal bij het huis van Kimberly aangekomen merkte Chantal op dat er niemand thuis was. ‘Eh, zijn je ouders niet thuis?’ Kimberly lachte Chantal recht in haar gezicht uit. ‘Ouders? Ik woon alleen suffie!’. Overal in de kamer lagen lege flessen bier en het stonk er naar rook. ‘Roken jullie?’ vroeg Kimberly aan de jongens. ‘Roken en blowen, toch Niels’ antwoordde Remco. Lachend stootte Niels zijn vriend aan. ‘Oke dan’ en Kimberly pakte een doos waar ze allemaal joint’s in had zitten. In een flits ging alles voorbij, Chantal kreeg een joint in haar mond geduwt en er werd een vuurtje bij gehouden. Ze moest kuchen maar probeerde toch in te ademen. Alles ging super snel voorbij, ze voelde zich licht en super vrolijk. Je hoorde alleen nog maar gelach uit het appartement komen en iedereen was in een vrolijke sfeer. Ze waren dronken en high tegelijk. Eindelijk voelde Chantal zich goed. Het leek wel of hun haar wel respecteerde zoals ze was.

Toen Chantal haar ogen opende zag ze dat ze op bed lag naast Niels. Ze voelde de pijn in haar hoofd en was super slap. ‘Goedemorgen schoonheid!’ zei Niels stilletjes tegen haar. Chantal viel van schrik uit bed. ‘Eh, hoe laat is het?’. ‘Half 12’ kreeg ze als antwoord terug. ‘Shit me moeder weet niet waar ik ben, sorry ik moet echt gaan!’. ‘Jammer, mag ik dan je nummer?’ Chantal gaf haar nummer op en ging zo snel als ze kon naar huis. Eenmaal thuis viel niemand iets op. Ongelofelijk! dacht Chantal. Haar moeder groette haar niet eens. Ze liep door naar haar kamer. GHEGHEGHE SMS SMS GHEGHEGHE
ze schrok zelf van haar berichten ringtone. Ze gritste haar mobiel uit haar zak en las op het scherm: 1 Nieuw bericht. Ze opende hem en las het hard op voor:

Hee schoonheid,
Hier niels van gisteren en vandaag.
Gisteren was echt top! Je bent echt een beest in bed zeg!
Vanavond weer?
Xxxx loveyou

Beest in bed? Beest in bed?! Ze las het nog een paar keer over. Heeft ze het met hem gedaan?

Veder of niet? als er geen reactie’s geplaats worden ga ik niet veder hoor.
misschien nog tips?!

verder ik hou wel van sulke verhalen (A)

vverderrr

oke vanmiddag ga ik veder.
t word spannend :grinning:

xx

ja ga maar verder!
altijd leuk =)
xx

Verder

Beest in bed? Beest in bed?! Ze las het nog een paar keer over. Heeft ze het met hem gedaan?
Twijfels drongen tot haar door, zou ze hem bellen?
Ze drukte op het groene telefoontje boven de 3 en hoorde dat hij over ging.
‘Met Niels’.
'Ooh hee Niels,
’ ‘Hee Chantal, hoe is het? Is je moeder nog erg boos geworden?’.
‘Eeh ja gaat wel goed maar euhm. Wat bedoel je met ‘beest in bed’?’
‘Gewoon zoals het er staat gekkie’.
Voordat ze nog iets kon vragen praatte Niels er al over heen.
‘Kom je vanavond ook naar Kimberly?’
‘Wat is er te doen?’
‘Ja vette party, iedereen komt joh. Ik haal je om 8 uur op oke? Sorry ik moet echt ophangen, Dag moppie’
En voordat ze dag had gezegd werd er al opgehangen.
‘Hoe wist hij waar ik woonde?’ Zei ze tegen zichzelf.

verder

verder!!

Nieuwe lezer, Verder! <3

Ze startte haar computer op en keek of er nog iemand online was op MSN. Meteen kreeg ze een melding dat ze een bericht had:

Aan: Chantalkeizer@hotmail.com
Van: Kimberlybitch@hotmail.com
Onderwerp: Hee.

Hee lief,
Alles goed meid? Was gezellig gisteren he, moeten we vaker doen. Ben blij dat 't vakantie is.
Maar die Remco is echt een spetter zeg! Hij is ook echt super goed in bed :$. Kom je vanavond ook?
Remco en Niels komen in ieder geval. Hoop dat jij er ook bent.

Daglief xx Kimberly.

Snel kopieerde ze de email van Kimberly en voegde haar toe. Ze kreeg al gauw een icoontje in de rechterhoek van haar beeldscherm.

Kimberly: Hee lief
Chantal: Hee
Kimberly: Wees mij maak dankbaar!
Chantal: Waar voor?
Kimberly: Ik heb Niels’ MSN geregeld voor jou sufferd!
Chantal: Echt?! Tof van je zeg!
Kimberly: Ja dat doen echte vriendinnen toch, Nielsdegreef@hotmail.com
Chantal: Cool!

Chantal voegde Niels gelijk toe. Helaas was hij offline

Kimberly: Je gaat toch wel naar me feest he
Chantal: Natuurlijk, Niels haalt me op.
Kimberly: Oke mooi
Chantal: Bij mijn huis, hoe weet hij waar ik woon?
Kimberly: ooh euhm, hij was je achterna gegaan toen je weg ging. Hij was nogal bezorgt dus ik heb hem gewoon laten gaan.
Chantal: Oke dat verklaart een hele boel.
Kimberly: Maar dushi ik ga, zie je vanavond. En doe dat leuke topje aan! Staat je goed.
Chantal: Oke doei xxxx

Kimberly ging offline en meteen voelde Chantal zich eenzaam. Ze keek op hyves, ze zag dat Ruben nogmaals op haar foto heeft gereageerd, Chantal wilde het niet weten en verwijderde het berichtje.

Chantal rende razend snel de trap af, ze zocht en zocht en zocht. ‘Waar is die verdomde make-up doos van mama?!’ zei ze hardop. Eindelijk had ze 'm gevonden, hij leek wel verstopt! Wist ze wel hoe dit werkte? Ach het was het proberen waard. Haar ouders en broertje waren niet thuis, ze wist totaal niet waar ze heen waren want ze hebben niks verteld. Toen Chantal klaar was met haar make-up haalde ze haar krultang en begon haar haren te krullen, dan leek ze misschien nog wel 'n beetje op Kimberly.
Toen ze de bel hoorde rende ze razend snel naar beneden. Ze zag dat daar Niels stond. Ze pakte haar fiets uit de schuur en fietste samen met hem naar het huis van Kimberly. Ze werden binnengelaten maar
zij. Niels, Remco en Kimberly waren de enige die er waren. ‘Waar blijft de rest?’ vroeg ze aarzelend.
‘Afgebeld, de lafaards’ zei Kimberly. ‘Achja met z’n vieren is het ook gezellig toch?’ zei Remco vastbesloten. De avond bleek gezelliger te zijn dan ze had gedacht. Remco en Kimberly waren boven, wat ze daar uitspookte had Chantal al kunnen verwachten. Niels sloeg een arm om haar heen en keek recht in haar ogen, hij vertelde hoe mooi ze wel niet was. Chantal voelde zich bedrogen, ze was helemaal niet mooi, hoe kon hij liegen tegen haar. ‘Wil je nog wat drinken voor we gaan?’ vroeg Niels.
‘Ja cola doe maar.’ antwoordde Chantal. Niels liep naar de keuken, gelukkig zit er een deur tussen dacht hij. Hij pakte cola uit de koelkast en gooide GHB in haar drankje, een smaakloze en kleurloze drug die je down haalt.

nieuwe fan, door en wel snel!